היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות מקצועית של עובדים בבית מלון

עבודה מס' 067537

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין מוניטין חיצוני נתפס, שביעות רצון בעבודה מעורבות בעבודה לבין התנהגות מקצועית בקרב עובדי מחלקת מזון ומשקאות במלון.

14,819 מילים ,55 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מלון הילטון תל אביב שייך לרשת הילטון העולמית, וממוקם לחוף ימה של תל אביב. המלון מעסיק כ- 700 עובדים. מחלקת מזון ומשקאות היא המחלקה הגדולה במלון ועובדים בה כ- 180 עובדים. הרוב הגדול של העובדים במחלקה הם חיילים משוחררים אשר עובדים בענף המלונאות במסגרת "עבודה מועדפת", המעניקה להם בתום תקופת עבודה של שישה חודשים זכות למענק כספי מהמדינה. כפועל יוצא מכך, עבור רוב העובדים הללו עבודה זו הינה זמנית ונועדה לפרק זמן קצר ביותר. רמת התחלופה הגבוהה של העובדים גורמת למלון לנזק כפול- מצד אחד עלות הכשרת עובד חדש כל פרק זמן קצר הינה גבוהה ומצד שני עצם התחלופה פוגעת באיכות השרות הניתן לאורחי המלון.

מטרת המחקר לבחון גורמים המשפיעים על התנהגות עובדים בארגון. שאלת המחקר: מהם הגורמים העשויים להיות קשורים להתנהגות המקצועית הירודה של העובדים? המחקר נערך במלון הילטון ת"א. אוכלוסיית המחקר כללה את 700 עובדי המלון. המדגם כלל 100 מעובדי מחלקת מזון ומשקאות העובדים במסגרת "עבודה מועדפת" במלון. המחקר נערך עפ"י גישת המחקר הכמותית וכלי המחקר היה שאלון.

המחקר אושש ארבע מתוך שמונה השערות המחקר: נמצא קשר חיובי בין המוניטין החיצוני הנתפס לבין המעורבות בעבודה ושביעות הרצון בעבודה, ובין שביעות הרצון בעבודה לבין המעורבות בעבודה וההתנהגות המקצועית. לעומת זאת לא נמצא קשר בין המעורבות בעבודה והמוניטין החיצוני הנתפס לבין ההתנהגות המקצועית. כמו כן, המעורבות בעבודה לא נמצאה כמשתנה מתווך בין שביעות הרצון לבין ההתנהגות המקצועית ובין המוניטין לבין ההתנהגות המקצועית.

מסקנת המחקר היא שרוב העובדים אינו רואה עצמו ממשיך בעבודה זו לאחר תום התקופה בת שישה חודשים והדבר משפיע על יחסם לעבודה ומתבטאת במעורבות נמוכה בעבודה, שביעות רצון נמוכה והתנהגות מקצועית נמוכה. למרות שההתנהגות המקצועית אינה גבוהה, קיימת רמה גבוהה למדי של אכפתיות בקרב העובדים לגבי ביצוע מיטבי של העבודה, דבר שכנראה נועד להבטיח את המשך העסקתם לפחות עד תום תקופת ששת החודשים. מעבר לכך, המוניטין החיצוני הנתפס של המלון אינו גבוה ואינו יכול לשמש אמצעי להידוק הקשר של העובדים לארגון.

לאור זאת המליץ המחקר לבחון מחדש את מסגרת העסקת העובדים במחלקה ולא לבססה על עובדים במסגרת "עבודה מועדפת" בלבד; לבחון גורמים אחרים אשר ימשכו עובדים אלה להמשיך ולעבוד במלון; לבחון העדפת העסקת יותר נשים במחלקה; לבחון אפשרות של ביצוע הערכות עובדים ומתן פידבק מדי חודשיים, דבר שיצור את העובדים עניין להצטיין בעבודה למניעת פיטוריהם; לבחון צעדים להגברת המוטיבציה של עובדי מחלקת מזון ומשקאות לשיפור איכות השרות הניתן לאורחי המלון; למקד את הפעילות בתחילה מול הגברים ולאחר מכן לשלב את הנשים.

תוכן עניינים:
פרק 1- מבוא
פרק 2 - סקירת ספרות
2.1 הגורמים המשפיעים על התנהגות עובדים בארגון
2.2 רציונל המחקר
2.3 משתני המחקר
2.4 מודל המחקר
2.5 השערות המחקר
פרק 3- שיטת המחקר
פרק 4 - ממצאים
פרק 5 - דיון וניתוח
פרק 6- סיכום מסקנות והמלצות
רפלקציה
פרק 7 - ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

התחרות הגוברת בעידן הגלובלי מחייבת חברות לנסות וליצור לעצמם יתרון תחרותי באמצעות שביעות רצון הלקוחות. הגורם העיקרי המשפיע על שביעות רצון הלקוחות בענפי השרות, הוא עמדת הצוות הנותן את השרות ללקוח (Emery & Barker, 2007). שכן, בארגוני שרות העובדים הבאים במגע ישיר עם הלקוח, הם המייצגים את הארגון והם אלה אשר "מייצרים" את השרות. בנוסף, בשל חוסר המוחשיות וההטרוגניות של השרות, העמדות של העובדים הבאים במגע עם הלקוחות היא המשפיעה על שביעות רצון הלקוחות ועל איכות השרות (Dimitriades, 2007).

תגים:

הנעת עובדים · מוטיבציה · שימור עובדים · תחלופת שירות · מלונאות · מלצרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות מקצועית של עובדים בבית מלון", סמינריון אודות "התנהגות מקצועית של עובדים בבית מלון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.