היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמד הנשים באירן

עבודה מס' 067698

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השתנה מעמד הנשים באיראן עם עלייתו של איתולה ח'ומייני לשלטון ב- 1979.

4,188 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

השליטה על נשים וחיזוקה של המשפחה הפטריאכלית הם מרכיבים להם האיסלאם הפונדמנטליסטי סוגד. מבחינת האיסלאם הקיצוני, המיוצג באיראן על ידי ח'ומייני, התנועה הפמינסטית היא סטייה שהושאלה מהמערב, אשר מובילה לניאוף, ילדים בלתי חוקיים, איידס וחוסר יכולת של הנשים התחרותיות ללדת יותר. מבחינת האיסלאמיסטים החרויות להן נשים במערב זוכות אינן משחררות אותן, להפך, הן שוללות מהן חיי משפחה תקינים. מבחינת האמונה האיסלאמית נשים וגברים שונים מבחינה ביולוגית כדי שימלאו תפקידים שונים בחברה, ולכן אין לקבל את רעיון שיוויון האישה. מבחינת האיסלאם תפקידי האישה הם לשמש אם, אשת איש ועקרת בית בלבד .
השינויים שעברה איראן במהלך המאה העשרים השפיעו על מעמדה השנוי במחלוקת כיום בעולם. המהפכה האיסלאמית ב - 1979 בהנהגתו של ח'ומייני הוציאה לרחובות נשים וגברים בכוונה להפיל את השאה. השמאל - עליו נמנים הסוציאליסטים ואף הפמיניסטיות, . לנשים שציפו לקידום במעמדן, חיכתה תמונה אחרת לגמרי עם עלייתו של ח'ומייני לשלטון.
בעבודה זו אבחן כיצד השתנה מעמד הנשים באיראן עם עלייתו של איתולה ח'ומייני לשלטון ב- 1979.
בכדי להבין כיצד המהפכה האיסלאמית השפיעה על חיי הנשים באיראן אקצה פרק בעבודה לסקירה של מצבן ערב המהפכה, בזמן כהונתו של מוחמד רזא פהלווי.
עבודה זו תהיה בנויה מארבעה פרקים:
הפרק הראשון יעסוק במעמד הנשים תחת שלטונו של מוחמד רזא פהלווי.
הפרק השני יעסוק בניתוח ראיית עולמו של ח'ומייני את הנשים ותפקידן בחברה. כמו כן, אעסוק בשינוי שחל במעמד הנשים עם עלייתו של ח'ומייני לשלטון.
הפרק השלישי יוקדש לסיכום ומסקנות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: מעמד הנשים בזמן שלטונו של מוחמד רזא פהלווי
פרק שני: מעמדן של הנשים תחת שלטונו של רוחאללה ח'ומייני
פרק שלישי: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד למהפכה בשנת 1979 החזיק בשלטון השאה- מוחמד רזא פהלווי (1941-1979) ושלטונו נחשב כשלטון חזק ובטוח, בתקופה זו הייתה איראן ממלכה חוקתית וחילונית ברובה. מטרתו של השאה הייתה להביא את איראן למעמד של מעצמה מודרנית וחזקה. הוא ירש את השלטון מאביו רזא שאה (1877-1944) אשר ביצע רפורמות שונות בתחומי חיים שונים. אחד התחומים בהם פעל בנמרצות היה לשנות את קוד הלבוש לנשים. השאה החל לאכוף את הסרת הרעלה, ב- 1934 הותר למורות ולסטודנטיות בבתי הספר לרפואה ומשפטים להגיע ללא רעלה. נשים שהגיעו לשנות מסמכים נתבקשו להגיע למוסדות הממשלה ללא רעלה וקציני הצבא הוזהרו שלא להופיע עם נשים מצועפות בפומבי. ב-1936 יצאה מהארמון הוראה מפורשת שאסרה על עטיית רעלה, והשבעה בינואר נקבע כ"יום שחרור האישה".

תגים:

מעמד הנשים · אירן · איראן · ח'ומייני · איתוללה · פמיניזם · מגדר · רעלה · איסלאם קיצוני · פונדמנטליזם · אישה · איראנית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמד הנשים באירן", סמינריון אודות "מעמד הנשים באירן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.