היישום אינו מחובר לאינטרנט

ADHD והדרכים לטיפול

עבודה מס' 067286

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית ותמציתית של מאפייני התופעה ודרכי הטיפול בה.

2,465 מילים ,7 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבחן את תופעת ה-ADHD, מאפייניה, דרכי הטיפול בה ע"י טיפול תרופתי לעומת טיפול אלטרנטיבי ושילובם של הילדים הלוקים בה במעלה סולם ההצלחה הלימודית והחברתית.
נראה כי בשנים האחרונות גוברת המודעות לצורכיהם המיוחדים של ילדים עם ADHD.
ADHDהוגדרה ע"י ה DSM (השיטה האמריקאית) כהפרעה שיש בה משלושה תחומים עיקריים: ליקוי בקשב וריכוז, היפראקטיביות והתנהגות אימפולסיבית. אי לכך נוצרים קשיים בתפקוד הלימודי, החברתי והמשפחתי. בעבר, סבלו ילדים אלה מיחס שלילי בבתי הספר ובסביבתם הקרובה, וזאת מתוך חוסר מודעות לגורם האורגני במצבם. עם התפתחות המודעות הגוברת לADHD, חל שיפור ביחס אליהם, נעשים מחקרים ומוצעות שיטות שיקלו על השתלבותם ועל רווחתם הנפשית.(אלדר.ד')
כיום, ניתן להבדיל בין ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז לילדים הסובלים מבעית הסתגלות או מקושי במסגרת ספציפית. הסימפטומים אצל הילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז יכולים להשתנות בחריפות ובתדירות בין המסגרות השונות, אך עדיין על הסימפטומים להיות קשים ושכיחים יותר אצל ילדים אלו לעומת ילדים ברמת התפתחות מקבילה.(מנור.א')
"שיטות הטיפול המוכרות הנן תרופתיות ופסיכולוגיות. ישנם יתרונות וחסרונות לכל שיטה אך לא נמצאה שיטה טיפולית שתוצאותיה מספקות את כלל הילדים. הטיפול התרופתי הוא המקובל ביותר, כיום, אך הורים רבים חוששים מתופעות הלוואי שלו. טיפול זה, גם אם לא נתחשב בתופעות הלוואי, יעיל למספר קטן של שעות לאחר נטילת התרופה והקושי הגדול עולה שוב".( אדלר. ד')

קטע מהעבודה:

סוגי סימפטומים המאפיינים את הילד הסובל מ ADHD
ישנם שלושה סוגי סימפטומים עיקריים המאפיינים את הילד הסובל מADHD -
2.1. חוסר קשב-
ישנם תפקידי קשב תקינים כגון יכולת להפנות קשב למטלה מסוימת, לשמור על רמה מספקת של קשב עד השלמת המטלה ובמקביל לסנן גירויים שאינם רלוונטיים למטלה זו. ילדים עם הפרעת קשב עלולים להתקשות בכמה תחומים: קשה להם להתארגן כדי להתחיל לבצע את הנדרש מהם, הם עשויים להשתעמם מהמטלה כעבור דקות

תגים:

ADHD הפרעות קשב · ריטלין · רטלין · היפראקטיביות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ADHD והדרכים לטיפול", סמינריון אודות "ADHD והדרכים לטיפול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.