היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנהגת מע"מ דיפרנציאלי למטרות חברתיות בישראל

עבודה מס' 067323

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם ניתן ליישם בישראל את שיטת המע"מ הדיפרנציאלי.

7,047 מילים ,21 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

העבודה דנה בשאלה באם ניתן לשנות את שיטת המע"מ הנהוגה בישראל ולהחליפה בשיטת מע"מ דיפרנציאלי, שיטה הנהוגה באירופה.
תחילה סקרנו את שיטת המע"מ הנהוגה בישראל ואת שיטת המע"מ הדיפרנציאלי הנהוגה במדינות אירופה. שיטת המע"מ הנהוגה בישראל מתבססת על בסיס רחב ביותר של מוצרים ושירותים ועל שיעור מס אחיד, עם מעט פטורים. כמו כן, דנו ברקע לחקיקת חוק מס ערך מוסף בישראל תוך התייחסות להסתייגויות על הטלת מע"מ בישראל ומשיטת המיסוי אשר הוחלט להנהיג בישראל.
לאחר מכן התייחסנו לשיטת המע"מ הנהוגה באירופה. שיטת המע"מ הנהוגה באירופה היא שיטה דיפרנציאלית, קרי שיעורי מע"מ שונים על מוצרים שונים. השימוש בשיטת מע"מ דיפרנציאלי נועד למטרות חברתיות (כגון הקטנת אי השוויון) ותרבותיות (כגון עידוד צריכת מוצרים מסויימים).
לבסוף דנו האם שיטת המע"מ הדיפרנציאלי ישימה בישראל תוך התייחסות ליתרונות, חסרונות והעליות הכרוכות במעבר לשיטה זו.

תוכן עניינים
מבוא
רקע לחקיקת חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975
חוק מס ערך מוסף בישראל
מאפייני שיטת מס ערך המוסף הנהוגה בישראל
מאפייני שיטת מס ערך המוסף הנהוגה באירופה
הדין הרצוי - הנהגת מע"מ דיפרנציאלי בישראל, האמנם
סיכום ומסקנות
נספחים ותרשימים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 1968 הוחל בבדיקה יסודית של המס, התאמתו לתנאי הארץ והמשק, השלכותיו הכלכליות והחברתיות והכלים הארגוניים שיידרשו, ככל שיוחלט להנהיג מע"מ בישראל. לאחר שנאסף המידע הנדרש ועובד עיבוד ראשוני הוקמה בשנת 1969 ועדה לבדיקת האפשרויות לכלול את המע"מ במערכת המיסים הישראלית. הוועדה המליצה בחיוב והמועד המתוכנן להנהגתו נקבע לראשית שנת 1971.
במקביל, הוקמה בינתיים הוועדה הציבורית לבדיקת מערכת המיסים, בראשותו של השופט שלמה אשר (להלן - "הוועדה" או "ועדת אשר"). לאחר שסיימה הוועדה את בדיקתה המליצה אף היא בפני שר האוצר להנהיג מע"מ בישראל. בדו"ח שהגישה הוועדה לשר, בשנת 1972, קובעת הוועדה(2):

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנהגת מע"מ דיפרנציאלי למטרות חברתיות בישראל ", סמינריון אודות "הנהגת מע"מ דיפרנציאלי למטרות חברתיות בישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.