היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעה טורדנית כפייתית - OCD

עבודה מס' 067871

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבסיס הביולוגי של הפרעה טורדנית כפייתית OCD

3,230 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הפרעת טורדנית כפייתית (OCD) מוגדרת עפ"י ה- DSM כהפרעת חרדה המאופיינת בהופעת מחשבות טורדניות בלתי רצוניות ופולשניות, אלה מלווים בדרך כלל בהתנהגויות כפייתיות המיועדות לנטרל את המחשבות הטורדניות (DSN-IV, 1994). עבודה זו דנה בגורמים הביולוגים של הפרעה טורדנית כפייתית. מחקרי תאומים ומחקרים משפחתיים מספקים עדויות לכך שחלק מהופעות ה- OCD הן תופעות משפחתיות וגנטיות (Pauls et al., 2002). אולם בהמשך ניווכח כי מחקרים אלו אינם מציעים מסקנות חד משמעיות ועד היום עדיין לא ברור עד כמה OCD היא הפרעה תורשתית. בנוסף, יוצגו מבנים מוחיים המזוהים עם OCD (Pauls et al., 2002). ונדון במחקרים פרמקולוגיים ונוירוביולוגיים אשר מצאו קשר בין תפקוד לקוי של מערכת הפרשת הסרוטונין להופעת OCD. אך עם זאת נגלה כי טבעו המדויק של ליקוי התפקוד במערכות הסרוטונגיות ב- OCD עדיין אינו ברור (Zohar et al., 1987 Pauls et al., 2002; Blier & Montigny, 1998;), ובשל המורכבות הביולוגית של ההפרעה תיאורית הסרוטונין מסבירה לא יותר מ-50% ממגוון תופעות המחלה. בנוסף, נמצא כי גם למערכת הדופאמין תפקיד חשוב בפתופזיולוגיה של OCD. לבסוף, ממצאים אחרונים מראים כי גם ה- Amygdala מעורבת בפתולוגיה של OCD Rosenberg et al., 2004) ). מחקרים אלו מאפשרים לנו להבין את האטיולוגיות הפיזיולוגיות והביוכימיות שלOCD . אך ניראה כי לא די בהבנת הגורמים הביולוגים המעורבים בהפרעה, וישנם גורמים פסיכולוגיים, התנהגותיים וקוגניטיביים נוספים. לסיכום, נציע את הטיפול היעיל ביותר ל- OCD המשלב טיפול תרופתי (SSRI) שיעיל להפחתת סימפטומים עם טיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

קטע מהעבודה:

ה- DSM מבחין בין הפרעת חרדה אובססיבית קומפולסיבית (OCD) לבין הפרעת אישיות אובססיבית קומפולסיביתOCPD) ), המאופיינת ע"י דפוס חוזר של עיסוק יתר בסדר, פרפקציוניזם, נוקשות מחשבתית, שליטה נפשית ובינאישית על חשבון גמישות, פתיחות ויעילות. ובניגוד ל- OCD, ב- OCPDלא מתקיימים טקסים כפייתיים הרהורים, טורדניים וחרדה בנוגע לכפייתיות (DSM-IV, 1994).

תגים:

OCD · שכיחות · גורמים ביולוגים · תורשה · Striatum · Amygdala · אמיגדלה · סרטונין · סרוטונין · דופמין · מחקרים · ביהביוריסטית · ביהביוריזם · טיפול · פסיכודינאמי · תרופות טיפו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעה טורדנית כפייתית - OCD", סמינריון אודות "הפרעה טורדנית כפייתית - OCD" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.