היישום אינו מחובר לאינטרנט

סחר בנשים בישראל

עבודה מס' 067542

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ארבע פרסומות נגד סחר בנשים לפי הגישה המרכזית והפריפריאלית.

5,866 מילים ,18 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

סחר בנשים במדינת ישראל של שנות ה-2000 כבר מזמן אינו נחשב תופעה חדשה. תופעה זו לא מדירה שינה מעיניהם של מקבלי החלטות ולא עולה על סדר היום הציבורי במידה רבה כפי שניתן היה לצפות. על פי ההערכה, כ-3000 נשים שנסחרו לצורך זנות נמצאות בישראל בכל זמן נתון. בעשור האחרון הוברחו לארץ למעלה מ-10000 נשים כדי לעסוק בזנות. הן מוחזקות כאן בתנאים מחפירים, תחת איומים והתעללות פיזית ונפשית קשה. ממחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון עולה כי יצאניות במכוני ליווי מקבלות בממוצע עד 12 לקוחות ביממה וכ-30 לקוחות בסופי שבוע.
ישנן מספר עמותות מצומצם המנסות להעלות את התופעה לתודעה הציבורית באמצעות קמפיינים, הגשת דו"חות לממשלה, הפגנות כנגד אמצעי מדיה שנותנים במה ולגיטימציה לתופעה (למשל עיתון שמפרסם מודעות דרושים למכוני ליווי או אירוח, מכוני בריאות ועיסוי וכדומה).
על מנת להעלות את תופעה הזו לתודעה הציבורית ולהביא לשינוי מהותי, יש צורך בהשקעה בפרסום חברתי כמו שעושים חברות לאיכות הסביבה, אגודות למלחמה בשימוש בסמים, אגודה למלחמה בסרטן ועוד. פרסום חברתי בנוי בדרך כלל על חוקים מסויימים ומטרתו לפנות לכלל הציבור (או לאוכלוסיה המעורבת בתופעה), לעורר את תשומת ליבו, להעשיר את הידע שלו בנושא ועל ידי כך אף אולי גם להביא לשינוי עמדתי או התנהגותי.
בעבודה זו בחרתי להתמקד בתופעת הסחר בנשים בישראל מהפן התקשורתי. בדקתי אלו קמפיינים נעשו לשם כך והאם המטרה שהציבו לעצמם הושגה בסופו של תהליך. לשם כך החלטתי לנתח ארבעה קמפיינים (חלקם מהארץ וחלקם מחו"ל) אשר נותחו ניתוח איכותני סמיוטי על פי גישת הפניה האמוציונלית אל מול גישת הפניה הראציונלית.
הסקירה התיאורטית התחלקה לשני חלקים עיקריים. החלק הראשון מתמקד בתופעת הסחר בנשים, מימדיה והשלכותיה על הציבור בישראל והחלק השני סוקר את הפרסום החברתי בסוגיה שמהווה כלי מרכזי וחיוני בידי הגורמים הנאבקים בתופעה.
מצאתי כי פרסום בגישה הפריפריאלית, כזה הפונה לפן האמוציונלי של הצופה, עובד. יחד עם זאת, בקמפיינים בנושא רגיש כמו זה העומד לפנינו, העדיפות ניתנת לשימוש דווקא בתכנים רציונלים שיספקו מידע רב על התופעה ודרך "אפקט האדם השלישי" יספקו פתרונות כיצד ניתן לעזור ולמגר את התופעה.

תוכן עניינים
מבוא
סקירת ספרות
מהו סחר בנשים
פרסום חברתי
מתודולוגיה
הצגת נושא העבודה ומטרתה
שאלת מחקר
השערת מחקר
שיטת מחקר
ניתוח הקמפיינים
שני קמפיינים שנעשו בארץ
שני קמפיינים שנעשו בחו"ל
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בפרסומת "אנה למכירה" מוצגת אשה עומדת במקום אפלולי, מעושן, כאשר כל פעם מוצג חלק אחר מגופה ומזויות שונות. השחור ברקע מסמל את הלא נודע, החוסר וודאות בהן שרויה האשה שנמכרת. תוך כדי הקרנת התמונות, מוצג גם מלל המתאר את אותה אשה, כלומר שמה הפרטי, גובהה ומשקלה, כפי שמתארים במודעות "למכירה" - חפץ משומש שמעונינים למכור. לאחר הצגת כל הנתונים הללו, מראים לנו את פניה של האשה, בעלת הבעת פנים אומללה ומבוהלת ולאחר מכן מגיע הכיתוב "למכירה". אין קריינות לאורך כל הפרסומת, למעט קריינות של הסלוגן בסוף "סחר בנשים-אנחנו מתביישים". ברקע ישנם צלילים הדומים לצלילי מובייל ששמים לתינוקות מעל העריסות. צירוף כל האלמנטים הללו, עם הכתובית "למכירה" בסוף, גורם לזעזוע אצל הצופה.

תגים:

ניצול · סחר · פשע · קמפיין · תקשורת · מדיה · ניצול נשים · זנות · זונות · אלימות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סחר בנשים בישראל", סמינריון אודות "סחר בנשים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.