היישום אינו מחובר לאינטרנט

תמחיר מטרה

עבודה מס' 067766

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השימוש ואימוץ שיטת 'תמחיר מטרה' בחברות ישראליות.

6,725 מילים ,28 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

כיום, תנאים הכרחיים להישרדות בעולם העסקים המודרני הם קיצור זמני תגובה, הגברת תפוקות, יעילות תפעולית ואיכות המוצרים והשירותים. על מנת להשיג כל אלה, נוצר צורך ביישום גישות ניהול חדשניות. תמחיר מטרה (Target Costing) עוזר להפנים את המציאות שנוצרה ומסייע לארגון לקבל החלטות אסטרטגיות אשר יסייעו להתוות את דרך המוצר בטווח הארוך עוד בעת פיתוחו. המתודולוגיה של תמחיר מטרה היא חלק מגישה ניהולית של הכפפת ההחלטות לשוק ולצרכיו. תמחיר מטרה גורס ששוק הוא האילוץ העיקרי של חברה העסקית, ויש להכפיף את הארגון לאילוץ זה. את המחיר קובע השוק, אופי המוצר, תכונותיו, ביצועיו, איכותו ועיתוי כניסתו של המוצר לשוק מוכפפים לטעמי הלקוחות ושיקולי התחרות.
מחקר זה מדווח על תוצאות סקר שנערך בקרב חברות ישראליות בנושא שימוש ויישום גישות תמחיר שדומות לגישת תמחיר המטרה. אחת עשרה מתוך שש עשרה חברות ישראליות שענו לסקר טענו שהשתמשו בפרקטיקה בגישת התמחיר שדומה לתמחיר המטרה. סיווג החברות על פי סוגי התעשייה הביא למסקנה שחברות מתחום המזון, קוסמטיקה ותחום הפיננסי מראות על אימוץ גבוה של גישת תמחיר המטרה בקרב חברות ישראליות. בדומה למחקרים שנערכו ביפן ובהולנד בנושא תמחיר המטרה, הפחתת עלויות זה היעד העיקרי לאימוץ הגישה בחברות בישראל. מחלקות פיתוח, עיצוב ותכנון מוצר/שירות המובילות בתהליך יישום וניהול לפי גישת תמחיר מטרה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תמחיר מטרה וניהול לפי תמחיר מטרה
2.1 הגדרת "תמחיר מטרה"
2.2 אימוץ גישת תמחיר מטרה
2.3 מטרות תמחיר מטרה
2.4 התארגנות מחלקות בתמחיר מטרה
3. שיטת המחקר
4. ממצאים ותוצאות
4.1 יישום תמחיר מטרה בפרקטיקה
4.2 מטרות ותועלות של תמחיר מטרה בפרקטיקה
4.3 התארגנות מחלקות בתמחיר מטרה בפרקטיקה
5. מסקנות והמלצות למחקרים עתידיים
6. רשימה ביבליוגרפית
7. נספחים

קטע מהעבודה:

ניתן להניח שמערכת ניהול תמחיר נכונה היא דרך טובה להתמודדות עם המתחרים והישרדות בעולם העסקים המודרני. כמו כן, מורגש צורך במערכת תמחיר שתוכל לחזות מתוך מערך המידע הקיים בחברה את עלות המוצר הנמצא בשלבי פיתוח. שימוש במידע על עלויות וניהול קביעת עלויות בזמן פיתוח המוצר או שירות הוא נושא שמקבל יותר ויותר התייחסות בחשבונאות ניהולית (Davila, 1999; Anderson and Sedatole, 1998). הנימוק העיקרי בניהול עלויות, שמרבית העלויות הרלוונטיות של מוצר או של מתן שירות, "ננעלות" בגמר תהליך התיכון והפיתוח, והיכולת לשפר את תמונת הרווחיות אגב תהליך ייצור הראשוני וייצור הסדרתי או מתן השירות השוטף הינה מוגבלת. למעשה כבר בשלב התיכון והפיתוח של המוצר או שירותים נקבעת כ- 80% מעלותו, כלומר החלטה על סיום תהליך הפיתוח ותחילת תהליך הייצור "נועלת" לפחות 80% מעלויות הייצור שיהיה קשה להקטינן (Corbett, 1986).

תגים:

תמחיר מטרה · יישום השיטה · סקר · מדגם · עבודה אמפירית · כמותית · מחקר כמותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תמחיר מטרה", סמינריון אודות "תמחיר מטרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.