היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיקור התקשורתי של נסראללה בתקופת מלחמת לבנון השנייה

עבודה מס' 066684

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת סיקור דמותו של נסראללה בתקשורת הישראלית והזרה בתקופת מלחמת לבנון השנייה באמצעות ניתוח תוכן איכותני ופרשני של קטעי וידאו.

6,204 מילים ,14 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אחד מסמלי המלחמה האחרונה, מלחמת לבנון השנייה, הייתה ללא עוררין דמותו של מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה. לאורך הלחימה ספגה ישראל אלפי קטיושות, אבדות בנפש והרס רב מידי החיזבאללה, אך עדיין בין צפירת אזהרה לדיווח מיוחד ניתן היה לראות את פניו של נסראללה (מנהיג האויב) ניבטים אלינו מן המסך כמעט בכל מהדורת חדשות בעולם וביתר שאת בישראל. נסראללה זכה לסיקור רב בתקשורת הישראלית בזמן המלחמה, אך את התמונה בתקשורת הזרה אנו מכירים פחות ועל כן נראה לנו כי יהיה זה מעניין לבחון את טיב הסיקור התקשורתי לו זכה נסראללה בעולם.
בעבודה זו נבקש לבחון כיצד סוקרה דמותו של חסן נסראללה במדיה הזרה והישראלית במהלך מלחמת לבנון השנייה וזאת על רקע השינוי במעמדם של הטרוריסטים בתקשורת. נבקש לעמוד על הבדלים בין התקשורת הזרה לתקשורת הישראלית בצורת הסיקור של נסראללה, ולבחון האם חל שינוי בדרך הסיקור בין תחילת המלחמה לסופה, תוך הצגת המניעים או ההסברים האפשריים לשינויים אלו שיכלו לגרום להצגת דמותו באותו אופן.
השערת המחקר שלנו היא שיחול שינוי בדרך הסיקור של נסראללה, בערוצים הזרים וכן הישראליים, לאורך תקופת מלחמת לבנון השנייה.
בהמשך העבודה נציג את הסיבות המשוערות להתרחשותם של שינויים אלו, דרך השערתם של ליבס וקמפף (2006), מבעד לסוגיות של פרסונאליזציה, דרך הצגת גורמים המשפיעים על זרימת החדשות, דרך נרטיבים ומסגורים ועוד.
בחרנו לבחון את השערת המחקר על ידי הניתוח של סיקור נסראללה בתקופת מלחמת לבנון השנייה, באמצעות ניתוח תוכן איכותני ופרשני של קטעי וידאו. הניתוח ינוע בשני מישורים: סינכורני ומרחבי בין הערוצים. הבחינה הסינכרונית היא של קטעים מתחילת המלחמה, אמצע המלחמה וסופה, במהלך החודשים יולי-אוגוסט, והבחינה המרחבית תהיה מבוססת על קטעים שנלקחו מערוצים זרים ומקומיים: אמריקאי (CBS), בריטי (BCC) וישראליים (10,2,1), תוך ניסיון להתמקד יותר בתקשורת הזרה ולעשות שימוש בתקשורת הישראלית כאמצעי השוואתי ופחות אמצעי הנבחן בפני עצמו. הבחירה בערוצים CBS ו-BBC נבעה מהרצון להתמקד בערוצים שנראו לנו כמייצגים את הלך הרוח בזירת התקשורת המקומית הבריטית והאמריקאית. זאת לעומת ערוץ כמו CNN הנתפס כערוץ יותר אוניברסאלי.

קטע מהעבודה:

גדי וולספלד וסטיבן ליווינגסטון (2004) טוענים שאחד מהעקרונות לפיהם פועלת המדיה בזמן מלחמה הוא עקרון "המסגור הרשמי של המלחמה", כלומר, בהינתן שכל התנאים שווים, המדיה המקומית תיטה לשקף מסגרות רשמיות הנוגעות למטרות וללגיטימיות המלחמה. עקרון שני הוא שהתפקיד שהמדיה החדשותית תיקח בזמן מלחמה או שלבים מסוימים שלה יוסבר על ידי הקונטקסט הפוליטי והתקשורתי בתוכו עובדים העיתונאים ותמיד יושפע ממנו בין אם במודע ובין אם לא.

תגים:

מלחמה · נסראללה · חיזבללה · תקשורת · תקשורת זרה · סיקור טרור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיקור התקשורתי של נסראללה בתקופת מלחמת לבנון השנייה ", סמינריון אודות "הסיקור התקשורתי של נסראללה בתקופת מלחמת לבנון השנייה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.