היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מצב-רוח על כמיהה לאלכוהול בקרב שתייני הילולים

עבודה מס' 067882

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שנערך על 40 סטודנטים, באמצעות שאלונים.

5,603 מילים ,24 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מחקר זה בא לבחון השפעת מצב-רוח על כמיהה לאלכוהול בקרב שתייני הילולים ובקרב שתייני אלכוהול רגילים. השערות המחקר היו שמצב-רוח שלילי מעורר כמיהה מוגברת לאלכוהול, בעיקר בקרב שתייני הילולים, וכן שכמיהתם לאלכוהול של שתייני הילולים גבוהה מזו של שתייני אלכוהול רגילים. המחקר נערך בקרב 40 סטודנטים בגילאי 23 - 29 (20 גברים ו- 20 נשים), אשר ענו על שאלון שימוש באלכוהול, על שאלון למדידת הרצון לשתות אלכוהול המקוצר (DAQ), וכן על שאלון פרטים אישיים. לפני מילוי שאלון DAQ, הושמע לנבדקים שיר על-מנת להשפיע על מצב-רוחם לפי שיטת MMIP. מהממצאים עולה כי כמיהתם לאלכוהול של שתייני הילולים גבוהה מזו של שתייני אלכוהול רגילים, וכן כי תפעול מצב-רוח בשיטה זו לא משפיע על כמיהה לאלכוהול. חידושו של מחקר זה הוא בבדיקת התאמה משולבת בין מצב-רוח ואופי השתייה לבין כמיהה לאלכוהול.

קטע מהעבודה:

למרות שיש קונצנזוס בקרב חוקרים על קיומו של המושג "שתיית הילולים" (binge drinking) והשוני בין שתייה זו לשתייה סבירה, אין הגדרה אחת שמקובלת על כולם. מחקרים שונים משתמשים בהגדרות שונות בעבור כמות האלכוהול הנצרכת במפגש בודד ובעבור התדירות של מפגשים אלו. בנוסף, מונחים שונים משמשים לתאר שתיית הילולים, כגון שתייה בסיכון גבוה וכן שתייה כבדה חולפת, והדבר מקשה על עריכת השוואות בין מחקרים. קושי נוסף נובע מכך שישנם מחקרים המגדירים רמות שונות של שתיית הילולים, וישנם מחקרים אשר לא מבדילים בין גברים לבין נשים (Kuntsche, Rehm & Gmel, 2004).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מצב-רוח על כמיהה לאלכוהול בקרב שתייני הילולים ", סמינריון אודות "השפעת מצב-רוח על כמיהה לאלכוהול בקרב שתייני הילולים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.