היישום אינו מחובר לאינטרנט

עליית שנות ה-90

עבודה מס' 068064

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התיישבות עולי ברית המועצות לשעבר באזורים שונים בארץ והשפעתם על אזורי התיישבותם.

3,723 מילים ,26 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בחינת השפעותיה של העלייה מחבר העמים על החברה הישראלית ועל המגזרים השונים בתוכה, כולל העולים, היא בחינה מורכבת מאוד. ההשפעות הוודאיות בטווח הקצר הן בתחום שוק העבודה. סדר הגודל של העלייה הזו השפיע ללא ספק במגזרים מסוימים על מפת התעסוקות. ניכרת גם השפעה על הצמיחה הכלכלית. מעבר לכך, בטווחי זמן ארוכים יותר, יש לעליות גדולות השפעה גם על המבנה הריבודי, במיוחד על מסלולי המוביליות (Lewin-Epstein, Roi & Ritterband, 1997).
בחירת מקום המגורים על ידי מהגרים, ובכללם העולים מחבר-המדינות, הוא תהליך מתמשך ובו תחנות רבות. התהליך מתחיל בהגירה בינלאומית ובחירה ראשונה של מקום המגורים בארץ החדשה ועשוי להימשך בתנועת הגירה פנימית בתוך הארץ הקולטת. השלב הראשון, העלייה, עומד בסימן הדחייה מארץ המוצא, מדיניות הגירה ואילוצים בינלאומיים שמעצבים את יעד ההגירה, המשיכה של ארץ היעד, ומידע ראשוני לגבי אתר ההשתקעות בארץ היעד. השלב הבא, הגירה פנימית, עומד בסימן המשיכה והדחייה של יישובי המוצא והיעד בארץ הקולטת ותכונות הפרט. בשלב ההגירה הפנימית יש לעולה היכרות בלתי אמצעית עם הארץ החדשה וההזדמנויות שמציעים מקומות שונים, ולרשותו מידע רב יותר לגבי אופיים של מקומות (חסון בתוך סיקרון ולשם, 1998).

תוכן עניינים:
הקדמה
פרק ראשון: קליטה ישירה
פרק שני: התיישבות עולי ברית המועצות באזורים שונים בארץ
פרק שלישי: השפעת העולים על אזורי התיישבותם
מקורות

קטע מהעבודה:

הדר הכרמל היא הגדולה והחשובה שבין השכונות היהודיות שנוסדו בחיפה לפני קום המדינה. ראשיתה של השכונה בשנת 1909.
תכנית מתאר חיפה משנת 1967 הציעה תהליכי חידוש עירוני בשכונות הותיקות, על פי מדיניות "הריסה ובניה מחדש", שהושפעה מהתפיסה האמריקאית שרווחה באותם שנים. התכנית הציעה להרחיב את תפקודי הקטע העירוני, כך שיהווה מרכז מטרופולי. התכנית ייעדה את מרבית הדר הכרמל לשימושים מעורבים - מסחר, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה. תכנית המתאר לא אושרה ותכניות הרחבת המע"ר לא בוצעו (עיריית חיפה, 1967).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עליית שנות ה-90", סמינריון אודות "עליית שנות ה-90" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.