היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סגנון המנהל על הרגשת המורים והתנהגותם בכיתה במגזר הערבי (הצעת מחקר)

עבודה מס' 067733

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות כללית והצעה קצרה למחקר.

2,096 מילים ,10 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מנהל שמשתף את הצוות בהפעלת הארגון (ביה"ס) מגביר את האחריות ליישום מגדיל את שביעות רצונם של מורים מעבודתם, מרבה לכידות ומעלה את מורל הצבות (פרידמן ושות' תשמ"ח; GAZIEL, 1983).
לסגנון הניהול בביה"ס השלכות ישירות על אקלים בית הספר והוא משפיע ישירות על מורים ותלמידים (1986, B LASE).
סגנון ניהול דמוקרטי מבוסס על העקרונות של שוויון, חרות ורציונאליות, והוא מאופיין על ידי פתיחות ידידותיות ושיתוף פעולה. לעומתו סגנון ניהול סמכותי מבוסס על עקרונות של שליטה וכוח, ומאופיין על ידי סגירות זכות והעדר גמישות (1981, ZAK).
בתי ספר ערבים נמצאים במצב של שימור המורשת הערבית השמרנית מצד אחד, והחדרת שינויים כדי להדביק את הפערים עם התרבות המערבית המתפתחת במהירות העצומה מצד שני.
חוקרים מצאו בעולם המערבי-הדמוקרטי שככל שהסגנון הניהולי יהיה דמוקרטי ופתוח, יחושו המורים טוב ביניהם וכן עם עמיתים ועם עיסוקם, ותחושות חיוביות אלו הקשורות ביניהן יבואו לידי ביטוי בהתנהגות פתוחה ודמוקרטית בכיתותיהם.
ההנחה של היא שגם במגזר הערבי תגובות אלה קיימות.

תוכן העניינים:
הנושא
הצגת הבעיה
מטרות המחקר
מגבלות המחקר
הגדרת מונחים
סקירות ספרות
מתודולוגיה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מנהיגות סמכותית:
שחר ינאי (1983) זוהי דרך פעולתו של מנהיג המרכז בידו את כל הסמכויות ואת כל זכות ההכרעה, בכוחו להפעיל לחץ ולמנוע סיפוקים מן המונהגים; הוא מספק אנפורמציה לאנשיו רק במידה שהיא הכרחית לביצוע משימה נתונה ומוגדרת מראש; אין הוא משתף את המונהגים, והם נדרשים רק לבצע את המוטל עליהם.
סגנון ניהול סמכותי מבוסס על עקרונות של שליטה זכות, ומאופיין ע"י סגירות זרות והעדר גמישות.

תגים:

מנהל · הצוות · מנהיג · דמוקרטי · אקלים · ארגוני · מנהגות · בחינוך · מנהיגות · סמכותית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סגנון המנהל על הרגשת המורים והתנהגותם בכיתה במגזר הערבי (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "השפעת סגנון המנהל על הרגשת המורים והתנהגותם בכיתה במגזר הערבי (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.