היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת פרסום על נפח המסחר על שערי המניות

עבודה מס' 067755

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת פרסום הרווח בדוחות הכספיים השנתיים על תשואת המניות בענף המזון.

5,071 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במהלך יוני 2006 אישרה הוועדה המקצועית של המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות את תקן חשבונאות מספר 29, "אימוץ תקני דיווח בינלאומיים (IFRS)", הקובע אימוץ גורף של התקינה הבינלאומית על ידי החברות הציבוריות בישראל החל מהרבעון הראשון של שנת 2008. הרקע לאימוץ התקינה הבינלאומית נבע מהצורך להתאים את כללי הדיווח הכספי הנהוגים בישראל עם אותם הכללים הנהוגים בשאר מדינות העולם ובדרך זו לאפשר לשוק ההון הישראלי לעמוד בשורה אחת עם שוקי ההון המובילים בעולם, לדבר בשפתם הכלכלית ולהתחרות ביעילות גבוהה יותר בשוקי הכספים הגלובאליים.
התקנים החדשים משנים את הרווח של החברות מבלי בכלל שישנו את מהות העסקים. לדוגמא:
1. העתודה לפיצויים תרשם על פי שיערוך אקטוארי
2. הנכסים ישערכו לפי שמאים

השאלה היא כיצד הדבר ישפיע על מחירי המניות בבורסה.
קיימים מספר רב של מחקרים על השפעת ביצועי החברות ופרסום הדוחות על מחירי המניות. חלק טוענים למתאם חיובי חזק וחלק אחר טוען כי מחירי המניות מושפעים ממניפולציות. השאלה היא מה עוצמת ההשפעה בישראל.

השערת העבודה היא כי בישראל ההשפעה לא תהיה גבוהה במיוחד, לאור השפעות מקרו כלכליות אחרות.
העבודה תבחן ענף ספציפי מסוים- ענף המזון. ענף המזון בישראל נשלט בעיקר על ידי החברות הגדולות: שטראוס, אוסם, ותנובה וכן בתחום המשקאות הקלים: קוקה קולה וטמפו.
מתוכו ידגמו כל החברות ותיבדק התנועה מול שינויים במחיר המניה 7 ימים לפני הפרסום ושבעה ימים לאחר הפרסום. יבחנו השינוי במחזור העסקאות, שווי השוק של החברות וכן הרווח למניה כפי שפורסם בדוחות הכספיים (רווח לפני דילול)
העבודה הנוכחית בוחנת, בגישה הכמותית את השפעת הפרסום על נפח המסחר על שערי המניות.
המדגם יערך על הדוחות של 31.12.2007 של 12 חברות.

ראשי פרקים:
- מבוא
- סקירת הספרות
השפעת ה IFRS על רווחיות החברות
השפעת גודל החברה על היעילות
משתני המחקר ומשוואת המחקר
משוואת קו הרגרסיה לצורך ניתוח היקף המסחר
ממצאי מבחן היקף המסחר
מסקנות
השערות
- שיטת הדגימה
- תוצאות
גבנוניות
מתאם בין מחיר המניה לבין מועד הפרסום
הגורמים המשפיעים על שער המניה
- דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ככל שקבוצה גדולה יותר כן עשויה לחול בה חלוקת תפקידים יעילה יותר בין הפרטים בקבוצה. הדבר יכול להתבטא במספר מישורים:
חלוקת עבודה מיטבית יותר. דוגמה לכך ניתן למצוא במושג יתרון יחסי, בו 2 אנשים יכולים ביחד להפיק מוצר או שירות, או לבצע כל פעילות אחרת, יותר מאשר סכום החיבור של כל אחד לחוד. ככל שמספר אנשים בקבוצה הולך וגדל, כן סביר שניתן יהיה לחלק תפקידים בין חברי הקבוצה באופן מיטבי יותר. לכן, ניתן לצפות שסך ערך התפוקות של האנשים יהיה גדול יחסית לסכום התפוקות של כל אחד לחוד Ball, 1988)).

תגים:

IFRS · שער מניה · בורסה · מניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת פרסום על נפח המסחר על שערי המניות", סמינריון אודות "השפעת פרסום על נפח המסחר על שערי המניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.