היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתם של העובדים הזרים על הכלכלה בישראל

עבודה מס' 067652

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשלכות הכלכליות של כניסתם של העובדים הזרים למשק הישראלי.

7,035 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הגירת עבודה בישראל החלה לקבל תאוצה בתחילת שנות התשעים, כאשר הממשלה גייסה מספר גדול של עובדים מארצות שונות. האחרונים נועדו בכדי למלא את מקומם של העובדים הפלשתינאים תושבי השטחים, שעקב התדרדרות חמורה במצב הביטחוני בישראל וסגר שהוטל על האזור, נמנע מהם לעבוד בשטחי ישראל. ייבוא זה, תאם את האינטרסים של המדינה והן של המעסיקים כי הוא נחשב לפתרון מדיני וכלכלי זול למחסור שנוצר בכוח העבודה. במשך השנים נוכחותם של העובדים הזרים בארץ מורגשת יותר ויותר ואנו רואים כי לא רק הרכב שוק העבודה במגזרים מסוימים משתנה אלא תחומים רבים נוספים, מכיוון שעובדים אלו חיים להבדיל מהפלשתינאים בתוך תוכה של החברה המארחת, ישראל אינה יכולה רק ליהנות מהשתתפותם בתהליך הייצור, עליה להיות אחראית לעלויות המחיה שלהם, בעיקר בתחומי הדיור, הבריאות והחינוך. אחוז העובדים הזרים בארץ הוא מהגבוהים בעולם ומגיע כיום לכ- 10% מכלל המועסקים. כיום קיימת הסכמה רחבה על כך שהעובדים הזרים תורמים להקטנת הביקוש לעובדים ישראלים בעלי השכלה נמוכה יחסית ולירידה בשכרם, ולכן יש להקטין את מספרם. ההשלכות השליליות של העסקת עובדים זרים הביאו לגיבוש מדיניות ממשלתית שתכליתה לצמצם את תופעת העובדים הזרים הנכנסים לישראל, ולהבטיח את יציאת העובדים עם תום תקופת ההיתר. ההתמודדות נעשתה בדרכים שונות ומגוונות. הוחמרו המגבלות על העסקת עובדים זרים, הוגברה האכיפה על יציאתם את הארץ, והותנו תנאים שמטרתם להחליש את המניעים של המעסיקים לבקש להעסיק עובדים זרים על חשבון עובדים מקומיים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א'- העובדים הזרים בשוק העבודה בישראל- סקירה כללית
פרק ב'- השפעת כניסתם של העובדים הזרים על שכר ואבטלה במשק
פרק ג'- מדיניות הממשלה בעניין העובדים הזרים בישראל
פרק ד'- התמקדות על ענף: העובדים הזרים בענף הבנייה
פרק ה'- סיכום והמלצות
נספחים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעת מהגרי העבודה בישראל מציגה היבטים רבים של החברה הישראלית. אות הפתיחה לתופעה זו ניתן ע"י הרעה שנוצרה בשנת 1993 במצבה הביטחוני של ישראל, האחרונה הובילה לסגרים תכופים שלא אפשרו כניסת עובדים פלשתינאים לתחומי ישראל. בעקבות לחצים שהפעילו מעסיקים בענף הבנייה והחקלאות, הסכימה הממשלה באותה העת להמיר את העובדים הפלשתינאים בעובדים ממדינות זרות. החל מאמצע שנות ה 90 המצב במדינה הפך דומה יותר ויותר למצבן של מדינות מערביות רבות. המדינה התמלאה בעובדים זרים שמקורם בארצות עם שכר עבודה נמוך, ביטחון סוציאלי מועט ואבטלה גבוהה. כמו כן הגידול המהיר ברמת החיים בישראל הביא לזרימת המוני עובדים זרים אל תוך המשק, כאשר חלקם הגדול שוהה בארץ ללא היתר (גוטליב, 2002).

תגים:

כלכלת · ישראל · עובדים · זרים · אבטלה · הגירה · עבודה · מהגרי · עבודה · אבטלה · בנייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתם של העובדים הזרים על הכלכלה בישראל", סמינריון אודות "השפעתם של העובדים הזרים על הכלכלה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.