היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינה והפרעות שינה - הקשר בין מצבי רוח לאינסומיה ראשונית בילדות

עבודה מס' 068297

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר על דיילי אויר.

4,309 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במחקרים רבים בעבר נמצא קשר בין מצב רוח שלילי לשינה לא טובה. דיילי אוויר הם עובדי משמרות, הסובלים ממחסור קבוע בשעות שינה והפרעות במחזור הצירקדיאני, לכן הם עייפים רוב הזמן ונרדמים בקלות. באוכלוסיה זו יהיו הבדלים בולטים יותר בהשפעות מצב הרוח על קשיי הירדמות ושמירה על רצף השינה- בהנחה שדייל עם מצב רוח שלילי מתקשה להירדם- הקושי בהרדמות יהיה בולט יותר על רקע העייפות המתמדת שלו.
המחקר מנסה להראות כיצד הפרעות שינה בילדות מראות אותותיהן גם כעבור שנים. 41 דיילי אוויר מילאו במשך 6 ימים שאלון מצב רוח ויומן שינה והורי הנבדקים מילאו שאלון על תסמיני אינסומניה ראשונית בילדותו של הנבדק. בהתאם להשערות, נמצאו מתאמים חיוביים חלשים ומובהקים בין מצב רוח שלילי לשינה לא טובה, בין מצב רוח שלילי לאינסומניה ראשונית בילדות ובין שינה לא טובה בהווה לקשיי הירדמות בילדות וכן נמצא מתאם חיובי בינוני ומובהק בין מצב רוח שלילי יחד עם שינה לא טובה בהווה לבין אינסומניה ראשונית בילדות.
הנתונים מראים כי שני המשתנים יחד- מצב רוח שלילי וקשיי הרדמות בהווה, קשורים בקשר חזק יותר עם קיומה של אינסומניה ראשונית בילדות מאשר כל משתנה בנפרד.

תוכן:
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

שינויים תכופים בשינה ובעיות שינה שונות נוכל לראות אצל עובדי משמרות. עקב שעות עבודה לא מסודרות- לעיתים ביום ולעיתים בלילה- השעון הביולוגי שלהם אינו סדיר. העובד יכול לסיים משמרת ב- 10 בבוקר ואז ללכת לישון לכמה שעות. עובדי המשמרות צריכים להתרגל בכל פעם גם לשעות העבודה השונות, גם לשעות השינה השונות וגם ללוח זמנים הרגיל כדי לשמור על חיי חברה נורמאליים.
בג'ט לג, חווים שינוי מהיר בתזמון הזריחה והשקיעה וצריכים להתרגל במהירות ללוח הזמנים של היעד. עובד משמרות החווה ג'ט לג, קשיי ההסתגלות שלו ללו"ז היום והלילה יהיו חריפים יותר מאשר ללא ג'ט לג(Comperatore and Krueger, 1990).

תגים:

פסיכולוגיה · הפרעות שינה · ילדות · שינה ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינה והפרעות שינה - הקשר בין מצבי רוח לאינסומיה ראשונית בילדות ", סמינריון אודות "שינה והפרעות שינה - הקשר בין מצבי רוח לאינסומיה ראשונית בילדות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.