היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת לבנון השנייה: ניתוח מטרות ויעדים

עבודה מס' 067495

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח, סקירה והשוואה בין מטרת היציאה למלחמה לבין היציאה למבצע "שינוי כיוון 11" (48 השעות האחרונות למלחמה).

10,521 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מלחמת לבנון השנייה נפתחה בתאריך 12.7.06, בעקבות תקיפת סיור צה"ל וחטיפת שני חיילים ע"י ארגון חיזבאללה. המלחמה נמשכה 33 ימים עד לתאריך 14.8.06 והייתה למלחמה הארוכה ביותר של מדינת ישראל מאז מלחמת העצמאות. המלחמה גובתה על ידי הקהילה הבינלאומית ולוותה בפעולות התקפיות רבות מצד ישראל. בתחילה נערכו תקיפות אוויריות בעיקר, אך בהמשך המלחמה גם כוחות רגליים נטלו חלק במלחמה ואף גויסו מספר אוגדות מילואים. בתאריך 11.8.06 הוחלט בקבינט המדיני על יציאה למבצע "שינוי כיוון 11", שבו בפעולת בזק שולשו הכוחות הפועלים בדרום לבנון, במטרה לשלוט על האזור הדרומי של לבנון עד לליטאני. פעולה זו לא השיגה את מטרתה ואף גרמה לתחושה קשה בקרב אנשי המילואים. בנוסף, נהרגו במהלכה 33 חיילים (כשליש מכלל הנופלים במלחמת לבנון השנייה ) והפעולה זכתה לביקורות קשות מצד הציבור הישראלי .
במלחמה, הממשלה היא הגורם היחידי אשר יכול להחליט על פעולות ועל מבצעים אלו או אחרים וזאת לאחר שקלול פרמטרים רבים כגון שיקולים צבאיים, פוליטיים, דיפלומטיים, כלכליים, מדיניים ואף חברתיים. אולם, במלחמת לבנון השנייה, בראש הצמרת הביטחונית עמדו שלושה אישים- שר הבטחון, עמיר פרץ, אשר עברו הביטחוני לקה בחסר, ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אשר לא היה גנרל צבאי קודם לכן והרמטכ"ל, דני חלוץ, אשר גדל בחיל האוויר ולא הכיר לעומק את חיל היבשה. האם ההחלטות שהתקבלו במהלך המלחמה התקבלו על ידי המדינאים או שמא על ידי גורמים צבאיים ? האם ישנה השפעה סמויה ובלתי סמויה של הגורמים הצבאיים על החלטות המדינאים ?
בעבודה זו אבחן את ההחלטה לצאת למלחמה, מטרותיה ותהליך קבלת ההחלטות. בנוסף, אבחן את ההחלטה ליציאה למבצע שינוי כיוון 11, תהליך קבלת ההחלטות ואת מטרותיה הגלויות והנסתרות. כמו כן אערוך השוואה בין ההחלטה ליציאה למלחמה לבין ההחלטה ליציאה למבצע "שינוי כיוון 11".

תוכן עניינים:
1.מבוא
2. חלק תיאורטי
1.2. מטרות ויעדי מלחמה
2.2. קבלת החלטות
3. ניתוח אישים
1.3.עמיר פרץ
2.3. דן חלוץ
3.3. אהוד אולמרט
4. תהליכי קבלת החלטות
1.4. תהליך קבלת החלטות עם היציאה למלחמה
2.4. תהליך קבלת החלטות למבצע שינוי כיוון 11
5. הגדרת מטרות ויעדים
1.5. יעדי המלחמה
2.5. יעדי מבצע שינוי כיוון 11
6. ניתוח מטרות ויעדים
1.6. ניתוח קבלת החלטות עם היציאה למלחמה
2.6. ניתוח קבלת ההחלטה ליציאה למבצע שינוי כיוון 11
3.6. ההחלטה לצאת למלחמה אל מול ההחלטה למבצע שינוי כיוון 11
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המלחמה מיועדת להשיג מטרות מדיניות כלשהן, התכלית של המלחמה נותנת אחדות למלחמה כך שכל הפעילויות בה יהיו מכוונות להשגתה. כמו כן, כל הפעלת כוח צבאי מותנה בכך שהפעולה משרתת את התכלית של מלחמה. את המטרות של המלחמה ניתן לתרגם ברמה הצבאית למטרות אופרטיביות- המטרות במלחמה או היעדים הצבאיים במלחמה. קלאוזביץ, השתמש במונחים שונים להגדרות הללו, מטרות המלחמה או מטרות במלחמה. מטרות המלחמה, הם המצבים שכל צד מעוניין שייווצרו כתוצאה מעצם המלחמה. מטרות במלחמה, הינם האירועים הצבאיים שיובילו להיווצרותם של המצבים הרצויים שבעצם יובילו להשגת מטרות המלחמה. מטרות במלחמה, יכולות להיות מצבים שונים שיצרו יתרון משמעותי על האויב, מה שיוביל אותו להשלים עם מטרות המלחמה, כגון תפיסת טריטוריה או הבסת צבא.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת לבנון השנייה: ניתוח מטרות ויעדים", סמינריון אודות "מלחמת לבנון השנייה: ניתוח מטרות ויעדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.