היישום אינו מחובר לאינטרנט

הציפייה להתעוררות דמוקרטית עם עלייתו של בשאר אל-אסד לשלטון

עבודה מס' 067697

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד התמודד בשאר אל-אסד עם אותן הבטחות שפיזר והאם הן אכן התממשו, תוך התמקדות בתחום התקשורת במדינה.

8,577 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הציפייה בעם הסורי לשלטון החדש היתה גדולה. שלושים שנה אחרי שחאפז אל-אסד תפס את השלטון בכח, ירש את מקומו בנו ד"ר בשאר אל-אסד. ביולי 2000, בעת שבשאר היה רק בן 34, נערך בסוריה משאל עם על מינויו. המנהיג הצעיר זכה לרוב של 97.29%. בשאר, רופא עיניים בהכשרתו, רכש את השכלתו בלונדון. השילוב של גילו הצעיר יחד עם החינוך המערבי שספג בשנותיו הבוגרות, הפיחו תקווה שזה האיש שיצעיד את המדינה לקדמה ונאורות. נוסיף לכך את העובדה שלבשאר ידע רב בתחום המחשבים וערב מינויו הוא היה יושב ראש אגודת האינטרנט הסורית, ונבין מדוע הציפייה לרפורמות בימי שלטונו היתה כה רבה. בשאר אל-אסד לא טמן ידו בצלחת ובהצהרות שפיזר עם כניסתו לתפקיד הבטיח גדולות ונצורות. בנאום שנשא ביום השבעתו לנשיא סוריה הבטיח בשאר לבצע רפורמות כלכליות, להציב את השלום עם ישראל כיעד אסטרטגי ולהקל בצנזורה על כלי התקשורת. אסד אף בחר שם למדיניות הפתיחות - "אביב חדש" הוא קרא לה.
בעבודת המחקר שלפנינו אנסה לבדוק כיצד התמודד בשאר אל-אסד עם אותן הבטחות שפיזר והאם הן אכן התממשו? כיוון שלפנינו מגוון רב של נושאים בחרתי להתמקד בתחום התקשורת, כסממן לשלטון דמוקרטי המעודד את זכות הציבור לדעת, ואת חופש הביטוי.
העבודה בנויה מפרק המבוא, שלושה פרקי תוכן וסיכום.
בפרק הראשון אנסה לשרטט את מאפייני המשטר הטוטאליטרי ואדון בתפקידי התקשורת במשטר רודני.
בפרק השני אדון במאפייני התקשורת הסורית ובתפקידה של התקשורת בימי משטרו של אסד האב.
בפרק השלישי אפרט מהו הרקע לעלייתו של בשאר אל-אסד לאחר סוף כהונת אביו.
כמו כן אנסה להסביר את המונח - האביב של דמשק, ואת ההתעוררות הדמוקרטית והתקשורתית בחודשים הראשונים לשלטונו בשאר אל-אסד.
בפרק הרביעי אדון בדיכוייה ומיתונה של ההתעוררות זו תוך ניסיון להסביר את הסיבות העיקריות לכך.
הפרק חמישי יוקדש לסיכום ומסקנות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: מאפייני המשטר הטוטאליטרי ותפקידי התקשורת במשטר רודני.
פרק שני: העיתונות הסורית ומאפייני התקשורת בזמן שלטונו של חאפט' אל-אסד.
פרק שלישי: הציפייה להתעוררות דמוקרטית ותקשורתית עם עלייתו של בשאר אל-אסד לשלטון.
פרק רביעי: האביב של דמשק הופך לחורף של סוריה.
פרק חמישי: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קרל פרידריך וזביגנייב בז'ז'ינסקי הם החוקרים הבולטים ביותר של המשטרים הטוטאליטיריים. על פי מחקרם שפורסם במחצית המאה הקודמת, המשטרים הטוטאליטריים הם חידוש של המאה העשרים. לדעתם מה שמבדיל משטרים טוטאליטריים ממשטרים אחרים הוא הארגון והשיטות שפותחו והופעלו במשטרים הללו בעזרת טכנולוגיות חדישות. בכל משטר שכזה קמה תנועה בעלת מניעים אידיאולוגיים, שביקשה להרוס את חברת ההמונים ולבנות אותה מחדש, כחברה שדוגלת באידיאולוגיה החדשה.
מימוש הכוונות הטוטאליטריסטיות של המשטר מותנה ביכולת החדירה של המדינה לכל תחומי החברה ולחייו של כל פרט ופרט והיא המקנה למשטר את איכותו הטואטליטרית. החדירה המעמיקה לחיי הפרט במדינות טוטאליטריות גרמה לשבירת דפוסי היחסים הבין-אישיים הרגילים ויצרה במקומם אווירה של חשדנות ואי אמון בין בני-אדם.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הציפייה להתעוררות דמוקרטית עם עלייתו של בשאר אל-אסד לשלטון", סמינריון אודות "הציפייה להתעוררות דמוקרטית עם עלייתו של בשאר אל-אסד לשלטון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.