היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח תפריטים

עבודה מס' 067654

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מבחר מנות על פי המודלים הבינלאומיים של מילר, פבסיק ובירן.

1,630 מילים ,2008

תקציר העבודה:

אחד הגורמים המהותיים ביותר בבחינת תפעול יעיל נוגע בניתוח תמהיל התפריט. על כן, נדרשנו לנתח קבוצת מנות שכיחות בתפריטים על בסיס שלושה מודלים: מילר, פבסיק ובירן (Miller, Pavesic, Beran). כל אחד מהם נועד לבחון את מד הרווחיות של כל מנה על בסיס שילוב של קריטריונים שונים. בניהם: עלויות מזון, תרומה שולית, כמויות נמכרות ועוד.
עקב ניתוח הממצאים השונים בכל מודל, אנו צפויים לקבל מסקנות שונות בכל פעם באשר לרווחיות המנה מהתפריט, ובהתאם לכך, לקבל החלטות אסטרטגיות שונות לגביה (ניווכח בכך בהמשך).
ניתוח תמהיל התפריט בעבודה זאת, מתעלם מההוצאות הקבועות הנדרשות לתפעולו ומתבסס על עלויות חומרי הגלם בלבד, על כן, המודל של בירן (המתבסס על חישוב מינימום המכירות הנדרשות על מנת להניב את גובה התרומה שתכסה את ההוצאות הקבועות) עלול לשקף במהימנות נמוכה יותר את קבלת ההחלטות האסטרטגיות המתקבלות בהתאם לממצאי המודל.

ההנחה שעליה התבססה העבודה הינה: אנו בוחנים 7 מנות מכלל תפריט המסעדה ועל כן נעשתה השוואה של כל מנה שנבחרה אל מול אותה קטגוריית מנות בתפריט כולו (לדוגמה - קרם ברולה נבחן אל מול ממוצע של כלל הקינוחים בתפריט).
העיקרון המנחה בעבודה הוא מציאת המנות המוגדרות כרווחיות ביותר לתפריט והסקת מסקנות באשר להמשך שיווקו.

תוכן עניינים:
מבוא
הצגת המנות
הצגת המודלים
תוצאות ניתוח התפריט עפ"י המודלים שנבחרו
מסקנות והמלצות

קטע מהעבודה:

למרות הנטייה הטבעית שלנו, לא תמיד המנה היקרה ביותר הינה הרווחית ביותר. כמו כן, גם לא המנה בעלת עלות המזון (ה- Food Cost) הנמוך ביותר הינה הרווחית ביותר. על כן, חשוב לדעת מאיזו מנה מפיקים רווח מספק ובהתאם, להחליט אילו מנות כדאי למכור. על כן, פותחה הנדסת התפריט ((menu engineering. מדובר בשיטה לביקורת תפריט מסעדה. טכניקה זאת אשר פורסמה ב- 1982 , מוכרת וידועה כיום ברחבי העולם ומטרתה היא להגיע לתמהיל תפריט נכון שיווקית ועסקית כאחד. השיטה הינה מדעית ומסייעת לנו להוציא את תחושת הבטן מבדיקת הרווחיות ולהתבסס על נתונים אמיתיים.
הנדסת התפריט בודקת את פריטי התפריט על בסיס שני פרמטרים: פופולאריות ורווחיות.

תגים:

מודלים · לניתוח · תפריט · מודל · מילר · פבסיק · בירן · רווחיות · מנה · עלות · מנה · Food · Cost · הנדסת · תפריט · menu · engineering · שיעור · עלות · מזון · מסעדנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח תפריטים", סמינריון אודות "ניתוח תפריטים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.