היישום אינו מחובר לאינטרנט

"השגריר" - תוכנית ריאליטי או שליחות ציונית ?

עבודה מס' 064012

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מדובר בתוכנית ריאליטי טיפוסית או שמא מדובר במקרה יוצא דופן של תוכנית בעלת ערך חברתי מוסף.

7,035 מילים ,18 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבקש לנתח את התוכנית "השגריר" ולבדוק האם יש אמת ביומרתה של הזכיינית לייצר תוכנית ריאליטי בעלת חשיבות לאומית וערך מוסף או שמא מדובר בתוכנית ריאליטי נחותה נוספת בפס הייצור הבלתי מתכלה של תוכניות מעין אלו.
בחלק הראשון של העבודה אאפיין את מרכיבי הז'אנר ואניח את היסודות על בסיסם אבחן את התוכנית המדוברת מאוחר יותר. אותם יסודות נבחרו על ידי על סמך היכרות עם מבחר תוכניות ריאליטי ועל סמך קריאתו של חומר כתוב רב בנושא. מקובל עליי שיהיו כאלה אשר יצביעו על יסודות דומיננטיים אחרים או נוספים . בחלק השני של העבודה אסקור בקצרה את תולדותיו של הז'אנר בטלביזיה האמריקאית ולאחר מכן גם בטלביזיה הישראלית . בחלק הבא של העבודה אסקור כמה מן התיאוריות התקשורתיות הבסיסיות הקיימות תוך קישורן לז'אנר הריאליטי על מנת לנסות ולתת בסיס תיאורטי מוצק לדברים . לאחר מכן אבחן את התוכנית "השגריר" לאורם של היסודות אותם איבחנתי ולאורן של התיאוריות התקשורתיות בהן עסקתי . לסיום אנסה להעריך את התוכנית ביחס לתוכניות ריאליטי אחרות וביחס לכוונתה המקורית ויומרתה של קשת.

תוכן העניינים:
מבוא
מאפייני תוכניות הריאליטי
לידתו והתפתחותו של הז'אנר בטלביזיה האמריקאית
הריאליטי בטלביזיה הישראלית
הריאליטי בראי של תיאוריות תקשורתיות
השגריר
בחינתה של התוכנית על פי מאפייני הז'אנר
בחינתה של התוכנית לאורן של תיאוריות תקשורתיות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאפייני תוכניות הריאליטי
בלתי אפשרי לדון בז'אנר תוכניות הריאליטי מבלי להגדירו . למעשה ז'אנר תוכניות הריאליטי הוא רחב וכולל בתוכו סוגים רבים ושונים של תוכניות החל ממצלמה נסתרת, דרך תוכניות דוקומנטריות, מתח , אקסטרים ,ספורט ושעשועונים . כולם נושאים מאפיינים כאלה או אחרים מתוך מה שיוגדר בהמשך כמאפייניו של ז'אנר תוכניות הריאליטי. לורי אואלט וסוזן מוריי מגדירות את ז'אנר הריאליטי בהקדמת ספרן כז'אנר מסחרי שאינו נבוך במסחריותו ,המאוחד פחות תחת חוקים משותפים ויותר תחת הגדרתו ככור היתוך המאחד בתוכו בידור יחד עם ייצוג כזה או אחר של המציאות .
תוכניות הריאליטי עברו ועדיין עוברות שינויים מעמיקים לאורך השנים , כמדומני כי בנקודת הזמן הזו ניתן לזהות את תוכניות הריאליטי על פי המאפיינים הבאים :

מקורות:

נואלה נוימן, א. (1995) ספירלת השתיקה. בתוך: כספי, ד. (עורך). תקשורת המונים. מקראה. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 131-122.
צור, שירי. אמת התיעוד,שקר הריאליטי, פנים -כתב עת לתרבות חברה וחינוך,מס' 32, מאי 2005,עמ' 70.
תמיר, יולי.מציאות של חיי מעבדה, פנים-כתב עת לתרבות חברה וחינוך, מס' 32, מאי 2005, עמ' 72.
עינת קופלר, מארק ברנט נגד "השגריר", רייטינג, http://www.rating2day.co.il/article.asp?articleid=2810 section=2
Couldry,N. "Teaching us to fake it - the ritualized norms of tv reality games". reality tv- remaking tv culture, new york university press,2004, pp.57-74.
Fico,F. Freedman, E.(2001), setting the news story agenda : candidates and commentators in news coverge of governors race. Journalism mass communication quarterly, pp.437-449.
Findahl, O,(2001),News in our minds. in K.Renckstof, D.Mequail, Jankowski (EDS),Television news research: recent European approaches and findings, berli quintessens, pp.111-128.
Gitlin, T. (1982). Prime time Ideology, in: Newcomb, H. (ed.). Television: The Critical View, pp. 426-454. Oxford: Oxford University Press).
Haralovich,m.b. Trosset, m, w." Expect the unexpected - narrative pleasure and uncertainty due to chance in survivor ". reality tv- remaking tv culture, new york university press,2004, pp. 75-96.
Holmes, s. "reality goes pop!". reality tv, popular music and narratives of stardom in pop idol. Television and new media, vol 5, no.2, may 2004, pp.147-172, southhampton institute.
Laurie oullete susanmurry,reality tv-remaking tv culture,ny university press,2004, pp.2.
McCombs, M.E., and Shaw, D.L. (1993). The Evolution of Agenda-Setting Research: Twenty-Five Years in the Marketplace of Ideas. Journal of Communication. Vol. 43, 2, pp. 58-67.
Mcquail, D. (1997). audience anakysis. thousand oaks, California : sage. Pp 15-42.
Raboy,m. Abramson, b,d., Proulex, s. Walters,r. (2001). media policy, audience and social demand: research at the interface of policy studies and audience studies. television news media.pp.95-115.
Silverstone,R. (1996) from audience to consumers:the household and the consumption of communication technologies. In Hay,l grossberg E wartella (eds).The audience and its landscape. pp 287, usa, westview press.
Wong, j. (2001): "Reality tv, big brother and Foucault", Canadian journal of communication, vol.26,no.4. (2001).
Laurie oullete susanmurry,reality tv-remaking tv culture,ny university press,2004, pp.2.
Laurie oullete susanmurry,reality tv-remaking tv culture,ny university press,2004, pp.2.
Laurie oullete susanmurry ,reality tv-remaking tv culture ,ny university press,2004, pp.2.
יולי תמיר, מציאות של חיי מעבדה , פנים-כתב עת לתרבות חברה וחינוך , מס' 32 , מאי 2005 , ע'מ 72.

תגים:

השגריר · טלביזיה · טלויזיה · טלוויזיה · תכנית · מציאות · ריאליטי · ראליטי · reality · תוכניות · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""השגריר" - תוכנית ריאליטי או שליחות ציונית ?", סמינריון אודות ""השגריר" - תוכנית ריאליטי או שליחות ציונית ?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.