היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעמולה נאצית בחינוך בתקופת הרייך השלישי

עבודה מס' 068010

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה עיונית על מהות החינוך והתעמולה ושילובם במשטר הנאצי.

11,092 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

המשטר הנאצי, בעל היומרות הטוטאליטריות, ייחס חשיבות רבה למערכת החינוך ככלי אינדוקטרינציה מרכזי. מעגל החינוך הראשוני היה המשפחה, המעגל השני היה בית הספר, ואילו השלישי היה במסגרת תנועות הנוער. מערכת החינוך נועדה להיות נקייה מתכנים ליברליים ודמוקרטיים, בהיותם לא גרמניים, מרקסיסטיים ופציפיסטיים. בעזרת מנגנוני הפחדה, טרור וחקיקה, גדל דור גרמני שונא, אנטישמי, בור ופראי. "זו הייתה פרידתי מכל מה שהוא גרמני. פרידתי הפנימית ממה שהייתה מולדתי. קברתי 43 שנים מחיי, שוב לא יכולתי להיות גרמני. עליתי לקבר הוריי, הוריהם והורי הוריהם, ודיברתי עימם. השבתי להם כל דבר גרמני שקיבלתי זה שלושה דורות. צעקתי לקבריהם: 'טעיתם! וגם אני הולכתי שולל." (אדווין לנדאו, מתוך מוזיאון 'יד ושם')
בפרקים הבאים אציג את מהות החינוך והתעמולה - כל אחד בפני עצמו, ושילובם הטראגי בעודם משמשים את המשטר הנאצי. לצורך עבודתי נעזרתי בספרי פילוסופיה, ספרי היסטוריה ועיון, מאמרים ומסמכים שנוגעים לשואה והיבטיה, תהליכים, מגמות ודרכי פעולה. כמו כן השתמשתי במוצגים וציטוטים מתוך מוזיאון 'יד ושם', וכן בחומר מתוך ספריית הארכיון. עליי להודות כי נוכח העובדות והסיפורים שנחשפתי אליהם, שחשפו בפניי פרטים שנעלמו מידיעתי עד כה, לא נותרתי אדישה ונאלצתי להתמודדות יום יומית עם האסון הגדול של היהדות - היסטוריה פרטית ומשפחתית. האמת היא, שהטלטלה שלעיתים הפריעה את שנתי, הפכה למילים שהפכו לדפים ולמסמך שאני מקווה שיישאר במשפחתי, שיעבור מדור לדור כאות ומופת לניצחון הרוח, הגוף, המילה - היהודית.

תוכן העניינים:
פתיח
הקדמה
על התעמולה
על החינוך
בין חינוך לתעמולה
"בראשית הייתה המילה" - על המילה, המעשה, וכביסה מלוכלכת
החינוך הנאצי בתקופת הרייך השלישי - יצירת 'אדם חדש'
הנוער ההיטלראי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גוסטב לה בון, הוגה דעות צרפתי, פורש בספרו 'הפסיכולוגיה של ההמון' מ-1895 את הטענה, שכתוצאה מהתיעוש, העיור, והתקשורת המודרנית, החיים הופכים להיות מאופיינים על-ידי ההמון. הוא טוען שאנשים הופכים להיות לא רציונאליים כאשר הם חלק מ'המון', ושהתנהגות קולקטיבית היא התנהגות אינסטינקטיבית, ואפילו ברברית. הוא מתאר את כוחן של התמונות להוטות ולהונות את ההמונים, כאמצעי למניפולציה של מחשבת ההדיוטות "ההמונים מסוגלים לחשוב רק בדימויים חזותיים וניתן להשפיע עליהם רק באמצעות תמונות. רק תמונות יכולות להפחידם או לשכנעם ולהפך למניעי פעולותיהם. לדידם, הבדוי חשוב כמעט כאמיתי. יש להם נטייה מדהימה שלא להבדיל בין השניים". (לה בון, 1973)

תגים:

היטלר · שואה · חינוך · תעמולה · יהודים · גרמניה · תנועות נוער · אירופה · בית ספר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולה נאצית בחינוך בתקופת הרייך השלישי", סמינריון אודות "תעמולה נאצית בחינוך בתקופת הרייך השלישי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.