היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין איכות שינה לבין חוללות עצמית כללית בקרב מבוגרים

עבודה מס' 070590

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באמצעות שאלונים שכלל 66 נבדקים.

7,225 מילים ,63 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הייתה בחינת הקשר בין איכות השינה ובין חוללות עצמית כללית בקרב מבוגרים. המושג חוללות עצמית (Self-Efficacy) מתייחס למידה בה הפרט מאמין ביכולתו לבצע משימה מסוימת. השערת המחקר הייתה כי ימצא קשר דו כיווני בין השניים, כלומר ככל שאיכות השינה תהיה גבוהה יותר כך גם החוללות העצמית הכללית תהייה גבוהה יותר ולהיפך.
במחקר זה השתתפו 66 נבדקים, מתוכם 42 נשים ו- 24 גברים בטווח גילאים בין 20 ל- 40. הנבדקים מילאו שאלון חוללות עצמית כללית - General Self-Efficacy Scale , שאלון איכות שינה - Pittsburgh Sleep Quality index (PSQI) ושאלון דמוגרפי. ממצאי המחקר תמכו בהשערתנו והראו קשר מובהק בין חוללות עצמית ובין איכות שינה. תוצאות המחקר תומכות במחקרים שונים הטוענים כי הן חוללות עצמית והן איכות שינה קשורות בגורמים רגשיים, התנהגותיים וקוגניטיביים דומים. ישנו מקום למחקרי המשך אשר יעמיקו באופי הקשר בין חוללות עצמית ואיכות שינה ויבחנו לאורך זמן כיצד משתנה עוצמת קשר זה בקרב מבוגרים.

קטע מהעבודה:

תופעת השינה היא התנהגות מורכבת ביותר ורב תחומית, היא קשורה בהיבטים פיזיולוגים, רפואיים, פסיכולוגיים, חברתיים ותרבותיים (טיקוצקי, ושדה, 2006). העובדה שאנו מבלים כשליש מחיינו בשינה מרמזת על חשיבותה ועל היותה חיונית לתפקודינו התקין במהלך החיים.
מחקרים רבים אשר בדקו את ההשלכות של אובדן שינה חלקי או מוחלט ) Bonnet, 1994; dahl, 1996; Rechtschaffen, Gilliland, Bergmann, & Winter, 1983) מצביעים על כך ששינה היא צורך קיומי הישרדותי. ממצאי המחקרים מראים כי חסך שינה מוחלט פוגע במערכות הפיזיולוגיות ומוביל בסופו של דבר למוות. לעומת זאת, חסך שינה חלקי משפיע על התפקוד הקוגניטיבי הפסיכו מוטורי ,הוא עלול לפגוע ביכולות הקשב והריכוז, תהליכי חשיבה מורכבים כמו קבלת החלטות, עיבוד מילולי, זיכרון וכדומה (Babkoff, Caspy, Mikulincher, & Sing, 1991; Bonnet, 1985; Monk & Carrier, 1997; Smith & Maben, 1993). כמו כן, נמצא כי חסך שינה חלקי משפיע באופן משמעותי על מצב הרוח ועלול לגרום להורדת סף התסכול, לעלייה ברמת המתח, עצבנות, חשדנות, חרדה ובלבול (Angus, Heslegrave, & Myles, 1985; Dahl, 1996; Dinges, Pack, Williams et al., 1997 (. מחקרים נוספים על חסך שינה חלקי, מראים כי הפגיעה בתפקוד ובערנות מתרחשת כאשר מפחיתים את מספר שעות השינה ביממה לחמש שעות או פחות לאורך מספר שבועות (Bonnet, 1994). לאור ממצאים אלו על חסך שינה מוחלט או חלקי, ניכר כי לא ניתן לתפקד כהלכה לאורך זמן ללא שינה כלל, אך כמות השינה שנדרשת לכל אחד מאיתנו, עשויה להשתנות מאדם לאדם. מכאן שלמרות שכל אדם זקוק למספר שעות שינה ביממה, הרי שאיכות השינה בלילה חשובה יותר מכמות השינה, על-מנת להבטיח תפקוד תקין ויעיל במהלך היום.

תגים:

מסוגלות עצמית · בנדורה · שינה · למידה חברתית · הפרעות שינה · שינה · לישון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין איכות שינה לבין חוללות עצמית כללית בקרב מבוגרים", סמינריון אודות "הקשר בין איכות שינה לבין חוללות עצמית כללית בקרב מבוגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.