היישום אינו מחובר לאינטרנט

הומור בפרסום

עבודה מס' 067239

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא שימוש בהומור בפרסום.

5,655 מילים ,25 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בתחילת המאה כמעט לא השתמשו בהומור לפרסום, כיוון שהומור נחשב לדבר שאינו מכובד ולטעם רע. וכן רווחה הדעה ש"הומור אינו מוכר". במאה העשרים החלו להאמין שהומור מושך תשומת לב. ולכן החלו להשתמש בהומור לפרסום ואף נעזרו בהומור לפרסום בתחום התוך עסקי, שכיוון שנחשב לתחום מכובד חשוב ונוקשה, חדירת ההומור לשם הייתה קשה יותר.

שאלת המחקר שבחרנו היא: מתי ותחת אילו תנאים ההומור עוזר בפרסום?
נוספו לכך, עוד שאלות משנה, שהיוו את התשתית להמשך הבדיקה:
1. מתי כדאי להשתמש בהומור לצורך פרסום מוצר או שירות?
2. איך מומלץ להשתמש בהומור בעת הפרסום?
3. מהו היקף השימוש בהומור כיום לעומת העבר?
4. כיצד ניתן להסביר את מימדי הפרסומות ההומוריסטיות בתקשורת ההמונים?
5. איך אפשר להפיק מההומור את המירב בתקשורת השיווקית?
אלו אחדות מהשאלות, שעמדו לנגד עינינו כשבחרנו לבדוק את השימוש בהומור בפרסום בשנים האחרונות לאור היכנסו למדיה בצורה רחבה.
את עומק כניסתו ניתן לראות ע"י האימרה המפורסמת שטבע המסאי האמריקאי פרנק מור קולבי: "אנשים יודו בבגידה, ברצח, בהצתה, בשיניים תותבות או בפאה נוכרית, אך כמה יודו שהם חסרי חוש הומור?" והתשובה, שהיא ראיה גם כן, הינה 3% .

על מנת שנוכל לענות על שאלות אלו, עלינו תחילה להרחיב מעט על ההומור עצמו.
כפי שהזכרנו בהקדמה , ישנו קושי בחיפוש אחר הגדרה של המושג "הומור": יש חוקרים הטוענים, כי אי אפשר כלל להגדיר הומור. אחרים מגדירים זאת בדרכים שונות ומגוונות.
דן פינס ב"אנציקלופדיה לעם" קובע, כי הומור הוא "כשרון להבחין את הצד המבדח והמגוחך באנשים, במאורעות ובמעשים" (פינס, 1954, ע' 655). הוא מוסיף וכותב: "הארה מבדחת של תופעות חיים" (פינס,1954,ע' 655).
גם האנציקלופדיה העברית מתקשה להגדיר את ההומור באופן פסקני וחד משמעי.תחילה, מתארת האנציקלופדיה את השתלשלות המושג החל מתחום הפיזיקה, אליו שייכו אותו בעת הקדומה כאחד מארבע ה"ליחות", עבור דרך תחום הפיזיולוגיה-בימי הביניים וכלה בפילוסופיה.
ולבסוף מגדירה האנציקלופדיה העברית את ההומור כ"מכלול האירועים והחוויות שהאדם צוחק להם" (אנציקלופדיה עברית , כרך י"ג, ע' 776).
"ראשית, מתאר ההומור 'מכלול של תופעות, החל ביכולתו של האדם לספר בדיחות, דרך אפיון מי שמזגו אופטימי, ועד לתיאור עמדה מאוזנת ומרוחקת במקצת מהחיים (זיידמן, 1994, ע' 15).
המסקנה הבלתי נמנעת היא, שאי אפשר להגדיר הומור ומי שבכל זאת מנסים- סובלים לא אחת ממעגליות: חוקרים את מאפייני ההומור, כדי להגיע מתוכם להגדרת מאפייניו (זיידמן, 1994,ע' 15).

אופן ביצוע העבודה- review- סקירה של הגישות השונות הנוגעות להומור בפרסום- האם יעיל או לאו, באם יעיל מהן האוכלוסיות בהן יעיל יותר או פחות והגורמים לכך.

תוכן העניינים
הקדמה
תקציר מנהלים
מבוא
ספרות המחקר והבסיס התיאורטי
- השפעת ההומור על האדם
- גורמים המסייעים להומור
ממצאים
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הומור היא הדרך הבריאה ליצור "מרחק" בין האדם לבין הבעיה, דרך להסתכל על הבעיה עם פרספקטיבה.
הומור חושף היבטים חדשים, וגורם לרגיעה. הוא גם מדבק, והוא משמש דרך חשובה כדי להעביר רעיונות בתקשורת.
אחד השימושים המסחריים התופסים תאוצה הינו הפרסום ההומוריסטי. מפרסמים משקיעים כספים רבים בהפקת מסרים כאלה לקהל היעד שלהם.
פרסום באמצעות הומור, סביר להניח שימשוך יותר: תשומת לב, ויכולת זכירה ,יתגבר על רתיעות מכירה, ויגביר את שכנוע המסר.

תגים:

שיווק · הומור · פרסום · פרסומת · צחוק פירסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הומור בפרסום", סמינריון אודות "הומור בפרסום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.