היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליית נשים בחקיקה

עבודה מס' 067784

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון באפליית הנשים בחקיקה הישראלית, הן כתוצר של אפליה מכוונת ובלתי מכוונת.

6,237 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו דנה בסוגיית אפליית הנשים בחקיקה הישראלית, הן כתוצר של אפליה מכוונת ובלתי מכוונת. ניסינו לבדוק האם קיימת אפליית נשים כתוצאה מחקיקת המחוקק במתכוון ולא במתכוון. הזכות לשוויון היא אחת מזכויות היסוד של האדם והיא הוכרה במסמכים רבים. אפליה היא זכות בלתי שווה, המבוססת על דעות קדומות וסטריאוטיפים כלפי קבוצות שונות באוכלוסייה המנוגדות לה. באה לידי ביטוי בחוקים מפלים, או קריטריונים בלתי רלוונטיים הגורמים להפליית קבוצה מסוימת. נשים הופלו על רקע מינן מאז ההיסטוריה, בכל התחומים החברתיים, המשפחתיים והמשפטיים. אילולא עיקרון השוויון כלל לא היה ניתן לטעון כי אפליה קיימת בחברה ונוגדת ערכים בסיסיים בחברה הדמוקרטית. נמצא כי אכן, למרות השינויים שביחס למגזר הנשים, עדיין קיימת אפליית נשים בבתי המשפט בישראל. כמו כן נמצא כי חוקים רבים במדינת ישראל מפלים בצורה מכוונת ובצורה בלתי מכוונת נשים. נמצא, בין היתר, כי היחס לנשים מושפע מסטריאוטיפים ודעות קדומות בקשר לתפקידי המינים. ולכן חלק מהחוקים מפלים נשים במתכוון על מנת להגן עליהן או לחילופין, למרות שנחקקו על מנת להגן עליהן הם דווקא מריעים את תנאיהן והאפשרות להתפתחותן. דבר אחד ברור לכל, אילולא המאבקים הבלתי פוסקים של שדולת הנשים בישראל (THE WOMENS NETWORK), בנוגע לאפליית נשים בחקיקה הישראלית, לא היו חלים שינויים כאלו או אחרים בחוקים השונים שנחקקו עד היום. חוקים כדוגמת גיל פרישה שווה לעובדת ולעובד, התשמ"ז - 1987, מהווים ראיה להסתכלות חברתית קצת שונה לגבי נשים ומעמדם בחברה הישראלית.

תוכן עניינים:
תקציר
1. שוויון, אפליה, סוגי אפליה וגישות לאפליה
1.1 גישות לאפליה
1.2 סוגי אפליה
2. אפליית נשים
2.1 הצדק, המגדר והחוק
2.1.1 גישות פמיניסטיות למגדר ומשפט
2.1.2 אפליית נשים בבתי משפט
2.1.3 מעמד האישה במשפט הישראלי
2.2 דוגמאות לאפליית נשים
2.2.1 נשים ופורנוגרפיה
2.2.2 נשים בצבא
2.2.3 אפליית נשים על רקע הורות
3. חוקים בנושא נשים
3.1 אפליה מכוונת
3.2 אפליה לא מכוונת
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אפליה בהגדרתה היא פעולה מצד החברה, קבוצה או מוסד, שתכליתה להגביל או לפגוע בזכויותיהם של בני קבוצה אחרת - זכויות הנתונות להם לפי המתכונת המוסדית הקיימת - על שום לאומיותם, גזעם או דתם. לרוב מתבטאת האפליה בקיפוחן של קבוצות מיעוט שונות (כגון יהודים בארצות נוצריות או מוסלמיות,כושים בארה"ב) על ידי קבוצת הרוב. מצויים גם מקרים של אפליה הדדית בין קבוצות מיעוט (כגון בין קבוצות מיעוט או גזעיות ואתניות שונות בארה"ב).
יש להבדיל בין אפליה לבין דעה קדומה, שאינה בהכרח אפליה כל עוד לא נתרגמה למעשים. (לקסיקון תרבות 1999). אפליה מוגדרת על פי החוק ביחס שלילי, לא הוגן של אדם או סוג אנשים בהשוואה לאחרים אשר לא חברים של הקבוצה בגלל גזע, דת, מין, נכות, לאום, מוצא, גיל (Chien, Kleiner,1999).

תגים:

נשים · אפלית · נשים · מגדר · מעמד · האישה · חוק · ומשפט · סוגי · אפליה · העדפה · מתקנת · חוקים · מגדר · ומשפט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליית נשים בחקיקה", סמינריון אודות "אפליית נשים בחקיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.