היישום אינו מחובר לאינטרנט

טרנד: מזון בריאות ומוצרים נלווים לחיות מחמד

עבודה מס' 068047

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תעשיית המזון והמוצרים הנלווים לשוק חיות המחמד - כוחות השוק, מבנה התעשייה ומשמעויות לכניסה פוטנציאלית לתעשייה.

13,788 מילים ,71 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הביטוי חיי כלב בא לתאר חיים קשים, לינה ברחוב בכפור, רעב מתמיד, חיפוש מזון בפחי אשפה, אבל היום כשתעשיית חיות המחמד מספקת מזון יוקרתי, טיפולים מיוחדים, ביגוד ומוצרי טיפוח להרבה כלבים יש למעשה חיי מותרות Brand Strategy,2007)). ללא ספק ישנם הרבה אנשים שהיו מוכנים לחיות בימנו חיי כלב.
בעבודה זו אנתח את תעשיית מזון ומוצרים נלווים לשוק חיות המחמד לפרטים, ינותחו כוחות השוק, מבנה התעשייה ומשמעויות לכניסה פוטנציאלית לתעשייה.
הכוחות המרכזיים הדוחפים את שוק זה הם שלושה: טרנד האנשת חיות מחמד, טרנד הבריאות ( Wellness) וטרנד סגנון חיים(Life Style ). החברות הראשונות שיסבו את מוצרי הבריאות השונים ו/או מוצרים התומכים בסגנון חיים מפנק, מקטגורית בני האדם לקטגורית חיות המחמד יזכו לפעול, לפחות למשך זמן קצר בתנאים של אוקיינוס כחול(צאן קים,2005). בשוק חיות המחמד עדיין יש מקום לחברות קטנות או גדולות לפתח מוצר שייתן מענה לנישה מסוימת הן בתחום מזון בריאות והן בתחום סגנון חיים הצפי כי מוצרי הנישה יכפילו את עצמם. התקשורת והחלפת המידע באינטרנט גוררים יצירת קבוצות צרכנים עם דרישות ספציפיות למוצרי נישהPhillips, 2007)). ולראיה ניתן למצוא היום מגוון רחב של סוגי מזונות בריאות לחיות מחמד: טבעי ,אורגני, דיאטטי, לייט, היפו אלרגי, מועשר בויטמינים ומינרלים, מועשר באומגה 3&6, פונקציונאלי, דל נתרן, נטול גלוטן, כשר ומזונות המותאמים לשלבי התפתחות שונים של החיה. במסגרת טרנד סגנון החיים של חיות מחמד ניתן למצוא: מרכזי טיפוח, מרכזי אימון, ניתוחים ובדיקות רפואיות הלקוחים מהעולם האנושי (MRI, אולטרא סאונד, רנטגן וכו') טיפולים אלטרנטיביים, ביטוחים, בתי מלון, מותגי אופנה (בגדים, קולר, מצעים, קעריות האכלה ועוד). כדוגמה ניתנה בעבודה זו האסטרטגיה של חברת PetsMART שהיא החברה המובילה בשוק חיות המחמד, הראשונה שפתחה בתי מלון ומרכזי טיפוח בצמוד לחנויותיה, אסטרטגית החברה גורסת כי נאמנות הלקוח היא זו שמשווקת/מחדירה בצורה הטובה ביותר מוצרים חדשים, על כן כל המוצרים והשירותים הנלווים צריכים להימצא תחת קורת גג אחת.
הכוח המרכזי המוביל את שוק חיות המחמד הוא טרנד האנשת חיות המחמד, טרנד זה גורר להעלאת המודעות לבריאותם ולסגנון חיי החיות ולזה יש מחיר. הצרכנים מוכנים לשלם בעבור חיית המחמד שלהם אף יותר ממה שהם מוכנים לשלם בעד עצמם. לכן הצפי כי גם בעיתות שפל ומשבר כלכלי שוק זה לא יפגע. אנשים יעדיפו לשבת פחות בבתי קשה ועדיין לרכוש מזון גורמה לחיית המחמד שלו.
שנת 2008 תתאפיין בעליה מתמדת של השוק, יותר ויותר יבזבזו על חיות מחמד בעיקר בגלל המודעות ההולכת וגוברת לבריאות החיות, עליה בביטוחי בריאות לחיות, והמשך מגמת האנשת חיות המחמד, ושילובם בכל תחומי החיים. (2007 Bennett)
הפעילות בסביבה משתנה, גלובלית ורווית מתחרים מחייבת את החברות לגלות גמישות. לגבש אסטרטגיה תוך ניתוח חוזקות וחולשות של החברה וניתוח הזדמנויות ואיומים של הסביבה. (מקור POST SWT...), אך עם זאת לדעת לאמץ אסטרטגיה צצה הבאה לתמוך בטרנד חדש בענף. כל חברה על מנת לשרוד בשוק התחרותי עליה להתמיד להוציא לשוק מוצרים חדשים (כלב, פרה חולבת). היא יכולה לבחור באסטרטגיה outside - in לבדוק מה קורה בסביבה, איזה מוצרים השוק דורש ולייצר אותם, או לנצל את כישורי הליבה וליצור מוצרים חדשים שמסביבם יתהווה שוק חדש וכך לפעול, לפחות לתקופה קצרה אוקיינוס כחול(צאן קים,2005).
אך טבעי שהחברות המובילות את השוק לוטשות עיניים לעבר שוק המדינות המתפתחות. הן שואפות להצליח להחדיר את מוצריהן ולזכות בנתח שוק, בשוק פוטנציאלי שנפחו ילך ויגדל. זיהוי טרנד בשלביו הראשונים מהווה יתרון תחרותי, מאפשר לחברה לתפוס נתח שוק גדול ולהוביל את התפתחות הטרנד. בתחילה חלק קטן מהצרכנים מובילים את הטרנד ולכן נפח השוק קטן. נפח השוק גדל במהירות מכיוון שאם הטרנד הינו טרנד חזק חלק גדול מהצרכנים מאמץ את הטרנד תוך זמן קצר. www.petfoodinstitute.org))
שיתוף פעולה בין השיווק והתפעול, בחינה מתמדת של הסביבה, עדכון האסטרטגיה בתדירות גבוהה ולפי הצורך, השקת מוצרים חדשים, שיפור האיכות והוזלת הייצור כל אלה כאשר הם מתקיימים מקנים לארגון יתרון תחרותי בר קיימא (Hill,2005,Klassen,Rohleder,2001).

