היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרופיל הקורא של תלמידי כיתות ב'

עבודה מס' 067262

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההבדלים בהרגלי הקריאה של בנים ושל בנות.

3,850 מילים ,4 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הקריאה מושפעת מגורמים שונים קוגנטיביים, פיזיולוגיים, פסיכולוגיים וסוציולוגיים. במחקר זה בחרתי להתייחס דווקא לגורם מינו של הקורא.
מחקרים רבים מצביעים על הבדלים שנתגלו בין המינים הן במוכנות לקריאה והן בהישגים בקריאה. שאלת מקורם של הבדלים אלו נחלקת בתשובותיה בין הסברים סביבתיים להסברים תורשתיים כגורמים המשפיעים על התפתחותו של היחיד.

במחקר זה אנסה לבחון את ההבדלים בהרגלי הקריאה של בנים ושל בנות כדי לנסות לשפר את רמת ההדרכה שלי לתלמידי בהתחשב בגורם המין.
כלי המחקר: שאלון פרופיל קורא (נספח) - השאלון הבוחן את אופיו של הקורא בנוי מ- 12 שאלות. שאלות 1 - 5 בודקות קריטריונים להעדפת ספר, ושאלות 6 - 12 בוחנות את הרגלי הקריאה של הנבדקים. שתי שאלות נוספות לגבי מינו של הנבדק והאם הוא קורא ספרים נועדו לצורכי מיון, כדי להבחין בין בנים לבנות וכדי לוודא כי כל המדגם אכן קורא.
(את השאלון פיתחתי בהסתמך על החומר התיאורטי שהובא לעיל)
14 התלמידים שנבחרו להשתתף במחקר התבקשו לענות על השאלון במהלך ריאיון קצר שערכתי להם. כל תלמיד רואיין באופן אישי בנוגע לאופי הקורא שלו, כך שהקראתי את השאלה מן הטופס והתלמיד ענה בספונטניות את שעלה על רוחו.

תוכן הענינים:
מבוא
1. רקע תיאורטי
2. מטרת המחקר
3. השערות
שיטות מחקר
תיאור הממצאים
1. פרופיל הקורא של קבוצת הבנים
2. פרופיל הקורא של קבוצת הבנות
3. השווה בין פרופילי הקורא של הקבוצות
מסקנות ודיון
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

למונח הקריאה הגדרות רבות אשר אחד ההבדלים הבולטים ביניהן הוא במידת החשיבות המיוחסת לפענוח הצופן הכתוב מחד גיסא ולהבנתו מאידך גיסא. יש חוקרים שלדידם הפענוח הוא הפעילות העיקרית בקריאה. מי שמצליח לתרגם נכונה ובמהירות את סימני הכתב לסימני הדיבור, נחשב בעיניהם לקורא מיומן המסוגל להבין את הטקסט ללא קושי. במילים אחרות, הקריאה בעיניהם אינה אלא תרגום הצופן הכתוב לסימני דיבור, ובין הדיבור להבנה המרחק כבר קטן.
חוקרים אחרים מייחסים חשיבות הן לתהליך הפענוח והן לתהליך ההבנה, אך מפרידים ביניהם. למשל, לפי "גישת המיומנויות", תהליך הקריאה הוא מערכת של מיומנויות המדורגות מן הקל אל הכבד: מיומנויות הפענוח הן הראשוניות, הבסיסיות והפשוטות ביותר, ומיומנויות ההבנה מורכבות מהן ונשענות עליהן.

תגים:

מגדר · מגדריים · קריאת ספרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרופיל הקורא של תלמידי כיתות ב'", סמינריון אודות "פרופיל הקורא של תלמידי כיתות ב'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.