היישום אינו מחובר לאינטרנט

שרשרת קריטית בניהול פרוייקטים

עבודה מס' 067897

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות שהביאו לפיתוח המתודולוגיה, התפתחות השיטה, יתרונותיה, יישומה (כולל 2 ניסויים מעשיים) והביקורת עליה.

6,863 מילים ,7 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

היעד הניהולי של מנהלי פרויקטים הוא לוודא שמלוא תכולת הפרוייקט (SCOPE) תבוצע כמתוכנן, משמע בהתאם לתקציב הפרוייקט ($) וללוח הזמנים המתוכנן (לו"ז). יש המכנים שלושת פרמטרים אלו THE HOLY TRINITY OF PROJECT MANAGEMENT, ויש הקוראים להם "משולש ברמודה של ניהול פרוייקטים". הפסימיים, רואים בהם כ-2 בחזקת 3, מפני שאם זה לקח פי 2 זמן מהמתוכנן, עלה פי 2 ממה שהוקצב, והובטח לנו פי 2 ממה שקיבלנו בסופו של דבר- לבטח מדובר בפרוייקט.
על כן, הכוונה היא שקשה מאוד לסיים פרוייקט תוך עמידה קפדנית בשלושת הפרמטרים, בין אם מדובר בפרוייקט ייצור, פיתוח, בניה וכו'.
הנוטים לגישה הפסימית אומרים שלא משנה מה נעשה, לעולם עומס המטלות בפרוייקט יהיה רב יותר מאשר כושר הביצוע הזמין, וכיוון שכך- דינו של כל פרוייקט לחרוג מהמסגרת של לפחות אחד מהפרמטרים לעיל. הפרמטרים הללו אופפים אי-וודאות רבה, והיא זו שהופכת אותם לבעייתים כל-כך. ככלל, יש האומרים שאי הוודאות היא לב לבו של ניהול פרוייקטים (גולדרט, 1997, עמ' 40), ולכן שיטות הניהול צריכות להתמקד בצמצום אי הוודאות, או לפחות במזעור הנזקים שהיא יכולה לגרום לפרויקט.
בעבודה זו ננסה לתאר את התפתחות המתודולוגיה של השרשרת הקריטית מתוך הספרות המקצועית והאקדמית, נעמוד על הביקורת כנגד המתודולוגיה, ונגבה את התאוריה בניסויים אקדמיים.

תוכן עניינים:
הקדמה
תורת האילוצים והנתיב הקריטי
ניהול מקדמי ביטחון (באפרים)
התפתחות שיטת השרשרת הקריטית
הטמעת השיטה והתועלת שניתן להפיק ממנה
יישום השיטה
ניסוי מעשי לבחינת השיטה
הביקורת על מתודולוגיית השרשרת הקריטית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח-ניסוי מעשי נוסף

קטע מהעבודה:

תורת האילוצים (TOC) מניחה שבכל פרוייקט, בין אם מדובר ברצפת ייצור, בניית בנין או פיתוח מוצר היי-טק, יש צוואר בקבוק אשר מפריע לפרוייקט להשיג את מטרתו ומעכב את מועד סיומו. צוואר הבקבוק הזה הוא האילוץ של המערכת, ובמקרה כזה מפורטים חמשת השלבים של מיקוד המערכת באופן הבא (Lechler, 2005):

תגים:

נתיב קריטי · אליהו גולדרט · MULTY TASKING · תורת האילוצים · TOC · באפר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שרשרת קריטית בניהול פרוייקטים", סמינריון אודות "שרשרת קריטית בניהול פרוייקטים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.