היישום אינו מחובר לאינטרנט

שלוש גישות כלכליות והשפעתן על העברות בין דוריות

עבודה מס' 067526

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת השימוש בהעברות בין דוריות בחיינו.

7,107 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העברות הינן טרנאזקציות בהן כל יחידה אחת מעבירה מוצר, שירות או נכס ליחידה אחרת מבלי לקבל מיחידה זו מוצר, שירות או נכס כלשהוא כתמורה או כנגד.
העברה בין דורית הינה סוג של העברה מאדם לאדם, מהורה לילד - מדור לדור.
העברה יכולה להיות בהיבט כספי או חומרי (רכוש). ישנן העברות רבות כגון: ירושה, חסכון, ביטוח לאומי, פנסיה, קרנות ורכוש (נדל"ן, עסק, מוניטין) וכו'.
הכלכלה הבין דורית של ימינו כפי שמוצגת בספרות הכלכלית כוללת שלוש גישות לניתוח העברות בין-דוריות:
הגישה הנורמטיבית- טוענת כי יש נורמות בחיים, מעין כללים לפיהם אנו חיים ולכן אנו חייבים להעביר העברות בין-דוריות. הפרטים (האנשים) מתחשבים בנורמה ופועלים לפיה.
גישה זה מבוססת על ראיית האלטרואיזם כצו מוסרי-חברתי המכתיב את האינטראקציה הכלכלית-חברתית.
הגישה האלטרואיסטית- טוענת כי יש מניע להעברה בין-דורית, המניע מבוסס על "האקסיומה האלטרואיסטית", שפרט עושה טוב למישהו כי זה עושה לו טוב.
והשלישית- הגישה האסטרטגית- שטוענת כי ע"פ גישה זו מתנהגים הפרטים כאגואיסטים (ההפך מהקודמת) וכל מטרתם בלתת (להעביר העברות בין-דוריות) זה על מנת לקבל משהו חזרה.
בעבודתי זו אנסה לבחון את שלוש הגישות הנ"ל מתוך מטרה להבין מדוע אנשים מעבירים העברות מדור לדור ובאיזו גישה אם זה מתוך רגש, הבטחת העתיד, אגואיסטיות הנצחה וכו' ולהראות כי כל העברה שהיא שאנו מקיימים בין-דורות מקורה באחת מהגישות הללו ובנוסף האם המודלים האלה מביאים תועלת.

המידע נאסף ע"י חיפוש במאגרי המידע האלקטרוניים בהם נמצאים כתבי עת מרכזיים בתחום הכלכלה. החיפוש התבצע ע"י מילות מפתח :generational ,Bequest, Altruism-Inter
במאמרים שהתפרסמו החל משנת 1993 ועד היום, והופיעו בכתבי העת כמאמרים מדעיים ואמפרים.
מבין כל המאמרים נבחרו אילו שבתקציר המאמר הראו כי מדובר במאמר שבחן את השפעת הגישות הכלכליות בכלל ובפרט על העברות בין-דוריות מבחינות מקרו ומיקרו כלכליות והן מבחינת מחקר שנערך בשטח- ניסויים למיניהם.
מתוך המאמרים נלקחו נושאים רלוונטיים של הכותבים בהתאם לנושא העבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. השיטה
3. גישות להעברות בין דוריות
3.1 הגישה האלטרואיסטית
3.1.1 האם חשוב להשאיר/לתת ירושה לילדים
3.1.2 למה מניעים אלטרואיסטים קיימים בתוך המשפחה?
3.2 הגישה הנורמטיבית
3.3 הגישה האסטרטגית
3.3.1 תמיכה לילדים כתמורה לטיפול עתידי
4. סיכום ודיון
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

John Laitner and F.Thomas Juster (1996) מצאו ראיה רצינית לעניין העברות בין-דוריות. רוב המשיבים נטו לייחס קודם כול חשיבות רבה לחינוך הילדים, עוד מכך 52% ענו כי חשוב לעזור כלכלית לילדים עם בתחילת דרכם הבוגרת בהקמת בית משלהם, בעוד 33% רואים בזה פחות חשיבות אם כי עדין יעזרו.
ניתן להסיק מכך כי ההורים שנחקרו ענו מתוך מניעים זולתניים לעזרה לילדיהם. ההורים הללו מצפים כי ילדיהם יתפקדו כלכלית בבתיהם כמוהם או בצורה טובה יותר.
החוקרים מגדירים זולתנות כבתים בהם יש רווחה וחשיבות גדולה בעיני ההורים לגידול הילדים. התמקדותם במחקרים נעשתה על ירושות. יותר מחצי הבתים שנחקרו רוצים להשאיר רכוש לילדים.

תגים:

מודל כלכלי · ירושה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שלוש גישות כלכליות והשפעתן על העברות בין דוריות", סמינריון אודות "שלוש גישות כלכליות והשפעתן על העברות בין דוריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.