היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיצוב זכרון השואה בסרט "הקיץ של אביה"

עבודה מס' 067589

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קו התפר שבין החברה בישראל ובין זכרון השואה

2,146 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו חקרתי כיצד מעוצב זיכרון השואה בסרט "הקיץ של אביה" (1988).
הסרט מתמקד בחייה של ניצולת שואה אחת, שטראומת המלחמה הותירה בה חותם נפשי שלא ניתן למחות אותו. גיבורת הסרט היא בתה של הניצולה, אשר מתמודדת עם חוסר היכולת של האם להכיל את עברה או לשתף אחרים במה שעבר עליה. הסרט חושף את יחסה של החברה כלפי ניצולי השואה בשנות החמישים בארץ ואת הקשיים שעמם נאלצו להתמודד.
על מנת לבחון את השאלה, אתחיל בהצגת הסרט. לאחר מכן, אתן רקע היסטורי על התקופה, באוריינטציה של השואה, וכן, ארחיב בנושא ייצוג השואה בקולנוע הישראלי לתקופותיו. השלב האחרון של העבודה יכלול ניתוח של הסרט, בהקשר של ייצוג השואה, סיכום ומסקנות.

קטע מהעבודה:

זיכרון השואה הוכפף לסיפור הציוני וישראל נתפסה כמקום התאוששות עבור הניצול, שצריך להדחיק את טראומות העבר ולבנות את עצמו כאדם לאומי. הקולקטיב הציוני, על-פי אבישר, לא רצה לזכור את השואה, אלא לשכוח מהעבר המביש, מפחד שהוא יזהם את הנרטיב הציוני. כך, השואה מודחקת מהקולנוע הישראלי העצמאי ומתועלת לאפיקים לאומיים. (אבישר, 1991).

תגים:

גילה אלמגור · שואה · זיכרון · אלי כהן · מלחמה · חברה · ישראל · קולנוע · סרט · ניצולים · טראומה ייצוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיצוב זכרון השואה בסרט "הקיץ של אביה"", סמינריון אודות "עיצוב זכרון השואה בסרט "הקיץ של אביה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.