היישום אינו מחובר לאינטרנט

מה הייתה השפעתו של סייד קטב על "האחים המוסלמים"?

עבודה מס' 067699

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד סייד קטב, האידיאולוג המרכזי של תנועת "האחים המוסלמים", השפיע על התנועה בשנות ה- 50 וה- 60.

7,203 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

על מנת להבין את גודל השפעתו של קטב, הן בתוך מצרים והן מחוצה לה, יש להבין את המסגרת החברתית- פוליטית בה הוא פעל, שכן היא השפיעה במידה רבה על עיצוב תפיסותיו.
קטב גדל אל תוך מציאות בה מיצרים נמצאה במאבקים לאומיים וניסיונות להשתחרר מן הכיבוש הקולוניאלי הבריטי. בנוסף, המאבק שהושפע מהמערב, בין דת לחילוניות ובין מסורת לקדמה, היווה חלק משמעותי בתוך המציאות המצרית של אותה תקופה.
עם זאת, שנות ה- 50 וה-60 השפיעו על קטב באופן המשמעותי ביותר. תקופה זו במיוחד במצרים, התאפיינה במאבק בין נאמני האסלאם לבין השלטון. המאבק הזה שלווה פעמים רבות ברדיפה, דיכוי ומאסר השפיע רבות על נאמני אסלאם רבים, במיוחד על סייד קטב, וניתב אותם לכיוונים רדיקליים יותר .

חשיבותו של קטב כהוגה ופעיל נגזרה בין היתר, מהשפעתו הניכרת על תנועת "האחים המוסלמים" המצרית, אליה הצטרף בשנת 1951. בשנות ה- 50 פעל קטב מטעם המפלגה ורבים מרעיונותיו התבססו בקרב חבריה. על מנת שנוכל להבין באופן הברור ביותר את המסגרת שבתוכה צמח ופעל קטב, יש להסביר תחילה מהי תנועת "האחים המוסלמים".
מטרת עבודה זאת היא להבין כיצד סייד קטב, האידיאולוג המרכזי של תנועת "האחים המוסלמים", השפיע על התנועה בשנות ה- 50 וה- 60. על מנת לענות על שאלה זו, אעמוד על ציוני הדרך העיקריים בחייו שהביאו להתפתחות רעיונותיו הדתיים והפוליטיים, ואנסה להבין כיצד השפיעו על האידאולוגיה של תנועת "האחים המוסלמים" ופעילותה.

העבודה בנויה מחמישה פרקים.
בפרק הראשון אעמוד על מאפיינה של תנועת "האחים המוסלמים".
בפרק השני אצייר קווים מרכזיים לדמותו של סייד קטב. אעמוד על ילדותו של קטב ומסלול לימודיו אשר השפיע רבות על תפיסתו. כמו כן, אעמוד על טיב הקשר שנרקם בינו לבין תנועת "האחים המוסלמים" ועל התקופות בהן שהה בכלא תוך סקירה של כתביו וספריו שנכתבו באותן תקופות.
בפרק השלישי אנתח את הגותו הדתית של סייד קטב, בנסיון להבין כיצד השפיעה על תנועת "האחים המוסלמים".
בפרק הרביעי אעסוק בהגותו הפוליטית של סייד קטב וניתוח השפעתה על תנועת "האחים המוסלמים".
הפרק החמישי יוקדש לסיכום ומסקנות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: מאפייניה של תנועת "האחים המוסלמים"
פרק שני: קווים לדמותו של סייד קטב
פרק שלישי: הגותו הדתית של סייד קטב והשפעתה על "האחים המוסלמים"
פרק רביעי: הגותו הפוליטית של סייד קטב והשפעתה על "האחים המוסלמים"
פרק חמישי: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תנועת "האחים המוסלמים" נוסדה במצרים בשנת 1928 על ידי חסן אל בנא ובמהרה הפכה לתנועה פוליטית מרכזית במצרים. התנועה המשיכה את קו רעיונותיהם של הוגי הדעות ג'מאל אל-אדין אל-אפגאני ומוחמד עבדה, וחרטה על דגלה להחיות את העקרונות הבסיסיים של האסלאם, ולכונן קהילה פוליטית מודרנית המושתת על עקרונות האסלאם, והמסוגלת להתמודד עם האתגר התרבותי והפוליטי של המערב. הדרך לכך הייתה באמצעות השגת מעמד פוליטי שבמסגרתו תשפיע על השלטון. התנועה קיימה רשת ענפה של פעילויות תעמולתיות, חינוכיות, חברתיות וכלכליות .

תגים:

מצרים · מיצרים · חסן אל בנא · חאסן אל-בנא · האחים המוסלמים · איסלאם קיצוני · איסלאם ראדיקלי · סייד קטב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מה הייתה השפעתו של סייד קטב על "האחים המוסלמים"?", סמינריון אודות "מה הייתה השפעתו של סייד קטב על "האחים המוסלמים"?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.