היישום אינו מחובר לאינטרנט

טים ברטון- במאי אוטר

עבודה מס' 067497

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הטענה באמצעות מספר סרטים של הבמאי.

1,866 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודתי, בחרתי בבמאי טים ברטון, כדוגמא לבמאי אוטר, בשל אהבתי לסרטיו. ברטון משאיר חותם אישי הניתן לזיהוי בכל סרטיו. פיטר וולן (Wollen) טוען במאמרו על גישת האוטר הסטרוקטורליסטית, שאם נבחן כמה סרטים של אותו במאי, נוכל לגלות שהאוטר מייחד את עצמו במבנה סמנטי חוזר, בסגנון ויזואלי (כמבנה שטח) ובמבנה עומק, על ידי מוטיבים חוזרים (603, 602). לאחר צפייה, ובחירה בשישה סרטים של ברטון, אנסה להוכיח על ידי מציאת תמות דומות, מאפייני מבע קולנועיים, ניגודים וקונפליקטים, שברטון הוא אכן במאי אוטר.
על ידי סקירה של כמה וכמה סרטים של טים ברטון, כאשר המרכזי בינהם הוא "המספריים של אדוארד", אוכיח שטים ברטון היינו במאי אוטר, בעל מבנה שטח ועומק חוזרים. אבסס את טענותיי בכמה מאמרים וגישות, גישת הוטר של פיטר וולן, גישת הסטרוקטוראליזם ומאמרים נוספים.

קטע מהעבודה:

אחת הטענות המרכזיות בגישת האוטר, על-פי וולן, היא, שדרך היצירה, הבמאי חושף את עולמו הפנימי, ואת תפיסת עולמו (602). לדעתי, "המספריים של אדוארד" ( Edward Scissorhand, 1990), הוא במידה רבה יצירה טיפוסית ואישית של ברטון. "הביקורת אכן נוטה לתאר את טים ברטון האדם כפי שהיא מתארת את סרטיו שלו, הן בהקשרים וויזואליים, בתואנה שהוא דומה לגיבוריו או סרטיו, והן בהקשרים התנהגותיים-תפיסתיים, בתואנה שברטון תופס ומבין את העולם כפי שגיבוריו רואים אותו" (חרל"פ 7). אדוארד, האומן המיוסר אשר לא מתקבל בחברה, באופן סימבולי, היינו טים ברטון עצמו, הידוע כחריג בצורת בימויו ובבחירת נושאי הסרטים בהם הוא מתעסק. ברטון, מתוודה שדמותו של אדוארד, הרוצה להשתייך לחברה, למרות היותו שונה, מייצגת את התחושות וההשקפות שחווה בהיותו כמתבגר.

תגים:

קולנוע · סרטים · אמנות · ניתוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טים ברטון- במאי אוטר", סמינריון אודות "טים ברטון- במאי אוטר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.