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
אינפורמציה על הטרנד
1. היסטוריה והתפתחות
2. האנשת חיות המחמד
3. טרנד מזון בריאות חיות מחמד
4. טרנד סגנון חיים של חיות מחמד.
השפעת הטרנד על שוק המטרה ועל המיצוב - ניתוח של התפתחות האסטרטגיה השיווקית של הטרנד .
השפעת הטרנד על המיצוב והתפתחות האסטרטגיה השיווקית.
1. PRODUCT - מוצר
2. PRICE - מחיר
3. PLACE - הפצה
4. PROMOTION - קידום
שוק המטרה ומיצוב של הטרנד אצל הלקוחות וכחלק מאסטרטגיה שיווקית תחרותית השפעת שינוי אסטרטגי של השיווק והתפעול על מאפייני הטקטיקה בארגונים המושפעים מהטרנד הנחקר.
1. ניהול המקום
2. תמהיל המוצר
3. שירות
4. תמהיל התקשורת השיווקית ויישומו

סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים (חסרים שני נספחים, אך הם אינם מהותיים לעיקר העבודה)

קטע מהעבודה:

טרנד ההאנשה מקנה לתעשיית חיות מחמד הזדמנויות רבות לפיתוח מוצר ולהגוונה (Bhattacharya,2007), יצירת מוצרים ושירותים חדשים, לשווקים חדשים, כלומר פעילות באוקיינוס כחול. חברת PetsMART נחלצה ממשבר בעקבות הקמת רשת בתי מלון ייחודיות לכלבים וחתולים. בתחום המזון למרות שהוא מפותח עדיין ניתן למצוא נישות כדוגמת משקאות בריאות לחיות מחמד, מים בטעמי עוף ובשר מועשרים בקלציום (לחיזוק העצמות), באבץ (לשמירה על העור) ובמנטה (לנשימה רעננה) (Cordeiro,2008, Lummis,2007,Bennett,2007). (להתרשמות מצפי הטרנדים שיובילו את השוק בחמש השנים הקרובות ראה נספח מספר 3).

תגים:

טרנד · תמהיל השיווק · מיצוב · מחיר · הפצה · מקום · איכות · קידום מכירות · שוק המטרה · שיווק · תפעול · ניהול המקום · תמהיל המוצר · תמהיל · תקשורת שיווקית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טרנד: מזון בריאות ומוצרים נלווים לחיות מחמד", סמינריון אודות "טרנד: מזון בריאות ומוצרים נלווים לחיות מחמד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.