היישום אינו מחובר לאינטרנט

עריכה ואידיאולוגיה בעידן פוסט-מודרני, ע"פ הסרט "שמש נצחית בראש צלול"

עבודה מס' 065640

מחיר: 554.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם בעידן פוסט מודרניסטי, עריכה שאיננה ליניארית ואינה יוצרת הסוואה של האפרטוס הקולנועי, עדיין משמשת ככלי אידיאולוגי חתרני?

7,586 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

"שמש נצחית בראש צלול" ("Eternal Sunshine of the Spotless Mind") הוא סרטו של הבמאי מישל גונדרי (Michel Gondry) משנת 2004. העלילה, ע"פ תסריטו של צ'רלי קאופמן (Charlie Kaufman) -שאף זכה באוסקר בפרס התסריטאי הטוב ביותר עבור סרט זה ב-2004-עוסקת בג'ואל באריש (השחקן ג'ים קארי), שעובר תהליך של מחיקת כל זיכרונותיו מחברתו לשעבר קלמנטיין (השחקנית קייט וינסלט. הוא מחליט לבצע את המחיקה לאחר פרידתם, ולאחר שהוא מבין כי היא ביצעה את אותו התהליך בדיוק. חלק נכבד מעלילת הסרט מתרחש בתוך מוחו של ג'ואל. דרך זיכרונותיו, במהלך תהליך המחיקה, אנחנו לומדים להכיר אותו ואת חייו המשותפים על קלמנטיין, למן אותו לילה בו מתבצעת המחיקה ועד ליום ההיכרות שלהם, כשנתיים קודם לכן. גם על ההחלטה לבצע את המחיקה אנחנו לומדים מתוך הזיכרונות שנמחקים.
העריכה בסרט היא עריכה שאיננה ליניארית או קוהרנטית כמקובל בקולנוע ההוליוודי הדומיננטי. הסיפור מסופר בצורה בלתי-כרונולוגית וישנו ערפול מתמיד בין הדמיון- האירועים שמתחוללים בזיכרונו של ג'ואל, ובין ה"מציאות"- מה שקורה מחוץ לתהליך מחיקת הזיכרונות, הן במהלך תהליך המחיקה והן לפניו או אחריו מבחינה כרונולוגית של הסיפור. בנוסף, ישנו שימוש באמצעים עריכתיים החושפים את הכלים הקולנועיים וגורמים לפירוק מסוים של האיחוי בעריכה: שימוש במצלמה רועדת, זוויות צילום משונות, ג'אמפ-קאטים, חוסר התאמה בין תמונה וסאונד ועוד.
הסרט נעשה בשנת- 2004- עידן פוסט-מודרניסטי בקולנוע ובאמנויות בכלל. בעבודה זו אנסה לבחון את מבנה הסרט והנרטיב שלו אל מול תיאוריות ניאו-מרקסיסטיות שפורסמו רובן בשנות ה-60 וה-70, ולבדוק האם מסקנותיהם של אותם תיאורטיקנים ניאו-מרקסיסטים לגבי ייצור האידיאולוגיה בקולנוע עדיין רלוונטיות כאשר אנחנו נמצאים בעידן פוסט-מודרני. בשלב ראשון, אוכיח ע"פ תיאורטיקנים שעסקו בפוסט-מודרניזם בחברה ובאמנות, מדוע "שמש נצחית בראש צלול" הוא סרט פוסט-מודרניסטי, הן מבחינת צורתו ושפתו הקולנועית והן מבחינת
העיסוקים העולים מתוך הנרטיב שלו. התיאורטיקנים המרכזיים אליהם אתייחס הם פרדריק
ג'יימסון (Fredric Jameson), דוד גורביץ' וז'אן בודריאר (Jean Baudrillard). בשלב הבא אציב את הסרט אל מול תיאוריות ניאו-מרקסיסטיות לגבי האפרטוס הקולנועי והשפעתו על האידיאולוגיה המתקבלת מן הסרט, ואבדוק אילו מאפיינים של האפרטוס בסרט הזה מייצרים אידיאולוגיה מסוימת, או דווקא חותרים תחתיה. התיאורטיקנים המרכזיים אליהם אתייחס בחלק זה הם ז'אן-לואי בודרי ((Jean-Louis Baudry, אייל דותן, סטפן הית' (Stephen Heath) וצמד החוקרים קומולי ונרבוני (Jean-Luc Comolly & Jean Narboni). לסיכום אציב את המסקנות אחת מול השנייה ואבדוק את ההבדלים ביניהם ואיך הם מתבטאים
באידיאולוגיה של הסרט, ואנסה לענות על שאלת המחקר:
האם בעידן פוסט מודרניסטי, עריכה שאיננה ליניארית ואינה יוצרת הסוואה של האפרטוס הקולנועי, עדיין משמשת ככלי אידיאולוגי חתרני?

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: "שמש נצחית בראש צלול" כסרט פוסט-מודרניסטי
פרק שני: "שמש נצחית בראש צלול" מול תפיסות ניאו-מרקסיסטיות
פרק שלישי: ההשפעה האידיאולוגית ב"שמש נצחית בראש צלול"
סיכום: בודרי מול ג'יימסון- אידיאולוגיה בעידן פוסט-מודרני
ביבליוגרפיה
פילמוגרפיה + אתרי אינטרנט

קטע מהעבודה:

הסרט "שמש נצחית בראש צלול" נעשה בתקופה שנחשבת לתקופה פוסט-מודרנית מבחינה כרונולוגית, אך מעבר לזה הוא שופע במאפיינים פוסט-מודרניסטים רבים, הן מבחינת השפה הקולנועית והן מבחינה נרטיבית.
מבחינת השפה, צורתו של הסרט היא צורה פוסט-מודרניסטית בשל כמה סיבות. ראשית כל, הסיפור מסופר בצורה בלתי-כרונולוגית: הסרט לא שומר על המבנה הליניארי הקלאסי הרגיל אלא מפרק אותו, יוצר לו דקונסטרוקציה. לדוגמא: הסרט נפתח בסיקוונס של 17 דקות (שרק אחריו מגיעות כתוביות הפתיחה של הסרט), בו אנו פוגשים לראשונה את ג'ואל (ג'ים קארי) ולמדים על תהליך ההיכרות שלו עם קלמנטיין (קייט וינסלט) על חוף ים מבודד במונטוק וברכבת שלוקחת אותם בחזרה אל העיר.

תגים:

אידיאולוגיה · פוסט-מודרניזם · פרדריק · ג'יימסון · בודרי · קולנוע · מבע · קולנועי · צילום · ז'אן · בודריאר · דוד · גורביץ' · ניאו-מרקסיסזם · אפרטוס · אדמונד · הוסרל · אינטרפלציה · קומולי · ונרבוני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עריכה ואידיאולוגיה בעידן פוסט-מודרני, ע"פ הסרט "שמש נצחית בראש צלול" ", סמינריון אודות "עריכה ואידיאולוגיה בעידן פוסט-מודרני, ע"פ הסרט "שמש נצחית בראש צלול" " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.