היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמוקרטיזציה של ידע באינטרנט

עבודה מס' 067709

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת האינטרנט על הדמוקרטיה על כל חסרונותיו ויתרונותיו.

4,013 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

האינטרנט הינו רשת מחשבים גלובלית, המקשרת בין רשתות מחשבים, וכך הלכה למעשה מחברת בין מיליוני גולשים ברחבי העולם. כמות המידע העצומה שהאינטרנט מכיל והיותו מקור כלכלי ומסחרי הפכו אותו לזירת התפתחות כלכלית, תרבותית וחברתית. האינטרנט מגשים את חזון הכפר הגלובאלי שתבע מרשל מקלוהן בשנת 1959, מצב ההופך את העולם לכפר קטן אחד ומאוחד. האינטרנט מאפשר ביטוי מגוון דעות, חממה למיעוטים, החלפה וצריכה של ידע בכל קצוות העולם ומכל קצוות העולם.
התפתחות הטכנולוגיה במאה העשרים ואחת, מאופיינת באוטוסטראדת מידע, וזרימה של ידע מתוך תקשורת הרשת. הדעות המערביות אמביוולנטיות בכל הנוגע לתהליך המתהווה והשפעתו על הדמוקרטיה. בעבודתי זו אבחן את השפעת האינטרנט על הדמוקרטיה על כל חסרונותיו ויתרונותיו. מהפיכת האינטרנט ודמוקרטית הרשת, הינה מהפיכה פיזית. הסייברספייס מאפשר להתקדם לעבר אופקים טכנולוגיים חדשים. התקשורת האלקטרונית מאפשרת נגישות מוחלטת, וחסרת מגבלות לכל סוג וכמות של מידע. בטכנולוגיה הקיימת קשה מאוד לחסום תכנים ברשת, ולכן ישנו חשש רב מכוחה המצטבר. עם זאת, ישנם המנבאים עצירת יכולות המחשב. למשל חוק מור, אותו יסד מייסד אינטל ב-1964, צופה הכפלת כוח המחשב כל 18 חודשים עד לעצירתו בשנת 2017 (1).
לאינטרנט היקף בלתי נתפס, ולכן אתייחס בעבודתי בהסתייגות לכל מסקנה, תוך בחינת ההיבטים המרכזיים הנובעים מתוך המאמרים עליהם אתבסס. בעבודתי זו אבחן את הקשר הבלתי אמצעי בין המתרחש ברשת לבין תורות מקובלות במדעי החברה. אנסה להוכיח את טענתי כי ברשת מתקיימת תרבות דמוקרטית חדשה מסוגה ומסקרנת. עם זאת, אעמוד על המכשולים העומדים בפני תרבות זו. נדמה שנוצרה מהפכה סוציולוגית עקב המדיה החדשה, לטוב ולרע. מחד, השליטה עברה לידיי הגולשים ונוצרה חברה ליברלית ברשת, המאפשרת דמוקרטיזציה של תכנים ומידע כלל עולמיים. מאידך, הרשת מהווה מקור לתחלואות חברתיות כסייבר טרוריסטים, פדופילים וכו'. האם המדיה החדשה מממשת את מטרותיה הדמוקרטיות?
למעשה, הרשת הינה תשתית החוצה גבולות, מדינות ויבשות. מערכת קשרים מעין זו הופכת ניסיונות חסימה ומעקב לבלתי אפשריים מעשית. ניתן לפקח אחר תעבורה של פרט בודד, אולם, ניסיון לניטור של כלל המשתמשים ידון לכישלון חורץ. בהתחשב בתאוצת התפתחות יכולות החומרה והתוכנה, לא נראה כי בטווח הארוך תהיה יכולת אכיפה שלטונית המאפשרת חסימת רשת. סוגיה זו יוצרת את היחס האמביוולנטי כלפי הרשת, בו אדון בעבודתי.

תוכן העניינים:
מבוא
תיאוריות של מרחב ציבורי דמוקרטי באינטרנט
דמוקרטיה ברשת - מדמוקרטיזציה עד נרקוטיזציה
-האם קיומה של קהילה וירטואלית עונה על עיקרים דמוקרטים?
-האם שיתוף תכנים (ווב 2.0) הינו כלי לשמירה על הדמוקרטיה?
-האם הפתרון לשמירה על הדמוקרטיה ברשת הינה רגולציה?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחת מצורות ההתאגדות הדמוקרטית ברשת הינה הקהילות הוירטואליות. קהילות אלו חוצות גבולות גיאוגרפיים, תהליך התהוותן אינו מעוגן בהתרחשות יחידה ומקומית, אלא הינו תוצר של מארג קשרים ווירטואלי דרך רשת האינטרנט. לכאורה, מתקיימים ברשת קהילות וירטואליות בעלות חזות דמוקרטית. אולם, הפרט אינו מעורב בצורה אמיתית בתהליכי קבלת ההחלטות ברמת המדינה. מוגבלות זו, מוליכה אותנו למסקנה כי רעיון הדמוקרטיה ברשת נתון בספק.
בנדיקט אנדרסון מגדיר בספרו "קהילות וירטואליות", את הקהילה כמבוססת על אתוס לאומי, אתני, דתי, אידיאולוגי, תרבותי וכו'. מבחינתו הקהילה מספקת תחושת שייכות ושיתופיות חשובה.

תגים:

תקשורת · אינטרנט · דמוקרטיה ברשת · מרחב ציבורי · שיתוף תכנים · ווב 2.0

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמוקרטיזציה של ידע באינטרנט ", סמינריון אודות "דמוקרטיזציה של ידע באינטרנט " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.