היישום אינו מחובר לאינטרנט

סטריאוטיפים ודימויי נשים בתוכניות ריאליטי בישראל

עבודה מס' 068052

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן איכותני של שתי תכניות: הישרדות והאח הגדול.

11,223 מילים ,26 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בדימויים וסטריאוטיפיים נשיים אשר מועברים דרך תוכניות ריאליטי ישראליות. ז'אנר תוכניות הריאליטי הוא יחסית חדש בישראל, אך הוא פופולארי מאוד, וככזה יש חשיבות למסרים אותם הוא מעביר לקהל הצופים הרחב.
כאישה, אשר פעמים רבות מוצאת עצמה במאבק פנימי על האידיאל הנשי הרצוי בעיניה, וכצופה- יש חשיבות רבה בעייני לאופן שבו תוכניות ריאליטי מציגות נשים, דימויים נשיים, סטריאוטיפים נשיים בחברה הישראלית. מעבר לכך, לאור פופולאריות עצומה של תוכניות הריאליטי על סוגיו השונים, חשוב לבחון את השפעותיו לאור התיימרותו להציג מציאות ולשקף את הלך הרוחות בחברה.
שאלת המחקר שלי היא: כיצד משועתקים הסטריאוטיפים על נשים, ודימויי נשים בתוכניות הריאליטי בישראל?
השערת המחקר שלי, המתבססת היא כי אכן בתחומים רבים, מחזקות תוכניות הריאליטי את הסטריאוטיפים הקיימים והדימויים הנשיים הקיימים בחברה הישראלית, כחלק מן המדיה הטלוויזיונית הידועה לנו כשופר של החברה, התרבות, כך גם ז'אנר הריאליטי מהווה שופר לתפיסות ודעות רווחות בחברה, אשר נוגעות גם למגדר.
המחקר יתבסס על שתי תוכניות ריאליטי פופולאריות: "האח הגדול" (עונה ראשונה) ו"הישרדות" (עונה ראשונה). בעבודה זו אבצע מחקר המבוסס על ניתוח תוכן איכותני. ניתוח התוכן יתבצע על טקסטים מתוך שתי סדרות ישראליות: הישרדות (עונה ראשונה) והאח הגדול (עונה ראשונה). מתוך כל סדרה תתבצע צפייה בשלושה פרקים אשר יהוו את המדגם.
הניתוח יתמקד במספר פרמטרים משמעותיים, אשר מייצגים את נושא דימוי הנשים. פרמטרים אלו על ניסוחיהם נבדקו גם במחקרים רבים אשר נעשו על הנושא, אם בהקשר של תוכניות טלוויזיה בכלל, אם בהקשר של פרסומות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
פרק 2: שיטת המחקר
פרק 3: ממצאים
פרק 4: דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

אחד האתרים המרכזיים, באמצעותו ניתן לבחון את מעמדן של הנשים בחברה הישראלית הוא אמצעי התקשורת. זוהי זירה להצגת החברה את עצמה. התקשורת מהווה סוכן חיברות מרכזי אשר מגדיר עבורנו את זהותנו, מתווה את גבולות הקונצנזוס ומדיר לשוליים את מי שנתפס כחריג. בחינה אינטגרטיבית של תכני התקשורת הישראלית, הן המודפסת והן המשודרת מצביעה על תפיסת שוליותן של נשים בחברה הישראלית (למיש, 2002).

תגים:

מגדר · ריאליטי · תקשורת · תרבות · אפליה · הישרדות · האח הגדול · דימויים · סטריאוטיפים · טלוויזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטריאוטיפים ודימויי נשים בתוכניות ריאליטי בישראל", סמינריון אודות "סטריאוטיפים ודימויי נשים בתוכניות ריאליטי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.