היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיות חברתיות וכלכליות במקרקעין - אנטנות סלולריות

עבודה מס' 067285

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעות אתרי השידור הסלולאריים על הדרים בקרבתם ועל הציבור כולו, והיכולת המשפטית להתגונן מהשפעות אלו.

8,562 מילים ,55 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעולם נערכים מאות מחקרים ובדיקות, ע"י גורמי בריאות ותקשורת בינ"ל ועל בסיסם פותחו התקנים והנורמות המחמירים, לשם הגבלת העוצמה בחשיפה לקרינה הבלתי מייננת המופקת מאתרי השידור הסלולאריים. חלק מתקנים אלו אומצו בישראל, ויש הטוענים כי צריך לאמץ תקנים נוספים, המחמירים עוד יותר. מרבית הגופים הרשמיים הגיעו למסקנה כי די בתקנים שאומצו במדינת ישראל עד כה, אך עדיין ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות המחקריות בעולם. מנגד, בקרב הציבור בישראל התפתחה המחשבה, וגדל החשש, כי יש בקרבה, שלפי התקנים המאומצים נחשבת לבטוחה, לאתרי השידור בכלל והאנטנות לממסר בפרט, משום סכנה נוספת של חשיפה לקרינה,הגורמת לבעיות בריאותיות שונות. כתוצאה מחשש זה, בין אם הוא אמיתי ובין אם לאו, חלו מספר הליכים: א. החשש מפני חשיפה לקרינה גרם לירידה כספית בערך קרקעות ומבנים שבקרבתם מצוי אתר שידור. הירידה היא משמעותית, לפחות בערך של 20% מערך הנכס. הירידה גדלה ככל שהנכס קרוב יותר אל אנטנת השידור, המסמלת לציבור את מיקום האתר. ב. התנהגות חברות הסלולאר גרמה לציבור להגביר את חששו מפני הקרינה בשל התנהלות חברות הסלולאר והתאגדותן יחדיו של כלל החברות תחת פורום החברות הסלולאריות, צעד שגרם, כאמור, לרמת החשדנות בציבור כלפי החברות ואתרי השידור לגדול. ג. החשש בציבור הפך כל מחלה בין אם היא קשורה ובין אם לא, של דייר בקרבת אתר שידור לקשורה לרמת החשיפה לקרינה- בשל כך החלו ניסיונות להורדת אנטנות בקרבת בתים. נכון לכתיבת שורות אלו, נראה כי המאבק הציבורי נושא פירות מסוימים. לזכות המוחים מספר הישגים- א. הורדת אנטנות במקומות מסוימים. ב. העצמה וקבלת תשומת לב תקשורתית בנושא. ג. האזרחים המוחים מתחילים להתגבש כקבוצה אחת, שעיקרה ביישובי השרון. ד. למוחים קיימים מנהיגים בתוכם והם השפיעו לפחות על שר אחד, אופיר פינס-פז, לתמוך ברעיונותיהם ולהוביל את המאבק מבחינת הרגולציה. משקל רב היה אמור להינתן לכך שדווקא שר הפנים, אופיר פינס-פז, האחראי על תמ"א 36, תומך בשינויים המוצעים בכדי לאפשר התנגדות להקמת אתרי השידור והאנטנות הסלולאריות עוד בטרם הוקמו. אך לאמיתו של דבר, ע"י החלטת הממשלה בדבר הקמת ועדת המנכ"לים הבין משרדית לנושא, העוצמה בקשר עם שר הפנים מצויה ביכולתו להשפיע על היישום היום יומי בקבלת ההחלטות בעניין, לאור המצב הקיים כעת. ה. התגבשות של מספר ראשי ערים לטיפול בנושא, ושינוי תפיסה כולל של המרכז לשלטון מקומי לגבי הנושא.

תוכן עניינים:
פרק א'- היקף התופעה והשפעתה
רקע טכני- משמעות לצורך באתרי השידור
ההשפעות הבריאותיות
האישורים הנדרשים מבחינת רגולציה לשם הפעלת מתקן שידור
סוגי התקנים המקובלים בעולם
מהות הפגיעה בדרים בקרבת אתר השידור
פרק ב'- הצדדים השונים
המוחים
הכנסת
משרדי הממשלה, המשרד לאיכות הסביבה
משרד המסחר והתעשייה, משרד התקשורת
משרד הפנים, משרד הבריאות
בעלי אינטרסים שונים
פרק ג'- המהלכים השונים
"מצב הטבע"- הזכות להתנגד להקמת אתר שידור כיום
תמ"א 36
סעיף 18.3 בתמ"א (אי יידוע הציבור)
מקרה הסרת האנטנות בגבול גבעתיים רמת גן
הצעת שר הפנים, אופיר פינס-פז
התארגנות ראשי הערים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח- טבלאות תקנים

קטע מהעבודה:

בישראל מעל כ-5000 אתרי שידור לתמסורת סלולארית(3), הפרוסים בכל רחבי הארץ. עיקר הפריסה היא באזורים צפופי אוכלוסין מהטעם שלכל אתר שידור יש יכולת תמסורת מוגבלת, וכן כיון שככל שבאזור קיימות יותר אנטנות, כך רמת השמע והקליטה בכל שיחה ושיחה גבוהות יותר. עלותו של אתר שידור בודד היא כ-200 אלף דולר(4). אתר שידור (האנטנה הסלולארית בפינו) מורכבת משלושה חלקים: א. מערכת אנטנות המורכבות על תורן. ב. מכשירי שידור ושליטה. ג. יחידה המקשרת בין אתר השידור לבין המרכזייה. כל אתר שידור יכול לשרת במקביל כ-3000 מנויים(5). התפזרות הקרינה מאתר השידור פועלת בהתאם לכיוון אליו האנטנות מוכוונות, בדר"כ בזווית של 100-130 מעלות כלפי מטה. בזוויות אלו מתמקדת עיקר הקרינה, וע"פ המחקרים הקיימים, באם יש סכנה מהקרינה הבלתי מייננת הנפלטת מאתרי השידור, זהו המקום בו החשיפה היא הגבוהה ביותר(6). מכאן שבאופן פרדוקסאלי, מבין הנהנים מפירות אתר השידור, דווקא הדרים מתחת לאנטנה הסלולארית סובלים מהקרינה באופן יחסי פחות משכניהם, הנמצאים בזווית השידור וקליטה של האנטנה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיות חברתיות וכלכליות במקרקעין - אנטנות סלולריות", סמינריון אודות "סוגיות חברתיות וכלכליות במקרקעין - אנטנות סלולריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.