היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מידת הדתיות ורמת ההשכלה על מידת הפעילות בשעות הפנאי

עבודה מס' 067809

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין המשתנים באמצעות מדגם של 534 נבדקים (שאלון).

5,393 מילים ,8 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של רכישת השכלה בקרב מגזרים שונים בחברה הישראלית. רבות נכתב על חשיבות רכישת השכלה בקרב פרטים באוכלוסיה הישראלית, על פלגיה השונים: חרדים, מסורתיים וחילוניים וגם עבודה זו עוסקת בנושא זה. נושא נוסף שעלה למודעות הציבור הישראלי בשנים האחרונות הוא היציאה מהנורמטיביות התרבותיות של החברה הדתית לעבר התרבות המודרנית הכללית במדינתנו, בשל המעבר מחברה מסורתית לחברה מודרנית. אנו עדים לרכישת תרבות שאינה דתית בחברה זו, דבר המעיד על יציאה לעבר המודרניות. עבודה זו עוסקת בשאלה האם קיים קשר בין מידת דתיות והשכלה למידת הפעילות בשעות הפנאי. השערות המחקר שנבדקו נחלקו לשתיים: ראשית, קיים קשר בין מידת דתיות הנבדק למידת הפעילות בשעות הפנאי. שנית, קיים קשר בין רמת ההשכלה למידת הפעילות בשעות הפנאי. שתי ההשערות נבדקו תוך כדי התייחסות לסקירה ספרותית ומערך מחקר שבדק פרמטרים אלו.
המחקר התבסס על שאלון מחקר שהועבר לנבדקים בשנת 2004 במסגרת קורס "סקרים" באוניברסיטת חיפה. השערות המחקר נבדקו תוך כדי התייחסות למספר משתנים שנבדקו בסקר זה כאשר נבחרו המשתנים אשר מתאימים לשאלות המחקר של עבודה זו. השאלון כלל נתונים סוציו אקונומיים: גיל, מצב תעסוקתי, מצב משפחתי, ארץ לידה, ארץ לידה של האב, רמת דתיות, השכלה ועוד. חלק מהשאלות נענו באופן פתוח וחלק מהשאלות נענו בסקאלות שונות מ1 עד 12.

תוכן עניינים:
תקציר
1. השכלה, מידת דתיות ותרבות הפנאי
1.1. השכלה ותרבות הפנאי בישראל
1.2. השכלה כדרך חיים בישראל אצל דתיים וחילונים
1.3. תרבות הפנאי בישראל אצל דתיים וחילונים
2. מערך המחקר
2.1 נבדקים
2.2. כלים
2.3 שיטה
3. ממצאים
סיכום דיון
ביבליוגרפיה
נספחים (גרפים)

קטע מהעבודה:

בקרב הדתיים קיים יסוד באידיאולוגיה כי לבת אסור ללמוד וכן כי היא אינה מסוגלת ללמוד. תפקידה המסורתי הוא לנהל משק בית ולחנך ילדים, זאת בזמן שהבעל מחויב בלימוד תורה בישיבה ובחדר. הבעל אינו מורשה ללמוד לימודי חילון אלא לדבוק בלימוד התורה והגמרא. הטענה כי הבת עלולה לעשות שימוש לרעה בלימודי השכלה גבוהה ולימודי חילון בכלל ואף להפך לגאוותנית וערמומית. אבל במציאות כיום אנו מוצאים נשים דתיות לומדות. זוהי תופעה קיימת. הן לומדות בבתי ספר, בחוגים, בסמינרים, באוניברסיטאות וכו'. השינוי שחל באישה הדתייה, ההופך אותה מבורה למשכילה, הוא תוצאה של נסיבות הזמן ואילוצי השעה. האיום על החברה הדתית ואף החרדית עודד את הנשים והגברים ללמוד. הבת אינה לומדת לימודים ככול העולה על רוחה, היא מחויבת בלימודי תורה ובלימודי חינוך, ובכלל כל מה שמחזק בה את האמונה ואת הלקח המוסרי ומסייע לה למלא את תפקידה כמחנכת ומנהלת משק בית כהלכה (בר-און, 1998).

תגים:

מידת דתיות · השכלה · תרבות הפנאי · דתיים · חילוניים · חזרה בשאלה · מחקר אמפירי · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מידת הדתיות ורמת ההשכלה על מידת הפעילות בשעות הפנאי", סמינריון אודות "השפעת מידת הדתיות ורמת ההשכלה על מידת הפעילות בשעות הפנאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.