היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול באמנות בתסמונת פוסט - טראומטית

עבודה מס' 068102

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של הנושא.

1,586 מילים ,4 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

טראומה ביוונית פירושה פצע או חבלה. טראומה נפשית מתייחסת לחבלה בנפש. טראומה נפשית הינה מצב שבו עומד האדם חסר-אונים מול איום חיצוני על חייו (קרב, אונס, מחלה סופנית, התעללות בילדות) ואין לו משאבים פנימיים וחיצוניים להתמודדות. עקב מצב זה נגרמים שינויים באישיות, שעיקרם הוא ערעור האמון בחוקיות הקיימת בעולם ובעצמי, תחושה מתמדת של שרירותיות וציפייה לקטסטרופה. התגובה המתמשכת לטראומה מאופיינת בצמצום כוחות האישיות והתפקוד, ובצורך חוזר של שיחזור האירוע הטראומתי מחד, והתנתקות ממנו מאידך. גורמי הלחץ, משך האיום, איכותו וכמותו, הם שקובעים את עוצמת התגובה לטראומה (נוי, 2000).
יתרונו של הטיפול באמנות הוא שפתו החזותית המאפשר הכלה של הטראומה דרך עבודת אמנות מוחשית עם גבולות. בנוסף מאפשר נגיעה והעלאת הסיפור ללא מילים ואינטגרציה שלו בסיפור החיים של הנפגע. כמו כן, הוא עוזר לחשוף ולגלות זיכרונות נשכחים, וגם לפתח שליטה על עברו ועל ההווה של המטופל. אם כן, תרומתו של טיפול באמנות בשלושה תחומים עיקריים; עיבוד הזיכרונות הטראומתיים, תהליך של סימבוליזציה-אינטגרציה, הכלה, העברה והעברה נגדית (אברהמי, 2002).

קטע מהעבודה:

התגובה המהותית אצל נפגעי הטראומה היא בשלב הציפייה לאיום, אופייניים לה בעיקר דאגה וצורך בתכנון או לחלופין, הכחשה ופאסיביות. בשלב המכה התגובה היא רבגונית בכל המערכות: הגופנית, הרגשית והקוגניטיבית ומשתנה במהירות. היא כוללת זעם, כאב, תדהמה וחוסר אמון שאכן הדברים קורים, ובעיקר, תחושה קשה של חוסר אונים ובלבול. גם כאשר חדל האיום הממשי, ממשיך הניצול לסבול מהטראומה ולעבד אותה. התגובה המתמשכת לאחר הפסקת האיום מכונה תגובה פוסט - טראומתית (PTSD). בשלב זה מעבד הניצול את הטראומה, ומנסה לשקם את ההרס שגרמה לאישיותו ולתפיסת עולמו. אולם במקום להשתחרר, הוא חוזר אל הטראומה פעמים רבות וכאילו מענה את עצמו ללא צורך (נוי, 2000).

תגים:

PTSD · פוסט טראומה · טראומה לחץ · טיפול באמנויות · תרפיה באמנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול באמנות בתסמונת פוסט - טראומטית", סמינריון אודות "טיפול באמנות בתסמונת פוסט - טראומטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.