היישום אינו מחובר לאינטרנט

מזון פונקציונלי

עבודה מס' 066130

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח טרנד המזון פונקציונלי והשוואה בין חברת תנובה וחברת מטרנה.

4,823 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הקונספט של מזון פונקציונלי אינו חדש וקיים עוד מימיו של היפוקרתס, שאמר: תן למזון להיות לך לתרופה ולתרופה להיות מזונך" (Anonymous 2006).
עבודה זו בוחנת את האספקטים השונים של טרנד המזון הפונקציונלי. מתחילתו של התחום, בהעשרת מזון עבור אוכלוסיות נחשלות ועניות ובהמשך כאמצעי למניעת מחלות חוסר ועד הפיכתו של מזון פונקציונלי למעין תרופה לתחלואיה של חברות השפע.
מזון פונקציונלי מוגדר כ"מזון או רכיב במזון שעשוי לספק יתרון בריאותי מעבר לרכיבים התזונתיים הרגילים שהוא מכיל". (Jan de Heer 2002). הגדרה מופשטת זו אפשרה בעצם ליצרניות מזון בעולם להשתמש במזון הפונקציונלי כמכרה של זהב (Mark-Herbert 2004) תוך שהן מנצלות את ההתעוררות של טרנד הבריאות בקרב הצרכנים לעשיית רווחים מהירים. מסיבה זו קמו למזון הפונקציונלי מתנגדים רבים הטוענים כי יש להתייחס לכל התופעה בגישה של כבדהו וחשדהו. זאת הואיל והמזון הפונקציונלי ברוב המקרים אינו מגובה בעדות מחקרית כלשהי.
למרות זאת, חברות רבות רואות במזון הפונקציונלי אמצעי נוסף להגדיל את נתח השוק שלהן ואת רווחיותן. כך למשל חברת תנובה משיקה מגוון מוצרים על בסיס המותג 'חלב תנובה' ופותחת מרווח רווח גדול יותר מול המוצר המקורי הנמצא בפיקוח מחירים ממשלתי.
במקביל משנה חברת מטרנה את האסטרטגיה שלה שהייתה ממוקדת עד כה בתינוקות ופונה לפלח שוק חדש - פעוטות וילדים, תוך שהיא משיקה את המוצר 'מטרנה ביג' תחת המסר הבריאותי - 'שוקו בריא לילדים'.
עבודה זו תציג את ההיבטים השיווקיים והתפעוליים שליוו את השקת המוצרים החדשים בשתי החברות, כמייצגות של יצרניות מזון מובילות בשוק הישראלי, שהטיבו לנצל את טרנד המזון הפונקציונלי ע"מ להרחיב את פורטפוליו המוצרים שלהן, תוך חיזוק המותג והגדלת רווחיות.

תוכן העניינים:
טרנד המזון הפונקציונלי
היסטוריה והתפתחות
מזון פונקציונלי - בין בריאות למכרה של זהב
שוק המטרה ומיצוב הטרנד
תנובה
מסחור בהתייחס לתמהיל המוצר
שירות וניהול המקום
תמהיל התקשורת ויישומו
תמחור
לוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה
מטרנה
מסחור בהתייחס לתמהיל המוצר
שירות וניהול המקום
תמהיל התקשורת ויישומו
תמחור
לוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה
סיכום
ביבליוגרפיה
אתרי אינטרנט

קטע מהעבודה:

היסטוריה והתפתחות:
מזון פונקציונלי מוגדר ע"י ה-American Dietetics Association כ: "מזון או רכיב במזון שעשוי לספק יתרון בריאותי מעבר לרכיבים התזונתיים הרגילים שהוא מכיל". (Jan de Heer 2002).
מזון בעל תכונות פונקציונליות, המטיבות עם בריאותו של האדם, איננו קונספט חדש של השנים האחרונות. תרומתו של המזון לשיפור התפקוד הפיזיולוגי ולהטבת בריאות האדם ידועה מזה שנים רבות. כך למשל ידוע כי לשום תכונות אנטי דלקתיות, שמן זית מסייע להגנה על מערכת כלי הדם והלב ויתרונותיה של הסויה כמונעת ומעכבת התפתחות סוגים שונים של סרטן בנשים ידועה במזרח הרחוק מזה מאות שנים.

תגים:

טרנדים מיצוב · מסחור · תמהיל מוצר · תמהיל תקשורת · תמחור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מזון פונקציונלי", סמינריון אודות "מזון פונקציונלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.