היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלכלת שוק והמשטר הדמוקרטי

עבודה מס' 067488

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת דעות הוגים שונים ודוגמאות לחיוב ולשלילה של הקשר.

3,419 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הקשר שבין כלכלת שוק לדמוקרטיה עולה ביתר שאת בעקבות תהליך הדמוקרטיזציה במאה האחרונה ותהליך הקפיטליזם שמתרחש ביובל האחרון. לעיתים נראה כי כלכלת השוק מהווה תרומה חשובה לקיום ויציבות הדמוקרטיה ולעיתים נראה כי היא מפריעה לדמוקרטיה ומקשה על סדרי השלטון.

שאלת המחקר היא: מהם הקשרים הקיימים בין כלכלת שוק לדמוקרטיה?
במסגרת עבודה זו אני אבחן מהם הקשרים בין כלכלת שוק וקפיטליזם למשטר הדמוקרטי, האם כלכלת שוק תומכת בקיום המשטר הדמוקרטי והאם היא תנאי הכרחי לקיום הדמוקרטיה או האם היא חלק ממערכת שאינה מהווה גורם מכריע לדמוקרטיה ואף אולי מפריעה לו. אני אבחן הוגים שונים ואתן דוגמאות לחיוב ולשלילה לשאלת המחקר. לבסוף, אסכם את דעות ההוגים ואת דעתי האישית.

תוכן עניינים:
מבוא
גוף העבודה
מושגים מרכזיים
הקשר החיובי שבין כלכלת שוק לקיום המשטר הדמוקרטי
השפעות ישירות והשלמות מקבילות
איזונים ובלמים
אמון בפרט
אינטרסים ומעורבות יתרונות לטווח ארוך
הקשר השלילי שבין כלכלת שוק לקיום המשטר הדמוקרטי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הטענה היא שכלכלת שוק והקפיטליזם הם אינם תנאי הכרחי לקיום המשטר הדמוקרטיה אך עם זאת הם אחד התנאים החשובים למערכת האיזונים ובלמים שנדרשים מדמוקרטיה מהותית.
מאמרים רבים חיפשו את הקשר שבין הכלכלה לדמוקרטיה. בעבודה זו נראה כי הקשר שבין התחומים אינו חד-חד ערכי וכי למרות המגמה הכללית להראות את הקשר החיובי שבין כלכלת שוק ודמוקרטיה, ישנם פנים נוספות המראות כי כלכלת השוק עשויה אף להחליש את הדמוקרטיה.
כאשר נדבר בעבודה זו על מושגי כלכלת שוק וקפיטליזם, אנו למעשה מתכוונים לאותו הדבר, שכן אפשר לראות מהמושגים באופן כללי, שהקפיטליזם וכלכלת השוק מדברים על קיום התחרות החופשית תוך מינימום התערבות ממשלתית. הקפיטליזם אפוא, מבטא בפועל את המושג "כלכלת שוק" באופן הטוטאלי שלו.

תגים:

כלכלה · כלכלת · שוק · דמוקרטיה · משטר · דמוקרטי · קפיטליזם · סוציאליזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלכלת שוק והמשטר הדמוקרטי", סמינריון אודות "כלכלת שוק והמשטר הדמוקרטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.