היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים פוסט-קולוניאליסטים בעבודתו של הבמאי תומר היימן - עפ"י ניתוח היצירה "בובות של נייר".

עבודה מס' 064889

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עד כמה הצליחה מטרתו של היימן "להראות את האמת", ועד כמה נפל בתוך הגדרות חברתיות.

7,342 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בשנת 2003 ביים תומר היימן מיני סדרה תיעודית בת שישה פרקים בשם "בובות של נייר". המיני סדרה היא על שישה עובדים זרים מקהילת הפיליפינים (ג'ורג'יו, ז'אן, ניל, סאלי, צ'יקי וצ'סקה), אשר בנוסף לעבודותיהם כסייענים לקשישים, הם גם מופיעים בלהקת דראג בשם "בובות של נייר" (Paper Dolls). היימן סוקר תקופה מחייהם של חברי הלהקה, דרכם הוא מתיימר להבין את חיי הקהילה של העובדים הזרים בארץ; להכיר את חיי היום יום שלהם במדינה זרה עם מנטליות אחרת וללמוד על החשיבות והמימד הנוסף שקיום הלהקה תורם למשתתפיה. לחברי הלהקה יש פן אנושי נוסף, המייחד אותם עוד יותר, אף בתוך הקהילה הגדולה של עובדים זרים: הגדרה מינית. חברי הלהקה הם הומוסקסואלים-טרנסקסואלים, אשר חלקם מסתפקים בהתחפשות לנשים בעוד חלק אחר רוצה להפוך לנשים כליל. ההגדרה המינית שלהם הופכת אותם לקהילה בתוך קהילה.

שני סרטיו הדוקומנטריים של היימן (תומר והשרוטים [2001], אביב [2003]) עסקו בחתכים בתוך החברה הישראלית, כשהוא עובד עם חבורה של צעירים בעייתים על העלאת מופע, או מלווה את אביב גפן במסגרת הדיון החברתי שהאחרון העלה על סדר היום הציבורי - "דור מזויין". היימן מנסה להצטייר כמי שלא רואה את המציאות מהזווית הממסדית, אלא יורד אל תוך נבכי הנושאים בהם הוא עוסק כדי להביא את "התמונה האמיתית".

אבל השאלה הנשאלת היא האם היימן יכול להביא את "האמת האובייקטיבית" על חברי להקת "בובות של נייר". העובדה כי הוא מתלווה אליהם אישית גם אל רגעים אינטמיים, והעובדה כי הוא עצמו הומוסקסואל מוצהר, האם די בזה על מנת להיות אובייקטיבי? או אולי העובדה שמדובר בכל זאת בישראלי-מערבי המנסה לסקר זרים הרחוקים מארצם, עושה זאת דרך מסננות חברתיות שאף הוא לא מודע להם?. לאנשים מהמערב קשה לנתח תופעות בקהילות אתניות אחרות בשל העובדה שמערכת ההגדרות שלהם גובשה בצורה סטריאוטיפית וכוללנית (Hall 223), לכן יהיה זה מן הראוי לבדוק את צורת עבודתו של היימן בהקשר זה, ולנסות לראות אם רצונו של היימן ללחום נגד דעות קדומות וליצור סימפטיה ואמפתיה לדמויות, לא נעשה מתוך תבניות מוגדרות שרק מכוננות את עולם המושגים שהיימן רוצה למחות נגדו.
בניתוח קטעים נרחבים של המיני סדרה, אצביע על היבטים שונים של פוסט-קולוניאליזם כפי שהם מתבטאים מסיפורם של המתועדים (היבטים ביצירה) וכן מאופן בניית הסדרה והצגת הדברים השונים (היבטים ביוצר), על מנת לקבוע עד כמה הצליחה מטרתו של היימן "להראות את האמת", ועד כמה נפל בתוך הגדרות חברתיות שנובעות מעצם היותו חלק מהעולם המערבי אשר נוהג ליצור החלפת מיקומים, רה-אורגניזציה וייצוג מחדש של התרבויות האתניות השונות בתוך עצמן ובהשוואתן אחת לשניה (Hall 224), זאת בבואו להתמודד עם קבוצה של אנשים בעלי שוני כפול, אתני ומגדרי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. השפעת האוריינטליות על הצפייה
3. היבטים ביצירה - דת ולאומיות
4. היבטים ביצירה - הגדרה עצמית
5. היבטים ביצירה - מין ומגדר
6. היבטים בצורת עבודתו של היוצר
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחת העובדות המשפיעות ביותר על צורת ההסתכלות של הבמאי והצופה על חברי הלהקה, היא מוצאם, קרי: היותם ילידי הפיליפינים אשר במזרח הרחוק. הפיליפינים משתייכים למשפחת הגזעים האסייתים ולמושג "אוריינט" כפי שהוא מוגדר ונספג בתרבות המערבית על גרורותיה: הספרות, התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה. כלי התקשורת דוחסים מידע לתוך תיבות סטנדרטיות (סעיד 31) מה שמשפיע על צורת ההסתכלות של הצופה, כמו גם של הבמאי, עקב היותנו קהל מערבי שנחשף למושג "אוריינט" עוד בטרם נחשף לאנשים אמיתיים שהגיעו מהחלק המזרחי של אסיה.

תגים:

תיעוד · עובדים · זרים · חברה · ישראלית · סיקור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים פוסט-קולוניאליסטים בעבודתו של הבמאי תומר היימן - עפ"י ניתוח היצירה "בובות של נייר". ", סמינריון אודות "היבטים פוסט-קולוניאליסטים בעבודתו של הבמאי תומר היימן - עפ"י ניתוח היצירה "בובות של נייר". " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.