היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת קבלת מסר של העצמה או קבלה על נכונות להתפייס

עבודה מס' 067901

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעים רכיב העצמה ורכיב קבלה הנמצאים במסר אשר אותו יקראו הנבדקים על רמת הנכונות לפיוס של הקורבנות.

6,785 מילים ,33 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בהתבסס על מודל הפיוס מבוסס הצרכים, כאשר מתרחשת אפיזודה של פגיעה, הקורבנות סובלים מפגיעה בתפיסת הכוח שלהם. אנו מעריכים כי שיפור רגשי בזהות הפגועה יקדם תהליכים של פיוס. על ידי מסרים של קבלה והעצמה, מושלמים משאבים חברתיים בעלי צביון רגשי, כגון הכבוד, ההערכה העצמית, תחושת השליטה והכוח של הנפגע משתקמים (Nadler & Shnabel, 2006).
סיפוק הצרכים הרגשיים של הנפגע מעלה את נכונותם להתפייס.
המודל מתייחס לצרכים הרגשיים הנובעים מתוך השתייכות לאחד משני התפקידים (פוגע או נפגע), ללא התייחסות להבדלים בין-אישיים אחרים. במחקר הנוכחי הושם דגש על הצד הנפגע בסכסוך, הצד של הקורבנות, וכן נבדק המודל ברמה הבין-קבוצתית להבדיל מהרמה הבין-אישית שנבחנה במודל עצמו. נעשה ניסיון לבדוק כיצד המשתנים תפיסת כוח של הנבדק (העצמה) ומסר של קבלת אחריות משפיע על הניבויים של מודל הפיוס מבוסס הצרכים. ההשערות המרכזיות במחקר גרסו כי שימוש במסר של העצמה יגרום לעליה ברמת הנכונות להגיע לפיוס, שימוש במסר של קבלת אחריות מצד התוקף תגרור לעליה בדימוי המוסרי אך לא ברמת הנכונות לפיוס. בדקנו גם את רמת ההזדהות עם הקבוצה ושערנו כי ככל שרמת ההזדהות עם הקבוצה תהיה גבוהה כך גם רמת הרגשת הקורבנות תהיה גבוהה ולכן הנכונות לפיוס תהיה נמוכה.
בניגוד להשערות, תוצאות הניסוי לא הצביעו על הבדלים בנכונות להתפייס בין נבדקים בעלי רמה גבוהה של הזדהות עם הקבוצה ובין אלו בעלי רמה נמוכה של הזדהות.
בהתבסס על תוצאות מחקר זה הוצעו כמה סיבות ורעיונות מדוע לא הושגו השערות המחקר ועל כך הועלו הצעות למחקרי המשך עתידיים.

נבדקים: בניסוי השתתפו 75 נבדקים, בגילאי 22-58 - (הגיל הממוצע: 33.7). הנבדקים השתתפו בניסוי בהתנדבות, ונאספו בשיטת "כדור השלג" (משתתף שקיבל שאלון התבקש לשלוח למכר אחר שהוא מכיר), בעיקר דרך מקום הלימודים והעבודה. הנבדקים הוקצו באופן אקראי לארבעת תנאי הניסוי; גברים ונשים התפלגו באופן שווה בארבעת תנאי הניסוי.

מהלך המחקר: המחקר הוא בעל מבנה של 2X2 ומתחלק לעוצמת המסר הנתפס וקבלת המסר הנתפס אצל הנבדקים לאחר קריאת המסר בווינייטה. במהלך הניסוי נמדדו המשתנים הבאים: רמת האמון של הנבדקים הגרמנים המהווה משתנה נמדד אך לא מתופעל, רמת ההזדהות של הנבדק עם הקבוצה נמדדה אך לא תופעלה, עוצמה (עוצמה נתפסת) נמדדה כמשתנה בלתי תלוי נמדד ועליו בוצעה במניפולציה ובדומה לו נמדד גם המשתנה קבלה (קבלה נתפסת), בנוסף נמדד אף מדד התנהגותי אשר כונה חיוביות והכיל לתוכו את הרמה של עד כמה המסר נתפס חיובי. המשתנה התלוי בניסוי הינו רמת הנכונות של הנבדקים לפיוס.

כלים והליך: הניסוי הועבר לנבדקים באמצעות קישור לאתר אינטרנט העוסק בעריכת סקרים פוליטיים. לנבדקים נמסר (לאחר שבחרו איזו שפה הם מעדיפים לקרוא) כי הם משתתפים במחקר העוסק בשאלה כיצד ערוצי תקשורת שונים (וידאו, אודיו או טקסט) משפיעים על תפיסה של מסרים פוליטיים. בנוסף, נמסר להם כי ההקשר שבו עוסק במחקר הוא היחסים בין יהודים לגרמנים.
המחקר הכיל 8 מסכים אשר בכל אחד מהם נמצאו פריטים אשר מדדו ותפעלו את המשתנים הבלתי-תלויים בניסוי.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
השערות המחקר
שיטה
כלים
תוצאות
דיון ומסקנות
נספחים
מקורות

קטע מהעבודה:

למושג פיוס (reconciliation) יש משמעות שונה מהמושג פתרון קונפליקטים באופן שפיוס מוגדר כהחזרה ושיקום של האמון המערכת יחסים תוך כדי נקיטת פעולות בונות אמון ואילו המושג פתרון קונפליקטים, מקורו במודל רציונאלי של קונפליקט ופתרונו המניח כי קונפליקטים נובעים מאי יכולתם של הצדדים להגיע להסכמה לגבי אופן החלוקה של משאבים חומריים (Scheff, 1994). מסיבה זו תיאוריות של פיוס מבקרות את התיאוריות של פתרון קונפליקטים ואת הניסויים הנעשים במסגרתן על התעלמותן ממרכיבים רגשיים שונים המלווים קונפליקטים (Nadler, 2002; Scheff,1994) ומדגישות כי במקרים רבים הקונפליקט ממשיך להתקיים זמן רב בשל מחסומים רגשיים החוסמים את הדרך לקיום הרמוני בין הצדדים (כגון - עלבון ודחף לנקמה אצל הנפגע ואשמה ובושה אצל הפוגע) (Nadler,2002).

תגים:

פסיכולוגיה · פיוס · קונפליקט · אגו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת קבלת מסר של העצמה או קבלה על נכונות להתפייס", סמינריון אודות "השפעת קבלת מסר של העצמה או קבלה על נכונות להתפייס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.