היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות נשים

עבודה מס' 067996

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה אודות מצב הנשים ביהדות מבחינה שוויונית דתית וכן מבחינה משפטית לאור חופש המצפון והדת.

5,166 מילים ,23 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

ההכרה העקרונית בחירויות כגון המצפון, הדת והזכות לשוויון של כל אדם באשר הוא אדם, מאפיינת את תפיסות העולם הליברליות של הדמוקרטיות המערביות. השאיפה למימושה המרבי, מאפיינת את משטריהן.
בישראל, זכויות האדם אינן בעלות מעמד נורמטיבי אחיד. ישנן זכויות אדם הנהנות ממעמד חוקתי על-חוקי וישנן זכויות אדם הנהנות ממעמד חוקתי הלכתי. הראשונות מעוגנות בחוקי יסוד משוריינים והאחרונות מעוגנות בהלכה הפסוקה.
חופש הפולחן והזכות לשוויון הן זכויות יסוד של כל אדם בישראל. הנחת היסוד של מדינת ישראל, כפי שבאה לידי ביטוי בהצהרת העצמאות, הייתה שוויון בין כל האזרחים בלא הבדל דת, גזע או מין - שוויון בייצוג, שוויון הזדמנויות ושוויון במעמד. השופט ברק: "כל אדם בישראל נהנה מחופש המצפון, האמונה, הדת והפולחן. חופש זה מובטח לכל אדם בכל משטר דמוקרטי נאור, והרי הוא מובטח, על כן, לכל אדם בישראל בהיותו מעיקרי היסוד שמדינת ישראל מושתתת עליהם". השופט שמגר: "הכלל שלפיו אין מפלים בין אדם לאדם מטעמי גזע, מין, לאום, עדה, ארץ מוצא, דת, השקפה או מעמד חברתי הוא עקרון יסוד חוקתי, השלוב ושזור בתפיסות היסוד המשפטיות שלנו ומהווה חלק בלתי-נפרד מהן". עם חקיקתו של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו יש המאמינים שיש מקום לראות בזכויות אלו כחלק מכבוד האדם.
זכויות אלו עשויות לעתים להתנגש בשלום הציבור ובביטחונו. בהתנגשות זו נדרש איזון בין הערכים המתנגשים.
בכך בא לידי ביטוי אופיין היחסי של חופש הפולחן והזכות לשוויון בישראל.

תוכן עניינים:
1. נשים כקבוצת מיעוט
2. מבוא ורקע משפטי
3. בסיס ההפליה ביהדות- סקירה היסטורית (עפ"י ד"ר צ' מלר, "מעמד האישה בהלכה היהודית")
3.1 תקפ' המקרא
3.2 תקפ' הגלות
3.3 תקפ' העת החדשה
4. מצוות אישה
5. מנהגים בולטים המעידים על הפליה
6. מעמד האישה- הליך התפתחותי (דוגמאות)
7. פמיניזם דתי בפועל
8. נק' מבט חילונית
8.1 גישה שונה ליהדות- היהדות הרקונסטרוקטיבית
9. העולם הנשי ביהדות האורתודוקסית
9.1 חששות
9.2 תוצאות הסטאטוס- קוו
10. סיכום
11. בנימה אישית

קטע מהעבודה:

לפני מאתיים שנה היו לנשים זכויות מעטות. הן לא הורשו להצביע בבחירות ונחשבו לרכושם של אבותיהן או בעליהן. בדת היהודית- אורתודוקסית המצב דומה עד היום. באמצע המאה ה-19, בחברה החילונית, החלו נשים לדרוש שוויון עם הגברים. הן דרשו שתינתן להן הזכות להשתתף בבחירות, זכות שהייתה נתונה לגברים בלבד, והזדמנות שווה לרכוש השכלה ולעבוד. הן דרשו את הזכות להיות בעלות רכוש משלהן, להתגרש מבעליהן ולהחזיק בילדיהן לאחר הגירושין. המאבק למען זכויות נשים נמשך עד היום בכל התחומים והוא נקרא פמיניזם. במאבק זה משתתפות נשים רבות, שהתמסרו לו בכל הלב. קבוצת הנשים, היא קבוצה הנלחמת על זכויותיה מזה שנים רבות וככל הנראה תמשיך לעשות כן לעוד שנים שיבואו. מצב הקבוצה אומנם משתפר עם הזמן אך עדיין מדובר בקבוצה מופלית לרעה חברתית, משפטית, מסורתית ועוד, על כן ניתן לראותה כקבוצת מיעוט.

תגים:

נשים · יהדות · שוויון · חופש · הפולחן · מיעוט · פמיניזים · זכויות · האישה · זכות · חברה · דתית · אורתודוקסית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות נשים", סמינריון אודות "זכויות נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.