היישום אינו מחובר לאינטרנט

המלחמה העולמית בטרור החלטות האו"מ לקראת הפלישה האמריקאית לאפגניסטן

עבודה מס' 067244

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות גישת הקהילה הבינלאומית למשבר באפגניסטן, כפי שמתבטאת בהחלטות מועצת הביטחון של האו"מ - 1996-2002.

9,172 מילים ,19 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהתפתחות גישת הקהילה הבינלאומית למשבר באפגניסטן, כפי שמתבטאת בהחלטות מועצת הביטחון. התקופה שנבחנה היא משנת 1996 ועד שנת 2002, במהלכה מבוצע ניתוח ההחלטות הרלוונטיות לגבי אפגניסטן ולגבי המלחמה בטרור העולמי. הניתוח עוקב אחר תהליך התפתחות ההחלטות והמשמעויות הנובעות מתהליך זה בזירה הבינלאומית.
העבודה מורכבת משלושה חלקים. בחלק הראשון הגדרת מונחים בסיסית לגבי ריבונות המדינה והיחסים בין מדינות. רקע כללי למשבר באפגניסטן מופיע בחלק השני. שני חלקים אילו מניחים בקצרה את הרקע לחלק השלישי, החלק הארי בעבודה, שבו ניתוח מפורט של החלטות מועצת הביטחון בקשר למשבר. את ניתוח ההחלטות בניתי לפי שישה שלבי התפתחות, בהתאם לעוצמת המעורבות הבינלאומית באפגניסטן. החלטת מועצת הביטחון 1368 זוכה לתשומת לב מיוחדת, מכיוון שהיא מהווה נקודת מפנה משמעותית בהתפתחות המהלכים לגבי המשבר בפרט ולגבי מערכת היחסים הבינלאומיים בכלל.
שיטת העבודה המרכזית במהלך הכתיבה הייתה ניתוח טקסט של החלטות מועצת הביטחון ומסמכים רשמיים רלוונטיים נוספים. הניתוח נעשה בצורה השוואתית בין ההחלטות במטרה לאתר מגמות בהתפתחות הטקסט ומשמעויותיו. נוסף על כך, נעזרתי בניתוחים של מסמך אסטרטגיית הביטחון הלאומי של ארה"ב, שנעשו על ידי החוקרים Thomas Donnelly מ- The American Enterprise Institute for Public Policy Reseach, ו- Christine Gray מאוניברסיטת קמברידג', עליהם הוספתי ניתוח שלי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - ריבונות
פרק שני - רקע היסטורי למעורבות הבינלאומית באפגניסטן
פרק שלישי - החלטות מועצת הביטחון והמעורבות הבינלאומית:
שלב ראשון - המשבר כאיום אזורי: המלצה בלבד
שלב שני - הסלמה, קשר לטרור העולמי וסכנה לשלום ולביטחון הבינלאומיים: מאמצים דיפלומטיים
שלב שלישי - הטלת סנקציות: הגבלות כלכליות ואמברגו אווירי
שלב רביעי - החמרה בסנקציות: אמברגו צבאי וחיזוק הגבלות כלכליות
שלב חמישי - הזכות להגנה עצמית והכרזת מלחמה
שלב שישי - ייצוב המציאות החדשה בלוחמה בטרור הבינלאומי
השלכות מעשיות של החלטה 1368: הפרשנות הרחבה של הזכות להגנה עצמית ודוקטרינת בוש
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הניתוח מחלק את החלטות האו"מ לפי התפתחות כרונולוגית לשישה שלבים. כל שלב מייצג עליה ברמת המעורבות של הקהילה הבינלאומית, דרך מועצת הביטחון, במשבר. המעבר בין השלבים מוסבר בעזרת טקסט ההחלטות עצמן, לפיו ניכרת החמרה בשפה שהמועצה משתמשת בה, בהצהרות על כוונותיה ובאישורים לפעולה שכלולים בה (או שניתן להסיק ממנה). בשלב הראשון, המשבר באפגניסטן נחשב לבעיה בעלת השלכות אזוריות בלבד, ומועצת הביטחון מסתפקת בהמלצות וקריאה לשת"פ בלבד. בשלב השני, בעקבות החמרת האירועים ויצירת הקשר בין הטליבאן לטרור העולמי, המועצה מקשיחה את השפה ומופיעות דרישות ממשיות. אולם הטיפול בסוגיה נשאר במסגרת של מאמצים דיפלומטיים. לקראת סופו של שלב זה המועצה מצהירה על נכונותה לנקוט בצעדים חריפים יותר, המתבטאים במעבר לשלב השלישי, בו המועצה מחליטה על הטלת סנקציות כלכליות ואמברגו אווירי. בשלב הרביעי המועצה מרחיבה את הסנקציות ומטילה אמברגו צבאי על הטליבאן. המועצה שוב מצהירה על נכונותה לקחת גם צעדים חמורים עוד יותר שעשויים לכלול אישור לפעולה צבאית. פיגועי ה-11 בספטמבר דוחפים את המעורבות הבינלאומית לשלב החמישי שכשלעצמו אינו כולל החרפה משמעותית בהחלטות. חשיבות שלב זה נובעת דווקא מהפרשנות הרחבה שניתנה להחלטות שבו. על בסיס החלטות המדגישות את הזכות להגנה עצמית וברית ההגנה בין מדינות החברות בנאט"ו, ארה"ב פותחת במלחמה נגד הטליבאן בתמיכת הקהילה הבינלאומית. בשלב השישי והאחרון החלטות המועצה מכוונות את המעורבות הבינלאומית לקראת ייצוב המציאות החדשה בלוחמה הבינלאומית בטרור ומאמצי בניית המדינה באפגניסטן.

תגים:

אפגניסטאן · טאליבן · אל-קאעדה · אלקעדה · לאדן · תאומים · פיגוע · אסלאם · רדיקלים · מועצת ביטחון · בטחון · ארצות הברית · קיצוני · טרור בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המלחמה העולמית בטרור החלטות האו"מ לקראת הפלישה האמריקאית לאפגניסטן", סמינריון אודות "המלחמה העולמית בטרור החלטות האו"מ לקראת הפלישה האמריקאית לאפגניסטן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.