היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת המהפכה וסיבותיה על פי ח'ומייני

עבודה מס' 067695

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הרקע שהוביל למהפכה, הביוגרפיה של חומייני וניתוח תפיסתו של חומייני את המהפכה.

4,626 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

השינויים שעברה איראן במהלך המאה העשרים השפיעו על מעמדה השנוי במחלוקת כיום בעולם. המדינה שנתפסת על ידי מערב כמסוכנת ביותר, מדינה השוקדת על פצצה גרעינית, השולחת את זרועות הטרור שלה למקומות שונים בעולם, היא מדינה שבחרה בשנת 1979 שלטון דתי-פונדמנטליסטי. זאת לאחר שעשור קודם לכן, היה נסיון של השאה, מוחמד רזא פהלווי, לחולל מהפכה שתצעיד את איראן לעבר הקידמה והנאורות.
תופעת האיסלאם הרדיקלי יוצרת בקרב הציבור המערבי תחושה של בהלה, בלבלול וביזיון, רבים אינם מבינים את פשר התופעה הזו ותוהים מאין צמחו רעיונות אלו. לכן בחרתי לנסות לנתח את השקפת עולמו של ח'ומייני ערב המהפכה, האדם ששינה את התפיסה השיעית המקובלת ותופס מקום של כבוד בהגות של האיסלאם הרדיקלי.

העבודה תעסוק בניתוח תפיסת המהפכה וסיבותיה על פי חומייני, ותהיה מורכבת ממבוא, שלושה פרקי תוכן ופרק סיכום.
בפרק הראשון אנסה לתאר את הרקע שהוביל למהפכה של חומייני. אשרטט את המציאות הפוליטית ששררה ערב המהפכה החומייניסטית, תוך עיסוק במהפכה הלבנה ותוצאותיה.
בפרק השני אעסוק בביוגרפיה של חומייני. אנסה לשרטט קווים לדמותו, תוך נסיון להבין מה הוביל אותו לחולל את המהפכה.
הפרק השלישי יוקדש לניתוח תפיסתו של חומייני את המהפכה, הפרק יכיל תתי פרקים אשר כל אחד מהם יעסוק בזווית אחרת של האג'נדה בה חומייני החזיק.
הפרק הרביעי יוקדש לסיכום ומסקנות .

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: המהפכה הלבנה - המציאות הפוליטית ששררה באירן ערב המפכה של ח'ומייני
פרק שני: קווים לדמותו של האיתואללה רוחאללה ח'ומייני
פרק שלישי: תפיסתו של ח'ומייני את המהפכה
פרק רביעי: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאורך כל תקופת שלטונו נאלץ השאה להתמודד פעמים רבות עם התנגדויות למשטרו. מרביתן נבעו מהשאיפה של קבוצות מסויימות בתוך העם, להפוך את איראן למדינה אסלאמית ואף פונדמנטליסטית, בדומה למדינות מוסלמיות רבות בסביבת איראן.
עם ההתפרצויות של תנועות המחאה השונות התמודד השאה ביד רמה ופעל לעיתים באופן אלים כנגד המתנגדים. מטרתו של השאה, לכאורה, הייתה להביא את איראן למעמד של מעצמה מודרנית וחזקה, אך ביחד עם זאת, מטרתו העיקרית הייתה חיזוק שושלתו ומלכותו.
"המהפכה הלבנה", כך כונה מפעלו של השאה. המהפכה החלה בשנת 1963, היא כללה שינויים מאסיביים במסגרת כל תחומי החיים של העם האיראני:

תגים:

מהפכה לבנה · איסלאם רדיקאלי · אסלאם רדיקלי · ח'ומייני · חומייני · שאה רזה פהלווי · אירן · איראן · אחים מוסלמים · אוסמה בן לאדן · מהפכה באירן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת המהפכה וסיבותיה על פי ח'ומייני", סמינריון אודות "תפיסת המהפכה וסיבותיה על פי ח'ומייני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.