היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת יישום גישת ניהול לפי אילוצים על פעילות שרשרת אספקה וביצועיה

עבודה מס' 069437

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יישום מושכל של עקרונות גישת ניהול לפי אילוצים בשרשרת אספקה יביא לשיפור בביצועיה?

7,566 מילים ,12 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

גישת ניהול לפי אילוצים - The Theory of Constraints, הינה גישת ניהול חדשנית שהתפתחה במהלך שנות ה-80 על ידי ד"ר אליהו גולדרט. פילוסופיה זו מציעה כלים מתקדמים ויצירת חשיבה "מחוץ לקופסה" עבור מנהלים. הגישה רואה בקיומם של אילוצים במערכת הארגונית כגורם אשר משבש את פעילותה ומקטין את סיכוייה להשגת מטרותיה. הכלים המוצעים הנם: "צעדי המיקוד" (כאמצעי להתמודדות עם קיומם של אילוצים), הגדרת מדדי ביצוע למערכת ויישום טכנית ניהול "תהליך חשיבה" לזיהוי בעיות השורש בארגון.
מודל נוסף שהתפתח הינו פעילות משותפת של מספר ארגונים במתכונת של שרשרת אספקה. באופן זה, מתאגדים כמה גורמים בעלי אינטרסים משותפים במטרה להשיא את ערך המוצר ללקוח, ולספק את המוצר/שירות בצורה יעילה, דינאמית וחסכונית יותר. בעזרת שרשרת האספקה ניתן יהיה ליצור יחסי גומלין בין כל היחידות העסקיות אשר דרכן עובר המוצר או השירות, החל מהפקת חומר הגלם וכלה בהפצתו ללקוח הקצה. פעילות במתכונת זו אכן מביאה יתרונות פוטנציאליים לאלו שנוטלים חלק בה, אמנם קשיים העלולים להתפתח לאורך תהליך זה עלולים להניח את ידה של שרשרת האספקה וחבריה על התחתונה.

שאלת המחקר: האם יישום מושכל של עקרונות גישת ניהול לפי אילוצים בשרשרת אספקה יביא לשיפור בביצועיה?

השערות המחקר:
1. יישום מתודולוגיית "צעדי המיקוד", לפי עקרונות גישת ניהול לפי אילוצים, תביא להסרת האילוץ אשר משבש את פעילות שרשרת האספקה, וכתוצאה מכך השגת ביצועים ברמה גבוהה יותר.

ההשערה מבוססת על שני המאמרים:
Brijesh Ainapur, Ritesh Kumar Singh, P. R. Vittal (October 2011- March 2012),
"Strategic Study on Enhancement of Supply Chine Performance".
Togar M. Simatupang, Alan C. Wright, Ramaswami Sridharan (2004), "Applying the Theory of Constraints to Supply Chine Collaboration".

2. הטמעת גישת ניהול לפי אילוצים בשרשרת אספקה מעמידה לרשות המנהלים מדדי ביצוע גלובליים אמינים אשר ישומם ישפר את ביצועי השרשרת ויקדם את שיתוף הפעולה בין חבריה.
ההשערה מבוססת על מאמר בשם:
Togar M. Simatupang, Alan C. Wright, Ramaswami Sridharan (2004), "Applying the Theory of Constraints to Supply Chine Collaboration".

3. החלת תאוריית האילוצים בשרשרת האספקה תאפשר לזהות את בעיות הליבה במערכת, לנתח את הקשר הסיבתי בניהן ולהצביע על הגורמים שיביאו להצלחתה.

ההשערה מבוססת על מאמר בשם:
Shams Rahman (2002), "The Theory of Constraints' Thinking Process Approach to Developing Growth Strategies in Supply Chain".

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע וסקירה - גישת ניהול לפי אילוצים
3. מתודולגיית "שבעת צעדי המיקוד"
4. תרשים CUT ככלי ליישום ניהול לפי אילוצים
5. שרשרת אספקה - רקע תיאורטי
6. שאלת המחקר והשערות - הצגה
7. השערה 1 - דיון ומסקנות
8. השערה 2 - דיון ומסקנות
9. השערה 3 - דיון ומסקנות
10. סיכום
11. ביבליוגרפיה
12. נספחים

קטע מהעבודה:

מחקרים אשר בחנו את יעילותה של הגישה, טענו כי הטכניקות הקיימות במסגרת TOC יכולות לגרום להגדלת התפוקה, הפחתת המלאי והקטנת זמן המחזור (Aggarwal, 1985; Johnson, 1986; Koziol, 1988). ככלל, מסגרת TOC פועלת באמצעות 3 מדדים עיקריים:

תגים:

סמינריון · תמחיר · השבחת חברות · שרשרת האספקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת יישום גישת ניהול לפי אילוצים על פעילות שרשרת אספקה וביצועיה", סמינריון אודות "השפעת יישום גישת ניהול לפי אילוצים על פעילות שרשרת אספקה וביצועיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.