היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שכר המנהלים לביצועי החברה

עבודה מס' 067756

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השכר המשולם כיום לעומת הרווחיות של החברה בשנים האחרונות והאם יש מתאם ביניהם.

5,506 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

השכר למנהלים ניתן בשל ההפרדה בין הבעלות לניהול. תורת ניהול השקעות יעילה מלמדת שהתיק האופטימאלי עבור כל משקיע הינו קרוב לוודאי זה המפוזר בין מניות של חברות רבות. מאחר ותיק זה מחזיק במניותיהם של חברות רבות, בכדי למנוע שכספו של הלקוח יהיה תלוי יתר על המידה רק באחת החברות, למחזיק המניות היחיד אין בדרך כלל עניין מיוחד לפקח אישית על פעילותה של חברה זו או אחרת. המשתמע לכאורה מחלוקה יעילה של נטילת סיכונים הוא מידה גדולה של הפרדה בין בעלות על מניות לבין שליטה מחד, ומאידך, משכירים מנהלי החברה נתח ממשי של משאבים - משאבי האנוש שלהם - לחברה, ודמי השכירות עבור ההון האנושי שלהם שעליהם מאותת שוק העבודה של מנהלים, עשויים להיות תלויים בהצלחה או כשלון החברה Mansfield, 2007))
תפקיד ההנהלה הוא לפקח על ההסכמים בין הגורמים ולהבטיח את חיוניות החברה. לצורך שוק העבודה של מנהלים, מהווים הקשרים הקודמים של מנהל עם הצלחה או כשלון הם מידע על כישוריו. מנהל חברה, כמו מאמן קבוצת ספורט, עשוי לא לספוג רווח או הפסד מיידי במונחים של שכר שוטף מההישגים הנוכחיים של קבוצתו, אך ההצלחה או הכישלון של הקבוצה משפיעים על שכרו בעתיד, וזה נותן למנהל עניין בהצלחת הקבוצה. בחברות מודרניות קיימת הפרדה בין הבעלות לניהול. הפרדה זו נושאת יתרונות ניהוליים הנובעים מהמתמחות הן בניהול והן בבעלות. אך במקביל מלווה בבעיית השליחות (Agency) בין בעלי המניות והמנהל. מאחר ולבעלי המניות אין אפשרות להגדיר כיצד על ההנהלה לנהוג בכל תרחיש אפשרי הם מאפשרים למנהל החברה פעילות חופשית בטווח אשר מוגדר על ידם. תמורת זה הם משלמים לו והשכר למנהלים בחברות ציבוריות הוא גבוה יחסית- עד פי 100 מהעובד הזוטר ביותר בחברה. לעיתים המנהל מתוגמל על פי ההצלחה של החברה אולם לעיתים אין קשר בין שניהם למרות שהמנהל צריך לקחת אחריות על החברה- לטוב ולרע (Mansfield,2007))
מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון האם יש קשר בין גבוה השכר המשולם למנהלים ולהנהלה הבכירה לבין הרווחיות של החברה.
על מנת לבחון זאת נבחן את השכר המשולם כיום שנת 2007 היא השנה האחרונה בה פרסמו את השכר) לעומת הרווחיות של החברה בשנים האחרונות ונבדוק האם יש מתאם ביניהם. נבחן את השכר גם לפי מגזרים על מנת לראות האם יש מגזר שהוא חריג.

השערות המחקר הנוכחי
1. קיים קשר מובהק בין השכר למנהלים לבין רווחי החברה, כל שהרווח עולה כך השכר גדל. Mansfield, 2007))
2. בחברות הנוטות לחלק דיבידנדים, השכר למנהלים נמוך יותר מאשר בחברות שאינן מחלקות. Palmon , 2007))
3. בחברות בהן שיעור האחזקה הוא נמוך מ-75% השכר למנהלים גבוה יותר מאשר בחברות עם שיעור אחזקה מעל 75%. Yildirim 2007).)
4. קיים הבדל בשכר המנהלים בין הענפים השונים בחברות הציבוריות.

לצורך בדיקת ההשערות אשתמש במודל הרגרסיה המרובה. המשתנה המוסבר יהיה הלוגריתם הטבעי של שכר המנהלים, והמסבירים יהיו משתנים נוספים כמו משתנה הרווח ועוד. נצפה לקבל R בריבוע גדול ככל האפשר, מה שאומר שהצלחנו להסביר כמה שיותר מהשונות. נצפה לקבל מקדמים חיוביים מובהקים למשתנים המסבירים הקשורים לרווח של החברה, כי אנו מניחים שככל שהרווח עולה כך גם השכר למנהלים אמור לעלות.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטות התגמול של מנהלים
מחקרים קודמים
השערות המחקר הנוכחי
הבדיקה האמפירית
תוצאות הבדיקה האמפירית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בבסיס המודלים האנליטיים עומדת ההנחה שהמשקיעים (בעלי המניות) מפקידים את ניהול החברה בידי מנהל ממונה. המשקיעים אינם מתערבים בניהול השוטף, ויכולת הפיקוח שלהם על תשומותיו הינה מוגבלת. מבחינה זו המצב מורכב הרבה יותר לגבי מנהלים מאשר לגבי גורמי יצור אחרים- הון ועובדים מהשורה. מעבר לבעייתיות במידת האפשרות למדוד את מידת התשומות שמשקיע המנהל קיימת גם אינפורמציה לא סימטרית בין המנהל לבעלי המניות לגבי מידת יכולתו האמיתית של המנהל לתרום (Cumberland Ivy 2006).

תגים:

מצנח זהב · תגמול מנהלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שכר המנהלים לביצועי החברה ", סמינריון אודות "הקשר בין שכר המנהלים לביצועי החברה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.