היישום אינו מחובר לאינטרנט

דרכים להתמודדות -משפחה במצבי לחץ ומשבר

עבודה מס' 067999

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכים שונות להתמודדות כמשפחה לילדים עם צרכים מיוחדים.

2,937 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בימינו, כשיותר ויותר ילדים מאובחנים כבעלי לקות, יש צורך במערך ברור, בעל תקפות וניסיון מוכח בשטח להצלחתו, אשר יהווה רשת הגנה; לגננות, למורות, לילדים וחשוב מכל להורים- המהווים גורם עיקרי להצלחתו ולעידודו של הילד להשתלבות בחברה.
כאשר התחלתי ללמוד בקורס זה, התחברתי מאוד לנושא, זאת מאחר ואני עובדת עם אוכלוסייה המוגדרת כילדים בעלי צרכים מיוחדים. בעבודה זו, בחרתי להתמקד בצד של המשפחה הנתונה במשבר ובלחץ, בגלל שני טיעונים: הראשון, בכדי שאוכל ללמוד עוד ולהעמיק בנושא שהוא חלק בלתי נפרד מחיי המקצועיים. השני, אני מאמינה כי טיפול משולב במשפחה ובילד, מניב פירות מוצלחים יותר מאשר טיפול פרטני רק בילד לקוי הלמידה, ורציתי לראות האם נכון הדבר.
בעבודה זו התבססתי על מאמרה של היימן (2001), המדבר על הצד של ההורים, כחלק ממשפחה עם ילד בעל לקות כלשהי. מתוך מאמר זה אצא ואדון בשלושה מאמרים נוספים הבוחנים סוגיה זו, של משפחה תחת לחץ ומשבר, מזוויות שונות.
עלתה טענה, כי ילדים עם לקויות שונות ישפיעו באופן שונה על מידת עמידותה ויציבותה של המשפחה, על תגובות ההורים, תפיסת קשייהם בהווה וציפיותיהם מהעתיד. בעבודה זו אוכיח, כי אין חשיבות לסוג הלקות, ובכל אחד מהמקרים ההורים טענו לשחיקה ועייפות, לתחושת תסכול ובלבול.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 חשיבות גורם העמידות במשפחה עם ילד בעל לקות
2.2 עקרונות בעבודה קבוצתית עם הורים לילדים עם לקות
2.3 מודל התפתחות קבוצה
3. השתמעויות חינוכיות
4. במימד אישי
5. סיכום
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

יכולת עמידות היא יכולתו של הפרט להתמודד עם מצבים משתנים, לפתור בעיות ביעילות ומתוך שיקול דעת ולהסתגל לחברה באופן הטוב ביותר מבחינה רגשית וחברתית. "מודל העמידות"(2) בוחן את הסתגלות המשפחה למצבי משבר, עמידותה במצבי לחץ ותפקוד בעת משבר, היכולת להחזיר את המצב לקדמותו, היכולת להשתקם ולהתגבר. תיאוריות חדשות קוראות להתמקד בהיבט החיובי ולא בשלילי של עמידות משפחתית; בתמיכה של בני המשפחה זה בזה, במרחב הפעולה הקיים ובאווירה הרגשית. כל אלו יוצרים יכולת לפתור בעיות בתוך המשפחה ולהיעזר במקורות תמיכה שונים, ליצור גמישות מחשבתית ויכולת לגייס משאבים כדי להתגבר על מצב נתון.

תגים:

טיפול · צרכים · מיוחדים · חינוך · הסתגלות · תמיכה · משפיה · לקות · ילד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דרכים להתמודדות -משפחה במצבי לחץ ומשבר", סמינריון אודות "דרכים להתמודדות -משפחה במצבי לחץ ומשבר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.