היישום אינו מחובר לאינטרנט

גן הילדים כמערכת אירגונית

עבודה מס' 067867

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור מערכת גיל הרך בהתבסס על החומר העיוני.

2,720 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

קצב השינויים הפוקדים אותנו בעידן המודרני מהיר לאין שיעור ממה שידעו הדורות הקודמים. שינויים אלו מחייבים את החברה למצוא פתרונות רבים לאתגרים הצצים חדשות לבקרים, ואתגרים לחינוך בכללם. האתגרים הניצבים היום בפני מערכת החינוך הם חסרי תקדים בהיסטוריה בכלל ובתולדותיה של מדינת ישראל בפרט. חלקם הנכבד הוא בתחום ההוראה והלמידה: קיום חינוך משמעותי לכל שכבות העם וקידום כל בניו לקראת חיים פוריים כאזרחי המדינה. התמודדות משביעת רצון עם האתגרים הללו אפשרית רק כאשר הפדגוגיה הנהוגה בבתי הספר גמישה ומתוחכמת דיה כדי לענות על הצרכים של אוכלוסיה בעלת רקע תרבותי מגוון.
בעידן מודרני זה, מתקיימים חייה של החברה בארגונים, כאשר החלו מוסדות החינוך כגון בית הספר להתרחב ולהקיף מספר רב של אנשי צוות ועשרות תלמידים או מאות תלמידים, התבהרה התפיסה, שלפיה בית הספר הוא ארגון כמו מוסדות רבים אחרים, וחלים עליו כללים רבים של פעולת ניהולים וארגונם (שרן ושחר, 1990).

בעבודה זו נתבקשתי לתאר את מערכת הגיל הרך בה אני עובדת תוך התבססות על החומר העיוני שנלמד במהלך הקורס, שבמסגרתו מוגשת העבודה. ברצוני לציין, שרוב החומרים התיאורטיים הקיימים אודות המערכת הארגונית החינוכית עוסקים בבתי הספר ולא בגן הילדים. אי- לכך, לאורך כתיבת העבודה השתמשתי בחומרים המתייחסים לבית הספר, אותם קישרתי לאחר מכן לתיאור הגן בו אני עובדת.

תוכן עניינים:
מבוא
מערכת הגיל הרך כמערכת ארגונית
מאפייני הסביבה הארגונית של המערכת ומערך היחסים בינה למערכות בסביבתה
ניתוח התשומות והתפוקות של המערכת
סמכות ועוצמה
סמכות ואחריות
מבנים פורמאליים ובלתי פורמאליים
מערכת הגיל הרך בין ארגון מבוית לארגון בר
מאפייני התרבות הארגונית של מערכת הגיל הרך
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בבואי לתאר את מערכת הגיל הרך כמערכת ארגונית, אפתח בהגדרת המושגים- "מערכת" ו"ארגון".
מערכת- מערכת היא אוסף של מרכיבים התלויים זה בזה שאם נשנה את האחד גם האחרים ישתנו (גזיאל, 1987, בתוך: שוורץ, 1996).
ארגון- "בכל ארגון קיים דפוס ממוסד פורמאלי של סמכות וגוף רשמי של כללים ופרוצדורות שמכוונים לסייע להשגת המטרות של הארגון." (Harling, 1989). מבנה הארגון נתפס כתיאור מופשט של תפקידים וקשרי גומלין. המבנה הארגוני אינו נועד למען עצמו, אלא נועד לתמוך בתהליכי העבודה ובתיאום פעולותיהם של העובדים מתוך רצון משותף להשיג מטרות ארגוניות (בר- חיים, 2002).

תגים:

רשויות · סמכות · אחריות · עוצמה · ניהול · מנהיגות · מבנים פורמליים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גן הילדים כמערכת אירגונית", סמינריון אודות "גן הילדים כמערכת אירגונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.