היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליית מיעוטים במדינת ישראל

עבודה מס' 068071

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מידת האפלייה של המיעוט הבדואי בדרום בתחום החינוך.

7,482 מילים ,24 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתחום שנמצא על סדר היום הציבורי בישראל כמעט מידי יום ביומו - החינוך במדינת ישראל. נושא העבודה עצמה הוא: "הפליית מיעוטים במדינת ישראל".
בעבודה זו אנסה להתמקד בעניין האפליה בחינוך מנקודת מבט של המגזר הבדואי: עד כמה מופלת קבוצה זו, בעיקר ביחס לקבוצות נוספות באוכלוסייה הישראלית, הן מול קבוצות נוספות במגזר הערבי, והן מול המגזר היהודי.
הסיבה בה בחרתי להתמקד דווקא בערבים הבדואים בנגב ולהפרידם כקבוצה משאר ערביי ישראל ולו לכתיבת עבודה זו, היא משום שהבדואים בדרום, כפי שאראה בהמשך, הם קבוצה ייחודית לא רק בהיבט התרבותי וסגנון החיים הייחודי שלהם אלא גם משום שזוהי הקבוצה היחידה בישראל אשר כמעט ברובה מתקיימת וחיה את היום יום ביישובים שאינם מוכרים באופן רשמי על ידי מוסדות המדינה. יש הקוראים לישובים אלו ישובי הפזורה, אלו ברובם אינם מרושתים בתשתיות רבות, ברובם אין תשתיות חשמל, ביוב, טלפון, מים. ב-40 הישובים הללו הקיום היום יומי מקבל משמעות אחרת מאשר לילד במרכז ישראל ואף לילד בדואי המתגורר בצפון.
אמנם ישנם מספר ישובים בדואים בדרום שהוקמו באופן רשמי ביניהם העיר רהט וישובים כגון: כסייפה, חורה, תל שבע ועוד. גם שם נגלה בהמשך כי קיימים פערים כלל לא מבוטלים בכל הקשור לחינוך ילד הבדואים.
חלק מנתונים אלו משווים מציאות בה בעצם במדינת ישראל אשר מתקיים בה שלטון דמוקרטי, דוחקת את המיעוט הבדואי בדרום למצב בלתי אפשרי, מצד שני, היא כן מאפשרת לו לקיים חלק מזכויותיו כגון: השתתפות בשלטון, היכולת להצביע ולהיבחר. כמו כן מאפשרת לו ברמה מאוד מוגבלת בטח ובטח ביחס למגזרים שונים גישה לחינוך, גם להשכלה גבוהה. אם להשתמש במונח תיאורטי שיכול לעזור לנו להבין את יחסה של מדינת ישראל ומערכת החינוך כלפי הבדואים בדרום 'פלורליזם לא שוויוני' הוא מושג שעוזר בכך. משמעו הוא שהמדינה אכן מכירה בזכויותיו של המיעוט גם אם באופן חלקי היא מגבילה אותו לפעמים באופן חוקי על ידי פרקטיקות שונות ובפועל כקבוצה מיעוט זה מקבל מספר נמוך יותר של הזדמנויות ביחס לקבוצה השלטת.
השערת מחקר:
היות ונתוניהם של הבדואים בדרום נמוכים באופן ניכר משאר הקבוצות בישראל וישנם פערים רבים בקיומו של שוויון במערכת החינוך נראה כי קיימת אפליה לרעה בתחום החינוך כנגד האוכלוסייה הבדואית בנגב.

שיטת המחקר בה אשתמש היא סקירת ספרות מקור ומקורות משניים רלוונטיים.
שיטת העבודה: ניתוח ממצאים רשמיים הן של משרד החינוך של וועדות הכנסת השונות הרלוונטיות כגון: הוועדה לזכויות הילד, וועדת המעקב לענייני החינוך הערבי. נתונים מחקריים של: לשכה מרכזית לסטטיסטיקה, ארגוני זכויות אדם, כמו עדאללה, האגודה לזכויות אדם בישראל. יחידת המחקר של הכנסת, ועוד.

תוכן עניינים:
פרק ראשון: מבוא
פרק שני: גישות שונות ביחס למיעוטים
פרק שלישי: המיעוטים במדינת ישראל
פרק רביעי: אפליה בהקצאת משאבים
פרק חמישי: ביטוייה של האפליה
פרק שישי: דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאשר מדברים על מדינות אשר בקרבן ישנו מיעוט אחד או מספר מיעוטים אנו יכולים לציין מספר גישות אשר נוקטים כלפי אותם מיעוטים.מיעוט יכול שיהיה על בסיס תרבותי,חברתי ,אך המיעוטים שאליהם אתייחס הם בעיקר על רקע לאומי.כאמור ישנן מספר גישות בהן יכול לנקוט אותו רוב לאומי כלפי המיעוטים במדינתו,ניתן לציין שתי גישות עיקריות אשר מסבירות את דרכו ושיטתו של השלטון כלפי המיעוטים השונים וכמו כן מהוות כלי בידו לשמירה על יציבות פוליטית.

הגישה הראשונה הינה גישת השליטה גישה זו מבליטה את כוחה של קבוצת הרוב(5), גישה זו מתעדפת באופן גלוי את הקבוצה הדומיננטית השלטת על פני שאר הקבוצות או כלפי המיעוטים.

תגים:

אפלייה · ערבים · בדואים · חינוך · משרד החינוך · משאבים · תפוקות · תשומות · תקציבי חינוך · אפלייה מתקנת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליית מיעוטים במדינת ישראל", סמינריון אודות "אפליית מיעוטים במדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.