היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקידי ההומור והשלכותיו השונות בפרסום לילדים ולבני נוער

עבודה מס' 050727

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית של ההומור בפרסום, בשפה ובחינוך, ויישום הדברים לגבי מספר פרסומות מערוץ 2.

6,374 מילים ,12 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

שאלת המחקר: עבודה זו עוסקת במוטיב ההומור כחלק מטכניקות שונות לשינוי ועיצוב עמדות עד לכדי שכנוע. מי שעוקב אחר המדיה יכול, ללא ספק, לראות את השימוש הבלתי פוסק בהומור בפרסום. בכל הקשור לילדים ובני נוער הומור יכול לשמש כלי אפקטיבי ביותר, בעיקר בשל אופיים ונטייתם להשתעמם בקלות, מה שמוביל לחיפוש בלתי פוסק אחר חוויות משעשעות ומבדרות.

באמצעות תיאוריות ומחקרים שונים שנעשו בנושא אבדוק, ראשית מהם תפקידיו של ההומור בשלבי ההתפתחות, הגדילה והבשילה של הילד, שנית, כיצד המפרסמים, בהיותם מודעים לאופן ההתנהגות של קהל יעד ספציפי זה, נוקטים בהומור, בכלי המדיה השונים, כאמצעי לשינוי התנהגות - היינו, ממצב של צפייה לרכישת המוצר, ושלישית, האם השימוש בהומור, כאלמנט פרסומי, מתאים לכל סוגי המוצרים, או שמא הוא אפקטיבי רק לחלקם (מוצרים בעלי רמת מעורבות גבוהה לעומת רמת מעורבות נמוכה).

בחלקה הראשון של העבודה אציג את התשובות לשאלות אלו, בסיוע תיאוריות שונות בנושא ההומור, תוך ביסוסן על סמך מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, על ילדים.

בחלקה השני של העבודה, שהוא חלק היישום בחרתי לנתח מספר פרסומות אשר הוקרנו בשנה האחרונה (1999) במדיה האלקטרונית - הטלוויזיה, בערוץ השני.
הניתוח נעשה על פרסומות בשני רבדים: האחד, פרסומות ממוקדות, הפונות לילדים בלבד, והיוצרות עולם ילדים מובחן ונפרד מעולם המבוגרים שבו מעורערת סמכותם של המבוגרים כיודעי כל והילדים מוצגים כחכמים, רבי תושייה ומוצלחים יותר מההורים, כלומר, הילד כמושא הפרסומת והשכנוע; ואילו השני, פרסומות "לכל המשפחה", בהן המסר הפרסומי מועבר בשתי מערכות - הן במערכת עולם הילדים והן במערכת עולם המבוגרים, והפנייה הפרסומית ממוקדת ורלוונטית בו זמנית לשני הקהלים המובחנים. כולן מכילות, כמובן אלמנטים הומוריסטיים לסוגיהם.

תוכן עניינים:
מבוא והצגת שאלת המחקר

פרק א'
הומור בפרסום
הומור ושפה
הומור בחינוך

פרק ב'
פרק ג'
ביבליוגרפיה

מקורות:

אוריאל, ע. צחוק זה לא צחוק, פסיכולוגיה של ההומור הוצאת יזרעאל ת"א עמ' 71-74 1991
אמתי, ר. הומור בפרסום, אותות חוברת מס' 94, עמ' 40,62 , 1988
גריפל, א. גונן, ר. ההומור ותפקידיו בשירי ילדים עמ' 359-370 1988
דויטש, ס. פרסומת ילדים - למבוגרים בלבד! נעמ"ת, עמ' 32-33 פברואר, 1983
דונלדסון, מ. חשיבתם של ילדים, ספריית פועלים הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר 1989
זיידמן, ע. הומור ביצירות ילדים, מעגלי קריאה, חוברת מס' 7, עמ' 73-95 1980
זיו, א. פסיכולוגיה של ההומור הוצאת יחדיו איחוד מוציאים לאור בע"מ 1990
ז'רסילד, א.ט. הפסיכולוגיה של הילד הוצאת הסתדרות המורים העברים בישראל 1992
כהן, א. חיים בצחוק, הומור - תרפיה הלכה למעשה הוצאת ספרים ומפעלי חינוך ותרבות 1992
כהן, י. הורים ומחנכים לא צריכים לחשוש מן המדיה האלקטרונית , אותות חוברת מס' 139, עמ' 44-45, 74, 1992.
מגמות - רבעון למדעי ההתנהגות מכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות כרך ל"ג מס' 3-4 תמוז תשנ"א יוני 91'.
ציזלינג, י. לא הכל מצחיק בפרסום ההומוריסטי, אותות חוברת מס' 137, עמ' 32-33 1991

תגים:

השפעת · פרסומות · פירסומות · טלויזיה · טלוויזיה · טלביזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקידי ההומור והשלכותיו השונות בפרסום לילדים ולבני נוער", סמינריון אודות "תפקידי ההומור והשלכותיו השונות בפרסום לילדים ולבני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.