היישום אינו מחובר לאינטרנט

טים בממלכת השוקולד: האוטר טים ברטון

עבודה מס' 066534

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של התמות המאפיינות את סרטיו של טים ברטון לאורך הקריירה, תוך ניסיון להוכיח שהוא יכול להיחשב אוטר לפי אמות מידה סגנוניות ותמטיות.

1,981 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה בוחנת את רוב סרטיו של ברטון לאורך הקריירה, החל מסרטו הקצר "וינסנט" מ-1982 ועד "צ'רלי בממלכת השוקולד" מ-2005. הנסיון הוא להוכיח שעל ידי מציאת תמות דומות, עיצובים סגנוניים שונים ואפילו שימוש באותם שחקנים ואנשי צוות ברטון יצר לעצמו סגנון ייחודי המבדל אותו מרוב אנשי הוליווד ומגדיר אותו באוטר מודרני.

קטע מהעבודה:

טים ברטון (Burton), במאי מוערך מאוד, כבר הבטיח את מקומו בפנתיאון ההוליוודי וזאת למרות, ואולי בגלל, שבכל סרטיו הוא מנסה לחתור תחת האידיאולוגיה החברתית-כלכלית והאידיאולוגיה ההוליוודית כאחד. טים ברטון מראה, סרט אחר סרט, שתיאורית האוטר הקלאסית, שהומצאה ע"י אנשי "מחברות הקולנוע" של הגל-החדש הצרפתי, והשתכללה ע"י פטר וולן (Wollen) שהתבסס על הסטרוקטורליזם של קלוד לוי-שטראוס (Levi-Strauss), עדיין רלוונטית אף מתמיד, למרות מספידיה הרבים שבראשם רולאן בארת (Barthes).
סביב מאמרו של בארת מות המחבר קיים דיון ארוך בדבר המשמעות של מות המחבר. בעוד שלכאורה שולל בארת את קיומו של המחבר כמקור הכתיבה, הוא מצביע על כך שהמחבר הוא הכלי המחבר בין ציטוטים רבים שמהם מורכבת הכתיבה והיוצרים משמעות חדשה (חרל"פ 13). "כוחו היחיד [של המחבר] הוא לערבב את הכתיבות, לסכסך אותן זו בזו, ולא להסתמך אף פעם רק על אחת מהן" (בארת 14). טים ברטון מתאפיין בציטוטים רבים, וכוחו העיקרי הוא בערבול חומרים, הצגתם בזוית שונה ומקורית ונתינת משמעות חדשה, היא-היא מגדירה את חותמו האישי. "[...] ניתן להציב את כל סרטיו ולשרטט מעין סכימה אבולוציונית, שיש בה קפיצות ונסיגות, אך שהגנים הבסיסיים המאפיינים אותה נשארים דומים - המצאה ודמיון, עליונות האסתטיקה על הפסיכולוגיה, יתרון היופי על המסר". (אדף)

תגים:

טים ברטון · ג'וני דפ · פנטזיה · אינטרטסקטואליות · אוטר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טים בממלכת השוקולד: האוטר טים ברטון", סמינריון אודות "טים בממלכת השוקולד: האוטר טים ברטון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.