היישום אינו מחובר לאינטרנט

דינמיקה קבוצתית

עבודה מס' 067612

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תמציתית של התפתחות תורת הדינמיקה הקבוצתית.

5,951 מילים ,3 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מהי אפוא דינאמיקה קבוצתית?
בהתאם לשימוש אחד שהוא נפוץ למדי, דינאמיקה קבוצתית מתייחסת לסוג של אידיאולוגיה פוליטית הדנה בדרכים שלפיהן יש לארגן קבוצות ולנהל אותן. אידיאולוגיה זו מדגישה את חשיבות המנהיג הדמוקרטי, שיתוף חברים בהכרעות והרווח שיפיקו גם החברה וגם היחידים באמצעות פעולות משותפות בקבוצות.
שימוש נפוץ שני במונח דינאמיקה קבוצתית מייחס אותו למערכת טכניקות כגון מילוי תפקידים, הסתכלויות בתהליך הקבוצה והיזון חוזר שלו, והחלטה קבוצתית. בטכניקות אלה הרבו להשתמש בעשר-עשרים השנים האחרונות בתוכניות הדרכה המיועדות לשיפור המיומנות ביחסי אנוש ובניהול ועדות וועידות.
שימוש שלישי במונח דינאמיקה קבוצתית מתייחס לשדה מחקר המוקדש לרכישת ידע על טבע הקבוצות, חוקי התפתחותן וקשריהן ההדדיים עם יחידים, עם קבוצות אחרות ועם מוסדות גדולים יותר.
חשוב להבחין בין שלושת המובנים הללו. לכל אחד יש אידיאולוגיה ביחס לדרכים שיש לארגן את חיי הקבוצה. אלה האחראים לניהול הקבוצות ולאימון אנשים לקראת שיתופם בקבוצה יכולים לעשות זאת רק באמצעות השימוש בטכניקות כלשהן מסוג זה או אחר. דינאמיקה קבוצתית במובן זה היא התמחות אינטלקטואלית, בגלל היותה מעוניינת בחקר התנהגות אנוש או ביחסים חברתיים. כדי להבין טוב יותר במה שונה דינאמיקה קבוצתית מתחומים מוכרים אחרים, אסקור כמה מהמאפיינים המיוחדים לה.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

באמצע שנות ה-30 של המאה העשרים החלו "להתבשל" בקרב מדעי החברה התנאים לקידום מהיר של המחקר האמפירי על הקבוצות, ואכן באמריקה התרחשה התפרצות עצומה של פעילות כזו זמן קצר לפני מחמת העולם השנייה. יתר על כן, במחקר זה התחילו להיראות בבירור המאפיינים הקשורים כיום בעבודה בדינאמיקה קבוצתית. בתקופה של בערך כ-5 שנים נערכו כמה תכניות מחקר חשובות בלתי תלויות זו בזו, פחות או יותר, אך לכולם היו אותם קווי אופי בולטים.
בשנת 1936 פרסם חוקר בשם שאריף ספר ובו ניתוח תיאורטי-שיטתי של המושג נורמה חברתית וחקירה ניסויית על מקור הנורמות החברתיות בקרב קבוצות. שאריף התחיל בכך שקיבל את העובדה של קיום מנהגים, מסורות, תקנים, חוקים, ערכים ואמות מידה אחרות של התנהגות הקבוצה.

תגים:

דינמיקה קבוצתית · שאריף · קבוצה · קבוצות · יצירתיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דינמיקה קבוצתית", סמינריון אודות "דינמיקה קבוצתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.